19 / 05 / 2024

İzmit Körfezi'ni geçmek 70 dakikadan 6 dakikaya düşecek!

İzmit Körfezi'ni geçmek 70 dakikadan 6 dakikaya düşecek!

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım,  asırlardan beri ticaretin  yapıldığı bu coğrafyada gerçekleştirilecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ile modern  İpek Yolları 'nın, Baharat Yolları 'nın yeniden ihya edilmiş olacağını söyledi



Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım,  asırlardan beri doğudan batıya, batıdan doğuya seyahatlerin, göçlerin, ticaretin  yapıldığı bu coğrafyada gerçekleştirilecek İzmit Körfez Geçiş Köprüsü ile modern  İpek Yolları 'nın, Baharat Yolları 'nın yeniden ihya edilmiş olacağını söyledi.

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek Türkiye 'nin en büyük otoyol
projesi Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu nda İzmit Körfez Geçiş Köprüsü Projesi
için, OTOYOL Aşž. ile anlaşmaya varılan IHI-ITOCHU Konsorsiyumu arasında atılacak
imza dolayısıyla Sait Halim Paşa Yalısı 'nda tören düzenlendi.

Ulaştırma Bakanı Yıldırım, törende yaptığı konuşmada, İstanbul-İzmir
arasını 3,5 saate indirecek Türkiye 'nin en büyük otoyol projesi olan
Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu 'nun yalnızca İstanbul 'u  İzmir  'e, Yalova 'ya,
Bursa 'ya, Balıkesir 'e, Manisa 'ya, Kütahya 'ya bağlamadığını, bu projenin 25 milyon
insanın yaşadığı coğrafyaya, doğrudan hizmet eden bir proje olmadığını belirtti.
Yıldırım, 'Bu proje, Japonya ile İtalya 'yı da birbirine bağlayan
Türkiye-İtalya-Japonya dostluğunu da pekiştiren bir projedir. Dolayısıyla
asırlardan beri doğudan batıya, batıdan doğuya seyahatlerin, göçlerin, ticaretin
yapıldığı bu coğrafyada gerçekleştirilecek bu köprüyle modern İpek Yolları,
Baharat Yolları yeniden ihya edilmiş oluyor. Dolayısıyla bu projenin yapımında
yer almak, küresel anlamda da büyük bir sosyal sorumluluğu yerine getirmek
anlamını da taşıyor' diye konuştu.

KRİZLERİ AşžMANIN YOLU
Dünyanın bir küresel krizden geçtiğini anımsatan Bakan Yıldırım,
konuşmasını şöyle sürdürdü:
'Krizleri aşmanın yolu, kara kara düşünmek, 'Ne yapacağız ' demek
değildir. Krizleri aşmanın yolu, inadına yatırım yapmak, imar etmek, kriz sonrası
dönemlere, ülkeleri, coğrafyaları hazırlamaktır. Eğer bugün finans
kuruluşlarıyla, yapım firmalarıyla daha yaşanabilir, daha güzel bir dünya için
yeni yollar yapacak projelere kafa yormazsak, yarın kriz bittiğinde o zaman
kapısını çalacak, paramızı satacak müşteri de bulamayız. O bakımdan bu dönem,
önemli bir dönemdir. Bu dönemde inisiyatif alanlar, gelecek dönemde çok büyük
fırsatların da kapısını aralamış olacaktır. Bugün bu ve buna benzer projeler
dünyada fazla yok, ama bu projeler, doğuracağı sonuçlar itibariyle çok önemli
projelerdir.'
Türkiye 'nin Japonya depreminden sonra bu ülkeye verdiği desteğe değinen
Yıldırım, 'Bu bir sorumluluktur. Bizim ülkemizin geleneksel bir davranışıdır.
Biz her zaman darda olanların imdadına yetişmek için millet olarak seferber
olmayı bir görev biliriz. Bugün Somali 'de de bunu yapıyoruz, dünyanın sorunu olan
başka ülkelerde de bunu yapıyoruz. Dünyanın neresinde bir sorun varsa, bunu
çözmek için hep birlikte hareket edeceğiz. Bu olgunluğu gösterebilirsek dünyamız
daha huzurlu, daha yaşanabilir ve insanların daha fazla mutlu olduğu bir mekan
haline gelir' dedi.

