İzmit Kent Konutları 5. Etap'a vatandaşlardan tepki!
İzmit Kent Konut 5. Etap asansörlerin bazıları hiç çalışmıyor, bazıları ise arıza vermeye başladı. Sorunu site yönetimine aktaran mağdur vatandaşlar çözüm yerine, ‘Yarın gel aidatını iade edeyim’ gibi cevaplarla karşılaştığını belirtti.
Kent Konut 5. Etap yeni yapılan asansör çalışmıyor. Binada oturan vatandaşlar, sorunu belediyeye, kent konut ve site yönetimine bildirdiklerini, ancak sonuç alamadıklarını ifade ederek, “ Böyle sorumsuzluk olur mu? Bu binalar henüz 2 yıllık. Yeni yapılan asansörler arıza veriyor, ama ilgilenen yok. Binalarda hamile ve yaşlı insanlarda ikamet ediyor. Yetkililer bu soruna bir an önce çözüm bulmalı” diye konuştular.
GEL AİDATINI İADE EDEYİM
Başından geçen olayı anlatan site sakini, “16.09.2016 tarihinde yaklaşık 16 saat çalıştım. Gece 23:40 gibi binaya geldim ve evime çıkmak için asansöre yöneldiğimde asansör kapısının açık olduğunu gördüm. Birkaç kere denememe rağmen kapı kapanmadı. Bloktaki diğer asansöre yöneldim fakat asansör hiç gelmedi. O an güvenliğe giderek 16 saat çalıştığımı yorgun olduğumu, asansör arızasının bilinip bilinmediğini sordum. Güvenlikteki beyefendi 1 asansörün arızalı olduğunu bunu yetkili firmaya ilettiğini söyledi. Diğer asansöründe bozuk olduğunu söylediğimde yardımcı olmaya çalıştı yapamayınca asansörden sorumlu şirketteki beyefendiyi aradı. Telefondaki beyefendi bayram dolayısıyla elemanlarının izinli olduğunu bu yüzden ilgilenemediklerini söyledi. O ara hamile bir bayan geldi asansörün çalışmadığını gördüğünde merpenlerden yürüyerek çıkmak zorunda kaldı. Yapacak bir şey olmadığını anlayınca sırt çantamla beraber 9 katı yorgun ve sinirli bir şekilde çıktım. Saatin geç olması dolayısıyla çekinerek site yönetiminde görevli Recep Beyi aradım. Telefon çalar çalmaz açınca rahatlıkla durumu anlatmaya başladım fakat bu saatte beni arayamazsın şeklinde tersleyerek konuştu. Ben her ay aidatımı düzenli ödeyen biriyim. Site yönetiminden sorumlu olan sizseniz ve ben bu saatte 9 kat yürüyorsam sizi arama hakkına sahibim dedim. Çözüm üretmeye çalışmak yerine ‘Yarın gel aidatını iade edeyim’ şeklinde laubali bir şekilde konuştu ve telefonu yüzüme kapattı.
SORUMLULUKLARIN FARKINDA DEĞİLLER
Asansörlerde meydana gelebilecek üzücü bir kaza sonucu doğacak her türlü tazminat ve riskten yöneticiler sorumlu. Kaza durumunda doğrudan site yöneticisi hem hukuki hem de idari sorumlu. Denetlenmeyen asansörlerde meydana gelecek kazalardan site yöneticisi yüzde 100 sorumlu tutuluyor. Eğer aylık bakım sözleşmesi varsa bakımı yapan firma ile ortaklaşa suçlu kabul ediliyor. Sanırım yöneticiler sorumluluklarını farkında değil. Bugün 20.09.2016 tarihinde sabah işe gelirken 9 kat yürüdüm ve çıkarken güvenliğe asansör arızasını tekrar bildirdim. Yaşlı insanlar, engelli vatandaşlar asansör sorunu nedeniyle dışarıya çıkmasın mı? Allah korusun birisi rahatsızlansa bunun sorumlusu kim olacak?”
Kocaeli Gazetesi