Ulaşım

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda son raylar kaynatıldı!

Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu'nda son raylar kaynatıldı. İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, ray kaynatma töreninde önemli açıklamalarda bulundu.

İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, TBMM CHP Grup Başkan Vekili ve İstanbul Milletvekili Engin Altay, İYİ Parti Grup Başkanvekili Müsavat Dervişoğlu, CHP İstanbul İl Başkanı Canan Kaftancıoğlu ve İYİ Parti İstanbul İl Başkanı Buğra Kavuncu Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki son ray kanatma törenine katıldı ve motro inşaatında incelemeler yaptı. İBB Genel Sekreter Yardımcısı Pelin Alpkökin, metro hattında devam eden çalışmalarla ilgili heyete bilgi verdi. Heyet, metro hattının Kabataş-Mecidiyeköy arasındaki son raylarının kaynatmasını, Fulya İstasyonu’nda yaptı. 

İBB'nin resmi internet sitesinde yer alan habere göre; ray kaynatılmasından hemen önce basın mensuplarıyla görüşen Ekrem İmamoğlu, dikkat çeken açıklamalar yaptı. Ekrem İmamoğlu, “İstanbul adına, bu zor zamanda, 10 metro hattında birden çalışan ve aynı zamanda 2 metro hattımızla ilgili de ihale süreçlerini hazırlayan bir şehiriz. Bu dünyada, ilk ve tek. Bu bağlamda hem ülkemizin ekonomik zorlukları hem de dünyanın şu anda yaşadığı sürece rağmen, bu işleri sürdürmek ve sonuca kavuşturmak bizim için çok çok önemli” şeklinde konuştu.

“FULYA VE YILDIZ BU YILIN SONUNDA; KABATAŞ 2024’TE HİZMETE GİRECEK”

Ulaşım açısından şehirdeki acil alanlara yoğunlaştıklarına vurgu yapan Ekrem İmamoğlu, metro hattına ilişkin şunları söyledi: 

“Bugün Mecidiyeköy, Fulya Yıldız ve Beşiktaş-Kabataş üzerinden devam eden hattımızdayız. Bu hat üzerinde birkaç önemli unsur var. Bir tanesi; Beşiktaş'taki tarihi kazı. Ne yazık ki bunun zamanı belirlenemiyor. Yani çok ince bir iş. Gerçekten tarihi çok önemli kalıntılara orada ulaşıldı. Ve bu sürece dair de o ince çalışma, yoğun bir biçimde ediyordu. Kazı durmuştu biz aldığımızda. 2020’de kazıyı başlattık nisan, mayıs gibi. Ve gerçekten yoğun bir kazı çalışması orada sürüyor. Aynı şekilde Kabataş'ta da bir kazı çalışması var. Oradaki daha hafif bir süreç. Yani Beşiktaş'taki gibi kalıntıları aynı derinlikte değil. Aynı tarihi geçmişe de sahip değil. Tahminimiz, oradaki kazıların 4-5 ay içerisinde bitecek olması. Burada, Fulya’yı ve Yıldız’ı biz bu yıl sonuna yetiştirip, bu hatları, bağlantı şekliyle Mecidiyeköy'e gidiş-geliş yapacak bir biçimde, bir nevi Mecidiyeköy-Mahmutbey'den gelen vatandaşımızı hem Fulya’ya hem Yıldız'a 7-8 dakikalık bir aktarmayla ulaştırmış olacağız. Beşiktaş'taki kazının belirsiz olması nedeniyle, oradaki istasyonumuzun ne yazık ki açılış tarihini şimdi belirleyemiyor. Ama Kabataş'la ilgili daha hızlı hareket edeceğiz. Dolayısıyla Kabataş'ı da 2024’e hazırlamak istiyoruz.”

“TRANSFER MERKEZİ İHTİYAÇLARINI ÇÖZEN BİR PROJE OLUŞTURDUK”

Kabataş’ta yaklaşık 5-6 senedir şantiye görüntüsü olduğunun altını çizen Ekrem İmamoğlu, “Orada bir kısım proje tartışmaları yaşandı. Bu proje tartışmaları sonucunda önce bir proje yapıldı. Buna büyük bir tepki gösterildi. Sonra bir başka proje yapıldı. O da transfer merkezi ihtiyacını karşılayan bir boyutta değildi. Sonra biz, Kabataş'a bir proje çalıştık. Uzun bir çalışma yürütüldü orada. Gerçekten hem çevreci hem de çevreyi rahatsız etmediği gibi, transfer merkezi ihtiyaçlarını da çözen bir proje oluşturduk. Bu arada inşaatı başladı. Yani kuruldan izinleri çıktı. Dolayısıyla eş güdümlü bir şekilde hem Kabataş'taki bu transfer merkezimiz bitecek hem de bu bahsettiğim 2024’e kadar Kabataş'a ulaşan bu hat, bir nevi insanlarımızı Mahmutbey'den Kabataş'a kadar ulaştırmış olacak” diye konuştu.

