22 / 11 / 2024
fuzul

İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!

İstanbul'daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu raylı sistemlerle ilgili olarak yaptığı açıklamada, "İstanbul'daki 251 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceğiz." dedi




Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, son zamanlarda sık sık gündeme gelen Pendik Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattının Yayalar istasyonu şantiyesinde incelemeler yaptı.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, burada gazetecilere önemli açıklamala yapan Bakan Adil Karaismailoğlu, şöyle konuştu: "İstanbul'u birilerinin keyfine bırakamazdık. Bu nedenle Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattı dahil İstanbul'da toplam uzunluğu 103,3 kilometre olan 7 ayrı raylı sistem hattında harıl harıl çalışıyoruz. Bakırköy (İDO)-Bahçelievler-Güngören-Bağcılar (Kirazlı) metro hattı, Başakşehir-Çam ve Sakura Hastanesi-Kayaşehir metro hattı, Küçükçekmece-Halkalı-Başakşehir-Arnavutköy-İstanbul Havalimanı metro hattı, Beşiktaş (Gayrettepe)-Kağıthane-Eyüp-İstanbul Havalimanı metro hattı, Üsküdar Altunizade-Çamlıca-Ferah Mahallesi-Bosna Bulvarı metro hattı ve Zeytinburnu (Kazlıçeşme)-Fatih (Sirkeci) Raylı Sistem ve Yaya Odaklı Yeni Nesil Ulaşım projeleri ile İstanbul'daki mevcut 251 kilometre olan raylı sistem uzunluğunu 354,3 kilometreye yükselteceğiz. Projelerimizi bu yılın ilk yarısından itibaren işletmeye açarak 2023 yılında hepsini halkımızın hizmetine sunmuş olacağız. Böylece İstanbul'daki raylı sistem ağının yüzde 52'si Bakanlığımız tarafından yapılmış olacaktır."

Yaptığı açıklamada şehir içi ulaşımda 159,2 kilometrelik 13 ayrı projede 7/24 esasına göre çalışıldığını kaydeden Bakan Adil Karaismailoğlu, "Şehir içi toplu ulaşıma gösterdiğimiz özeni şehirler arası demir yolu ulaşımında da sergiliyoruz. 5.176 kilometre demir yolu hattında çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Konya-Karaman hızlı tren hattını cumartesi günü hizmete alıyoruz. Ankara-Sivas, Halkalı-Ispartakule-Çerkezköy, Çerkezköy-Edirne-Kapıkule, Bursa-Yenişehir-Osmaneli, Mersin-Adana-Gaziantep, Karaman-Ulukışla, Aksaray-Ulukışla-Mersin Yenice,  Ankara  (Yerköy)-Kayseri, ayrıca iki uluslararası havalimanını birleştirecek Gebze-Sabiha Gökçen Havalimanı-Yavuz Sultan Selim Köprüsü-İstanbul Havalimanı-Halkalı, Çatalca hızlı tren hatlarında çalışmalarımız sürüyor." dedi.

"23 senelik periyotta ülkemizin ekonomik kazancı 185 milyon avro olacak"

Bakan Adil Karaismailoğlu, 2022'de çok büyük ve önemli kent içi raylı sistem projelerinin hayata geçeceğini dile getirerek, "2002 yılından bu yana milletimizin hizmetlileri olarak İstanbul'a yatırımlarımızı hiç azaltmadık. Dünya kenti İstanbul'un, toplu ulaşımında konforu, hızı artırmanın peşindeyiz. İstanbullularımızın bozulan otobüsleri itmek zorunda kalmadığı bir toplu ulaşım sistemi inşası hedefindeyiz. Yaptığımız ve yapacağımız yeni projeler, İstanbul'un toplu taşıma sistemine nefes aldırmaya devam edecek." açıklamasını yaptı.

İstanbul daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!

Son zamanlarda sık sık gündeme gelen yolcu taşımacılığı çalışmalarının dışında yük taşımacılığıyla da ilgili konuşan Bakan Adil Karaismailoğlu, "Gerçekleştirilecek hızlı tren hatlarının da yer aldığı demir yolu ağımızı limanlarla, sanayi bölgeleriyle etkin bir şekilde bağlıyoruz. Bu yıl itibarıyla milletimizin hizmetine sunacağımız Milli Elektrik Trenimiz ile birlikte demir yollarında yerli ve milli araç ve ekipmanları üretimini daha da artıracağız." şeklinde konuştu.

Yine son zamanlarda sık sık gündeme gelen Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen metro hattındaki çalışmalarla ilgili de konuşan Adil Karismailoğlu, "7,4 kilometre uzunluğundaki projemizde Fevzi Çakmak (Hastane), Yayalar, Kurtköy ve Sabiha Gökçen Havalimanı istasyonları bulunuyor. 80 kilometre işletme hızıyla ulaşımın sağlanacağı hattımızın saatlik yolcu kapasitesi 70 bin yolcu olacaktır. Hattın tamamlanmasıyla Sabiha Gökçen Havalimanı'na Kadıköy-Kartal-Pendik Metro Hattı'nın kesintisiz devamı sağlanacak. Havalimanına doğrudan raylı sistem ile güvenli, hızlı ve ekonomik ulaşım mümkün olurken, Pendik ilçemizin kuzey bölümü metroyla buluşacaktır." dedi.

