İzmit Körfez Geçişi ihalesi 18 Aralık'ta
İzmit Körfez Geçişi veBursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu Projesi'in ihalesi 18 Aralık 2008 tarihineertelendi.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden eddinilen bilgiye göre,
daha önce 7 Ekimde ihaleye açılması planlanan "İzmit Körfez Geçişi ve
Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu Projesi"nin şartnamesinde 9 ayrı değişiklik
yapıldı. Değişikliklerin, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından
onaylanmasının ardından şartname alan firmalara iletildiği öğrenildi.
İhale şartnamesinde yapılan değişiklikler şöyle:
-Otoyol ve köprü geçiş ücretleri yeniden belirlendi. Otomobiller için
başlangıç geçiş ücreti, KDV hariç olarak 2008 yılı için otoyolda 0,035 YTL/km,
İzmit körfez köprüsü geçişinde 45 YTL; kamyon ve otobüsler için başlangıç geçiş ücreti KDV hariç olarak 2008 yılı için otoyolda 0,056 YTL/km, İzmit Körfez Köprüsü geçişinde 72 YTL tavan ücreti olarak tespit edildi. 2008 yılı başlangıç alınarak verilen bu ücretler her yıl TÜFE enflasyon endeksi ile arttırılacak.
-Projenin Gebze-Bursa kesimi, 4 ayrı kesime bölündü ve trafik garantileri
yeniden düzenlendi. Gebze-Orgahgazi kesimi için 40 bin, Orhangazi-Bursa (Ovaakça Kavşağı) kesimi için 35 bin, Bursa (Karacabey Kavşağı)-(Balıkesir-Edremit) ayrımı kesimi için 17 bin ve Balıkesir-Edremit ayrımı-İzmir kesimi için 23 bin garantisi verildi.
-İzmit körfez geçişi köprüsünden 2x1 demiryolu hattının geçirilmesi
projeden çıkarıldı.
-Projenin yapımı, bakımı, onarımı, işletilmesi ve devir işlerinin
gerçekleştirilmesi işi yapım süresi 5 yıl 6 ay'dan 7 yıla çıkarıldı.
-İzmit körfez geçişi köprüsü ve Hersek Burnu'na ait TCK tarafından öneri
olarak verilen koridor, Hersek Burnu'nda tarihi sit alanı bulunması nedeniyle
revize edildi.
-Otoyol projesinin ihale şartnamesinde daha önce 7 Ekim 2008 olarak
bildirilen ihale tarihi, tekliflerin hazırlanabilmesi için ek süreye ihtiyaç
duyulacağından, 18 Aralık 2008 tarihine ertelendi.
-İşletme döneminde değişecek şartlar ve arttırılan trafik garantileri
nedeniyle meydana gelecek gelir kaybı İdarece bir sonraki mali yılda Maliye
Bakanlığınca TCK Genel Müdürlüğü bütçesine konulacak ödenekten karşılanacak.
Görevli şirket bu tutarı gerektiğinde ana kredi verenlere temlik edebilecek.
-Projenin yapım ve işletme dönemi süresince teknik ve hukuki açıdan
kontrolünü yapacak müşavir firmaya görevli şirket tarafından yapılacak ödemeler verilecek toplam fiyatın yüzde 2,5'ine indirildi.
-Tesisin işletmeye alınması tarihinin takvim yılı içine rastlaması
durumunda, o yıl için İdare tarafından garanti edilen geçiş ücretine tabi araç
geçiş sayısı "(tesisin işletmeye açıldığı tarih ile 31 Aralık (dahil) tarihi
arasındaki gün sayısı/365) x garanti edilen araç sayısı" olarak hesaplanacak.
Tesisin idareye devredilmesi tarihinin takvim yılı içine rastlaması durumunda
ise, idare tarafından garanti edilen geçiş ücretine tabi araç geçiş sayısı "(O
yıl için işletme gün sayısı/365) x idare tarafından garanti edilen araç sayısı"
formülü ile hesaplanacak.
İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze'den
başlayacak ve Körfez'i köprüyle geçerek Orhangazi'ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol Balıkesir'den geçerek İzmir'e kadar uzanacak. Otoyolun uzunluğu 421 kilometre olarak hesaplanıyor.