Ekonomi

Kaçış yok! Takipteyiz

Akademisyenler E-ticaret sitelerinin sağladığı avantajları ve dezavantajlarını masaya yatırdı. İnternet sitelerinden alışverişin avantajları pandemi süreci ile birlikte kendini gösterdi. Dijital reklamlara ne kadar kızsak da artık hayatımızın bir parçası haline geldiler ve takipteyiz... Özellikle büyük kentlerde yaşayanlar ve zamanın önemli kısmı trafikte geçenler için e-ticaret siteleri kurtarıcı haline geldi

İnternet üzerinden satın alımlarının en büyük avantajı pandemi ile birlikte hepimizde başlayan korunma içgüdüsü ile iyice gelişti ve daha az elin deydiği ürünleri e-ticaret yolu ile almaya başladık.
Özellikle büyük kentlerde yaşayanlar ve zamanın önemli kısmı trafikte geçenler için e-ticaret siteleri kurtarıcı haline geldi. Kentleşme internet alışverişlerini iyice körükledi. 

Ayrılmaz parçamız alışveriş siteleri

Ve artık internet üzerinden alışveriş yapılan elektronik ticaret siteleri en yakın akradaşımız oldu bile...

 

Üsküdar Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Özgül Dağlı E-ticaretin ajantajlarını ve dezavantajlarını sıraladı.  İnternet reklamlarının ticarette ne kadar büyük bir öneme sahip olduğunu anlattı.

İşte Dağlı'nın verdiği bilgilerden satır başları:

E-ticaret siteleri hızlı ve pratik. Zaman sıkıntısı olup alışveriş yapamayınların imdadına yetişiyor.
E-ticaret sitelerinden alışveriş yapmak daha hijlenik ve sağlıklı ortam sunuyor.
E-ticaret sitelerinden alışveriş yaptığınızda siz ürüne değil ürün size ulaşıyor. 
E-ticaret siteleri kentleşme ve yoğun çalışma koşullarını kolaylaştırıyor. 

E-ticaret siteleri dijital reklam ve pazarlamada sektörünü geliştirerek istihdam sağlıyor. 

Dijital reklamcılık da internet alışverişlerinin artmasına bağlı olarak gelişiyor. Peki telefonumuzda bilgisayarımızda internette olduğumuz her an karşımıza çıkan reklamlar ne sağlıyor. 
Şirketler öncelikle internet ortamında yaşanan müşteri güvensizliğini aşmak üzere dijital reklam hazırlıyor. Dijital reklamlar ne kadar kızsak da e-alışveriş tutkumuzun bir parçası ve vazgeçilmezi olma yolunda. 
Tüketiciler farkında olsunlar ya da olmasınlar binlerce reklamla karşılaşıyor ve tüketimlerinde bu reklamlardan ilgi durumlarına göre alışveriş sitelerine yönleniyor.