'17 AĞUSTOS 'TA BÖYLE BİR KÖPRÜMÜZ OLSAYDI'
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü 'nün yapılacağı yerin önemli bir yer olduğunu
dile getiren Yıldırım, şunları kaydetti:
'Bu köprünün yapılacağı yerde, 17 Ağustos 1999 'da biz de Japonya 'da
yaşanan büyük felaket gibi bir felaket yaşadık. O zaman o bölgelere erişimde
sıkıntı çektik. Böyle bir köprümüz olsaydı çok daha seri bir şekilde o bölgede
olabilirdik. Sizin yaptığınız bu katkı sayesinde, da bu bölgede yaşanan
olaylardan sonra, bir daha benzeri olaylar yaşanmamasını, ama her halükarda
olursa da buralara çok daha hızlı ve çok daha kolay şekilde erişim sağlanması ve
oradan ihtiyacı olan insanlara ulaşılmasını mümkün hale getirecek. Projenin,
dolayısıyla birçok boyutu var. Sosyo ekonomik ve sorumluluk boyutu var. Bölge ve
ülke ekonomilerine önemli ölçüde katkısı var. Refah ve kalkınmaya çok ciddi
faydaları var.'

Köprünün 6 dakikada geçileceğini, denizden geçişe göre 10 kat, körfeze
göre 17 kat daha mesafenin kısaldığını anlatan Yıldırım, 'Bugün zamanın ne
anlama geldiğini hepimiz biliyoruz, zaman paradır. Hatta paradan daha değerlidir.
Bugün zamanın paranın önüne de geçtiğini dikkate alırsak, bu köprü büyük önem
taşıyor ve bugün bu köprünün yapımı için somut adımın atılıyor olması da bu proje
üzerindeki bazı şüpheleri tamamen ortadan kaldırmıştır. Proje gerçekleşme yoluna
girmiştir. Her halükarda bu proje gerçekleştirilecektir.'

'KRİTİK NOKTA BURSA'
Projenin, İstanbul-İzmir arasında gerçekleştirildiğini, devamı
niteliğindeki yolların zaten tamamlandığını, ancak kritik noktanın Bursa olduğunu
belirten Yıldırım, 'İstanbul-Bursa arasında bu köprü ve Akça Ova 'ya, çevre
yoluna Bursa 'nın bağlantısı yapıldığında, 3-3,5 sene sonra, artık projenin büyük
bir bölümü hizmet verir hale gelecek. Bu devam ederken, İzmir tarafından da bu
tarafa doğru yol gelip, Bursa 'da buluşacak. Bursa çevreyolundan dağıtım, ister
Eskişehir 'e, ister Yalova 'ya, ister istanbul 'a gerçekleşmiş olacak' diye
konuştu.

Projeyle ilgili ilk ihalenin tamamlanmasından bugüne, konsorsiyum 6
firmanın, büyük bir gayretle, iyi niyetle çalıştığını ifade eden Yıldırım,
firmaların kendi aralarında iş bölümlerini de yaptığını, sorumluluklarını
belirlediklerini ve güzergahta çalışmalara da başladıklarını anlattı.
Karayolları Genel Müdürlüğünün de paralel olarak kamulaştırma işlemlerini
sürdürdüğünü belirten Yıldırım, yapıma ilişkin engelleyici bir husus
gözükmediğini, en önemli kararlardan bir tanesinin bu köprünün kimin tarafından
yapılacağı konusu olduğunu, bunun da artık bugün netleştiğini söyledi.
Bundan sonrasının, güzergahın geri kalan kısımlarındaki finansmanla
ilgili süreci takvimi içinde tamamlamak olduğunu anlatan Yıldırım, Hazinenin bu
projenin sonuna kadar arkasında ve Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel
Müdürlüğünün, projenin teminatı olduğunu söyledi.
Projenin yapımı için 38 ayın öngörüldüğünü belirten Yıldırım, ' Ama
eminim ki siz bunu birkaç ay daha aşağı indireceksiniz. çünkü hemen köprüyü
yapacağınız yerde 40 tane tersane var. Hepsi müsait. 15 ayda köprünün çelik
aksamını bitirmeyi garanti ediyorum. Siz de ipek böceği gibi yukarı çıkın, halat
dizin. Böylece bu işi bitirelim. Bir an önce Japon mucizesinden sonra Türk
mucizesini de hep birlikte başaralım' diye konuştu.
Bakan Yıldırım, Japonya 'nın  Ankara  Büyükelçisi Araki ile konsorsiyumu
oluşturan firmalar İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü 'nün yapımına ilişkin imzaları
attı.
AA


Geri Dön