“Bütün bu ulaşım aksiyonları, İstanbul’un yoğunlaşan nüfusuna çözüm bulma gayreti” diye konuşan Ekrem İmamoğlu, “Burada özellikle hem Cumhuriyet Halk Partisi hem İYİ Parti, ki gerçekten Millet İttifakı’nın ana unsurları olan iki kıymetli partimizin bir arada olduğu noktada şunu söylemek isterim ki; şehrimizi tehdit eden, kentleşmeyi vahşi hale getiren, bugünkü koşullarda dahi neredeyse 20 milyon aktif nüfusu besleyen ve konut rezerviyle bunun çok daha üstünde de rezervi olan bir kente ilave sorgusuz, sualsiz, araştırmasız bir takım rezervlerin katılmak istenmesi, katılmasının istenmesi bu şehrin var olan sorunlarına çözüm bulmaya çalışırken, yeni sorunlarla boğuşmaya dönük bir kapı aralamadır” dedi.

“Bu güzel kaynak töreni önemli. İnşallah bu kaynağı burada attığımız gibi, bu yıl sonunda beraberce metro da burada bineceğiz ve bu seyahati yapacağız diye umut ediyorum” ifadelerini kullanan Ekrem İmamoğlu, konuyla ilgili konuşmasını şu şekilde tamamladı: 

“Burada emeği geçen bütün arkadaşlarımıza, çalışma arkadaşlarımıza, emekçi dostlarımıza, yüklenicimize, müşavirimize, tabii ki Büyükşehir Belediyemizin çok kıymetli yöneticisinden, emekçisine; hepsine huzurunuzda teşekkürü borç biliyorum. Vakitler hızlı akıyor. Onun için hızlı bitirmeyi de biz çaba sarf ediyoruz, çaba ortaya koyuyoruz. Ama umut ediyorum; kaynattığımız en kuvvetli kaynaklardan birini, burada hem Cumhuriyet Halk Partisi hem Millet İttifakı'nın değerli üyesi İYİ Parti'yle beraber böyle sağlam bir kaynağı atmış olacağız diye de düşünüyorum.”

ALTAY: “GENÇLİĞİMİZ ENERJİYE, HEYECANIMIZ İCRAATLARA DÖNÜŞTÜ”

CHP Grup Başkanvekili Altay da konuyla ilgili konuştu. Altay, “Bizim Müsavat Bey'le birlikte attığımız kaynaklar, 1000 yıl sürer, hiç korkmayın; çatlamaz, patlamaz. Gençliğimiz vardı; gençliğimiz enerjiye dönüştü. Heyecanımız vardı; heyecanımız icraatlara dönüştü. Ben, Sayın Başkan'a yüzümüzü ağarttığı için, öncelikle ekibiyle birlikte çok teşekkür ediyorum. İstanbul, memleketin büyük bir ilidir. Dünya için önemlidir. İstanbul, sadece Türkiye'ye de ait değildir. İstanbul, dünya başkentlerinden en önemlilerinde biridir. Aynı anda eş zamanlı 10 metro inşaatı yapabilmek, iltifat gerektirir. Marifet, iltifata tabidir. Gerçekten 16 milyon İstanbullunun bir kesimine değil, bir kısmına değil, çoğuna değil, tamamına dokunan Büyükşehir Belediye Başkanımızla biz de iftar ediyoruz. Ekibine, yüklenici firmaya ve emeği geçen herkese çok çok teşekkür ediyoruz. Hayırlı olsun diyoruz” ifadelerini kullandı. 

Tüm bu açıklamalardan sonra, metro hattının Kabataş-Mecidiyeköy arasında bulunan son raylara ilişkin kaynatma işlemi Ekrem İmamoğlu tarafından yapıldı. Hattaki ilk etap olan 18 kilometre uzunluğundaki, 15 istasyona sahip kısmı 28 Ekim 2020 tarihinde hizmete sunuldu. 

Hizmete sunulduğundan beri, aylık ortalama yüzde 99,94 servis elverişliliğinin görüldüğü metroda, 137.326 başarılı sefer yapıldı ve toplamda 32 milyon yolcu taşındı. 

İstanbul'da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

İstanbullulara müjde! 3 metro hattı hizmete açılıyor!