22 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul'da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

İstanbul'da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

Posta Gazetesi köşe yazarı Hakan Çelik, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun İstanbul'daki metro çalışmalarına ilişkin açıklamalarını kaleme aldı. İşte Hakan Çelik'in 'İstanbul'da raylı ulaşım hamlesi' başlıklı yazısı...




Posta Gazetesi köşe yazarı Hakan Çelik, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu'nun İstanbul'daki metro çalışmalarına ilişkin açıklamalarını kaleme aldı. İşte Hakan Çelik'in 'İstanbul'da raylı ulaşım hamlesi' başlıklı yazısı...

Posta Gazetesi köşe yazarı Hakan Çelik, yazısına şu ifadeleri kullanarak başladı:

"Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Cumhurbaşkanlığı kabinesinin en çalışkan isimlerinden. Uzun yıllardır ulaştırma ve kalkınma projelerinde görev almış ciddi bir mühendis. Göreve geldiği günden bu yana da çok yüksek bir performansla projelerin hızla tamamlanması için gayret gösteriyor.

1915 Çanakkale Köprüsü’nün önünde CNN Türk’te yaptığımız canlı yayından sonra Bakan Karaismailoğlu’na İstanbulluları yakından ilgilendiren projelerdeki son durumu sordum."

İstanbul da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

Hakan Çelik, Adil Karaismailoğlu'nun açıklamalarını "Yaz ayı itibarıyla ilk aşamada Kâğıthane-Kemerburgaz- Göktürk- İstanbul Havalimanı hattını hizmete açıyoruz. Onun Gayrettepe-Beşiktaş kısmını da yıl sonu itibarıyla faaliyete geçireceğiz.

Şu an test sürüşleri yapılıyor. Kadıköy-Kartal hattı Pendik’e uzatılmıştı. Şimdi Pendik Tavşantepe’den 7.5 kilometre ile Sabiha Gökçen Havalimanı’na gidilecek. Sadece bunları havalimanı metrosu olarak görmemek lazım. Nüfus açısından yoğun olan yerlerin metro bağlantısı da sağlanacak." diyerek özetledi. 

Anadolu yakasında oturan bir vatandaşımız Sabiha Gökçen’e metro ile gitmek istediğinde rahat gidebilecek mi?

50 dakikada Kadıköy’den Sabiha Gökçen Havalimanı’nda olacak, metroyla tek araçla, aktarmasız olarak ulaşabilecek.

Ne zaman?

Temmuz ayında faaliyete alacağız. İstanbul Havalimanı da aynı şekilde Gayrettepe’de Kağıthane’den Beşiktaş’tan Kemerburgaz ve Göktürk’ten İstanbul Havalimanı bağlantısı da sağlanmış oluyor. Başakşehir Çam Sakura Şehir Hastanesi dünyanın en gelişmiş en modern hastanelerinden. Onun da metro ulaşım altyapısı aslında belediyenin sorumluluğundaydı. Onlar yapamayınca, tabii ki vatandaşımız hastaneye çabuk ulaşsın diye biz üstlendik onu. Orada bir rekor kırıyoruz, 18 ayda metro inşaatını tamamlıyoruz.

İstanbul da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

Onu da yine temmuz ayı itibarıyla Başakşehir Çam Sakura Şehir Hastanesi metrosuna bağlantısı hem Kayaşehir’deki büyük toplu konut alanlarının olduğu nüfusu ana hatta -yani Beşiktaş Kirazlı hattınabağlamış oluyoruz. Ayrıca hem D-100 hem Bakırköy sahile kadar indiren bir Bakırköy Kirazlı metrosu var, Bahçelievler Güngören Bağcılar ve Bakırköy’deki o yoğun nüfusa hizmet edecek metro hattını da biz yapıyoruz. Onu da 2023 yılının başlarında bitireceğiz.

Bahçeşehir ne durumda?

Bahçeşehir metrosu İstanbul Büyükşehir Belediyesi sorumluluğu alanında, orada çok yavaş gidiyorlar maalesef.

Bir tahmininiz var mı, ne zaman başlayacak?

Şu an Mahmutbey tarafından başladık diyorlar ama bu hızla 10 yılda bitmez. Bakanlık olarak biz Küçükçekmece Marmaray’ın bittiği yerden Küçükçekmece, Halkalı, Kayaşehir, Arnavutköy ve Havalimanı metrosunu da yapıyoruz. Orada da hedeflerimiz 2023 başında tamamlamak. Ayrıca çok önemli bir kentsel projemiz var; Sirkeci Kazlıçeşme arasında...

Özellikle Sirkeci Garı’nın Kazlıçeşme ile birlikte hem bir nostalji hem de orada bisiklet yürüyüş yolları ve kentsel tasarım projesi yapıyoruz. Sirkeci Garı’nı vatandaşa açacağız. Toplu taşıma aksı da kuracağız. Kazlıçeşme’den kalkan bir trenimiz Yedikule’den, Samatya’dan, Yenikapı’dan, Sarayburnu’ndan geçerek Sirkeci’ye gelecek.

İstanbul da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

Bir banliyö treninden mi bahsediyoruz?

Şehir içi nostaljik bir hat olacak, daha çok turistik amaçlı olacak ama bölgedeki vatandaşlarımıza da hizmet edecek. Özel tasarımlı bir tren inşa ediyoruz. Demiryolu araçları ve ekipmanları konusunda çok öne geçtik. Bursa’da artık kendi ürettiğimiz yerli malı raylı sistem araçları kullanmaya başladık. Kocaeli ihalesini yapmıştık en son, tamamen Türk araçları kullanacağız orada. Gayrettepe Havalimanı’nda yüzde 60 yerlilik oranı ile araçlarımızı alıyoruz.

Haydarpaşa Garı ile ilgili son durum nedir?

Orada hem müze yapılması hem İstanbul’a kazandırılması hedefimiz ama oradaki arkeolojik kazılar maalesef çok uzun sürüyor ve de onlar da çok haklılar, hassas bir kazı yapıyorlar orada. Çok büyük bir zenginlik var, aşağıda âdeta bambaşka bir tarihî şehir var. Orada yüzlerce arkadaş çalışıyor âdeta sulu boya fırçası ile çalışıyorlar. Çalışma uzun sürecek gibi görünüyor. Haydarpaşa Garı’nın hayata kazandırılması için Kültür Bakanlığı ile çalışmalarımız var.

İstanbul da raylı sistem atağı! Metro inşaatları tam gaz!

Raylı sistemlerimiz güvenlik açısından ne durumda?

Bu son yaptığımız hatlarda sıfır hata, tam sinyalizasyon, level 2 kullanıyoruz çoğu yerde. O yüzden bu hızlı trenlerde hiçbir sıkıntımız yok, tam güvenlik var. Eski hatlarımızı da dönüştürmeye çalışıyoruz.

İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!


Geri Dön