Ulaşım

İzmit Körfez Geçiş Köprüsü yıl sonunda açılıyor!

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz sürüyor. Dünyanın orta açıklığı en uzun dördüncü köprüsünde viyadükler tamam. Yıl sonu açılış var..

Türkiye'nin en büyük otoyol projesi olan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'ndaki İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'nde çalışmalar tam gaz sürüyor. Japon IHI ve ITOCHU konsorsiyumunun inşa ettiği projede viyadükler tamamlandı. Geçen martta kopan kedi yolunun tekrar yapılması için çalışmalar hızlandı. Kaza köprü açılışını etkilemeyecek. 3 kilometre uzunluğuyla dünyanın dördüncü büyüğü olacak asma köprünün inşaatında 5 bin 520 işçi çalışıyor. Gebze tarafındaki 253 metre uzunluğundaki Kuzey Yaklaşım Viyadüğü tamamlandı. Yalova tarafında bulunan bin 380 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğünün ise 260 metrelik son parçası da yerine yerleştirilmek üzere. Bu yaklaşım viyadükleri köprü tabliyeleriyle birleşecek. Bu birleşmeyi sağlayacak çelik kirişlerin konma çalışmaları devam ediyor. Kopan kedi yolu halatının köprünün açılış tarihini ertelemeyeceğini belirten yetkililer, "2015 yılı sonunda köprü açılacak" dedi. Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu'ndaki 24 milyar liralık köprü projesi sayesinde İstanbul-İzmir arası 3.5 saate inecek. Proje tamamlandığında yılda 1 milyar 900 milyon lira tasarruf sağlanacak. Körfez geçişini 70 dakikadan 6 dakikaya indirecek köprünün maliyeti ise yatırım tutarı, KDV faiz giderleri eklenince 9.2 milyar dolar olacak.




KAZAYA RAĞMEN AÇILIŞ AYNI TARİHTE 

Ana kablo döşenmesi için kurulan kedi yolu adı verilen düzenek, geçen mart ayında meydana gelen kaza nedeniyle kopmuş ve İzmit Körfezi'nin bir süre gemi trafiğine kapatılmasına neden olmuştu. Japonya'dan gelen uzmanlar tarafından denize indirilen kedi yolunun tekrar yapılması için son aşamaya gelindi. Kedi yolunun tekrar yapılmasının ardından ana kablonun döşenme işlemine başlanacak. Köprünün açılış tarihi ertelenmeyecek. Proje bu yıl sonu tamamlanacak. Proje kapsamında yer alan 3 büyük tünel inşaatında çalışmalar aralıksız sürüyor. İki tüp geçitten oluşan her biri 3 bin 576 metre uzunluğundaki Samanlı tünelinde delme ve betonlama işlemleri tamamlandı. Tünelde elektrik, elektronik ve elektromekanik çalışmalar devam ediyor. 2 ayrı tüpten oluşan ve her biri 1250 metre olan Selçukgazi tünelinde ise delme çalışmaları devam ediyor. Toplam uzunluğu 3 bin 210 metre olan Belkahve tünelinde ise yapılan kazı çalışmalarında 2 bin 604 metre geçildi. 


ORTA AÇIKLIĞI BİN 500 METRE 

Toplamda 2 bin 682 metre olarak planlanan köprünün orta açıklığı, bin 500 metre. Dünyanın en büyük orta açıklığa sahip dördüncü köprüsü olacak. Köprü bittiğinde 3 gidiş ve 3 geliş olmak üzere 6 şerit olarak hizmet verecek. Bir de hizmet şeridi olacak. Körfez geçiş köprüsü tamamlandığında, şu anda körfezi dolaşarak 2 saat, feribot ile bir saat olan körfez geçiş süresi ortalama 6 dakikaya inecek. Köprü geçiş bedeli 35 dolar artı KDV... 


TRAFİK YÜKÜ YÜZDE 30 AZALACAK 

Proje, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda. 31 adet viyadük, 2 adet tünel, 199 adet köprü, 21 adet gişe alanı, 8 adet bakım işletme merkezi, 7 adet servis alanı, 7 adet park alanı olacak. Gebze - İzmit aksında trafik yükü yüzde 30 azalacak. 


YAVUZ SULTAN SELİM KÖPRÜSÜ'NE BAĞLANACAK 

Köprü, İstanbul Boğazı'nı üçüncü kez geçecek ve yine 2015 yılının ortalarında bitirilmesi beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile bütünleşecek. Yap - İşlet - Devret modeli ile Otoyol Aş. adı altında birleşen 6 firmanın oluşturduğu konsorsiyum tarafından yapılıyor. Köprünün çelik halatları Japonya'da üretilip Türkiye'ye getirildi. Projenin başlangıç noktası Gebze olup, yapılacak otoyol Dilovası ile Hersek Burnu arasındaki İzmit Körfezi'ni 3 kilometrelik Asma Köprü ve her iki taraftaki viyadükleri geçerek Orhangazi ve Gemlik yakınlarından devam edip Ovaakça kavşağı ile Bursa Çevre yoluna bağlanacak. Yeni otoyol, mevcut Bursa çevre yolundan sonra (Bursa - Karacabey) Ayrımı kavşağından yeniden başlayarak Susurluk'un kuzeyinden geçerek Balıkesir'e ulaşacak. Devamında Balıkesir'in batısından güneye yönelen otoyol Savaştepe, Soma, Kırkağaç ilçelerinin yakınlarından geçerek Turgutlu yakınlarında batıya, İzmir - Uşak devlet yoluna paralel ilerleyecek ve İzmir Çevreyolu üzerindeki Anadolu Lisesi Kavşağı'na bağlanacak. 


2010'DA TEMEL ATILDI

 Köprü inşaatında temel 2010'da atıldı. Dünyanın en uzun asma köprüsü olan Japonya'daki Akaşi Köprüsü'nü inşa eden IHI, Türkiye'de Fatih Sultan Mehmet ve Haliç köprülerini inşa etti. 

 Gebze - Gemlik kesiminde yüzde 80, Gebze - Orhangazi - Bursa kesiminde ise yüzde 72, Kemalpaşa - İzmir kesiminde yüzde 36'lık bölüm tamamlandı. 

 Şantiyede günde 7 bin kamyonla 105 bin metre küp hafriyat çıkarılıyor. 

 Otoyol projesi, 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere 433 kilometreyi kapsıyor. Gebze-Bursa arasındaki 6 adet viyadük tamamlandı. 

 Karada imal edildikten sonra denize batırılan 38 bin 404 ton ağırlığındaki keson temelleri üzerinde geçen yıl inşa edilmeye başlanan köprü kulelerinin imalatı tamamlandı. Türkiye'de benzer köprülerden farklı olarak Gemlik'te imal edilerek inşaat sahasına getirilen yüksekliği 254 metreye ulaşan köprü kuleleri 88 çelik bloğun birbirine kaynaklanmasıyla yapıldı. Bu parçaların her biri, 350 tonla 170 ton arasında değişen ağırlıkta. 


Sabah