Proje dahilinde şimdiye kadar  14 bin 536 metre ray montajı yaptıklarını kaydeden Bakan Adil Karaismailoğlu, şöyle konuştu: "15 bin 970 metre tünel kazılarak tünel yapım işleri tamamlandı. 4 istasyonda 99 bin 350 metreküp betonarme imalatı yaptık. Elektromekanik imalatlarımızı yüzde 70 seviyesine getirdik. Projemizi bu yılın ilk yarısında tamamlayarak halkımızın hizmetine sunacağız. İstanbul'un dokusuna ve Sabiha Gökçen Havalimanı'nın fonksiyonlarına uygun olarak tasarladığımız istasyon konseptleri ile İstanbullulara ulaşımdan daha fazlasını sunacağız. Hattımız hizmete alındığında Kadıköy'den metroya binen bir vatandaşımız, trafiğe takılmadan, 50 dakikalık bir seyahatle havalimanına varacak. Kartal'dan 18 dakikada, Pendik Tavşantepe'den 10 dakikada Sabiha Gökçen Havalimanı'na ulaşabilecek. Pendik-Tavşantepe-Sabiha Gökçen Havalimanı metro hattımızın hizmete açılmasıyla birlikte kara yolu bakım ve işletmesi açısından, kaza kazancı, hava kirliliği, gürültü, doğa, yeşil arazi, biyolojik çeşitlilik, toprak ve su temizliğinin korunması gibi faydalar açısından, 23 yıllık periyotta ülkemizin ekonomik kazancı 185 milyon avro olacaktır."

İstanbul daki raylı sistem uzunluğu 354,3 kilometreye çıkacak!

"Yatırım faaliyetlerimizi artıracağız"

Bakan Adil Karaismailoğlu, mega kent İstanbul'a hizmet getirmeyi sürdüreceklerini kaydederek, "Maalesef İstanbul'da yaklaşık 3 yıldır görev yaptıklarını zannedenler hiçbir zaman İstanbul'a hizmetleri ile gündeme gelemediler. Liyakatsiz kadrolarla İstanbul'u başarısızlık girdabına sürükleyenleri en kısa zamanda üzerlerine vazife olan işlerle meşgul olmalarını İstanbullular bekliyor. Bizim yönetim anlayışımızda, temel atmama törenleri değil, hizmete açma törenleri vardır. Bizim hizmet anlayışımızda, proje temellerini hafriyatla kapatmak değil, projelerin, hizmetlerin önünü açmak vardır. Bizim ulaşım politikamızda, yolda kalan otobüsler değil, saatte 70 bin, günde 1 milyonun üzerinde yolcu taşıyacak metro hatları var." dedi.

2021 yılının, aşılama çalışmalarıyla normalleşme süreçlerinin hızlandığı bir sene olduğunu kaydeden Bakan Adil Karaismailoğlu, "Sağlık, eğitim, ekonomi, ticaret, altyapı faaliyetlerimizle çalışma ve sosyal hayata ilişkin emin adımlar atarak çetin mücadeleleri başarıyla geride bıraktık. Bakanlık olarak 2021'de de milletimizin geleceğine ışık tutacak, ülkemizi yarınlara taşıyacak, gençlerimize aydınlık bir gelecek bırakacak büyük projeleri hayata geçirdik. Projelerimizle Türkiye’nin 2023, 2053, 2071 yılına kadar olan yatırımlarını planladık." diye konuştu.

Bakan Adil Karaismailoğlu, Sazlıdere Köprüsü ile çılgın proje Kanal İstanbul Projesi'ne de start verdiklerini dile getirerek, şöyle konuştu:

"Türkiye'ye yayıncılık alanında çağ atlatan ve dünyaya örnek bir çevre ve teknoloji projesi olan Avrupa'nın en yüksek kulesi Çamlıca Kulesi'ni milletimizin hizmetine sunduk. Yıllık 25 milyon ton konteyner elleçleme kapasitesi ile açılışını yaptığımız Filyos Limanı'nı Karadeniz'in yeni lojistik üssü ve büyük tonajlı gemilerin yeni adresi yaptık. Ülkemizin en önemli ulaşım projelerinden biri olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün tabliye montajlarını da tamamlayıp çok önemli bir aşamayı geride bıraktık. Yatırımlarımızla her yıl doğrudan ve dolaylı toplamda 1 milyonun üzerinde istihdam alanı açan, 4 binin üzerinde şantiyesi, 700 binin üzerinde çalışanı ile çok büyük bir aileyiz. 2022 yılı da bizim için mevcut projeleri bitirip yeni projeleri hayata geçireceğimiz yoğun bir sene olacak. Akıllı, çevreci ve bütünsel kalkınmaya katkı sağlayacak politikalar çerçevesinde yatırım faaliyetlerimizi daha da artıracağız."

6 ildeki 10 metro hattı 2022 yılında açılacak!


Geri Dön