Vatandaş evlere kapandı e-ticaret satışları patlama yaptı! Bir yılda %69 büyüdü…
Küresel ekonomide gerileme görülmesine rağmen e-ticaret piyasası altın çağına devam ediyor. Küresel E-Ticaret Büyüme Tahminleri raporuna göre e-ticaretin toplam ticaret içindeki payının bu yılın sonunda yüzde 22’ye ulaşacağı tahmin ediliyor. ABD merkezli yatırım bankası Morgan Stanley’in haziran ayında hazırladığı Küresel E-Ticaret Büyüme Tahminleri raporunda 2019 yılında küresel ticaretin yüzde 19’una karşılık gelen e-ticaretin 2021 yılındaki payının yüzde 21’e ulaştığı ve bu yılı yüzde 22’yle kapatacağı öngörülüyor
E-ticaret korona virüs salgınının etkisiyle başlayarak hızla büyüdü ve herhangi ekonominin durağanlaşmasına karşın yükselme potansiyelini koruyor.
ABD merkezli yatırım bankası Morgan Stanley’in haziran ayında hazırladığı Küresel E-Ticaret Büyüme Tahminleri raporunda 2019 yılında küresel ticaretin yüzde 19’una karşılık gelen e-ticaretin 2021 yılındaki payının yüzde 21’e ulaştığı ve bu yılı yüzde 22’yle kapatacağı öngörülüyor.
Morgan Stanley uzun vadede e-ticaret pazarının gelişme potansiyeli barındırdığını söylerken, hacmin bugünkü 3,3 trilyon dolarlık değerinin 2026 yılında 5,4 trilyon dolara kadar yükselebileceği ifade ediyor.
Konu hakkında değerlendirmeler yapan GKC Technology Kurucusu Baha Gökce, “E-ticaretin makroekonomik sorunlara rağmen büyümeyi sürdürmesi, tüketici alışkanlıklarının tamamen değiştiğine işaret ediyor. Öte yandan bu büyüme, sektördeki rekabeti de canlandırıyor. GKC Technology olarak şirketlerin artan rekabet ortamında rakiplerinden ayrışmalarını kolaylaştıracak teknolojiler geliştiriyoruz” açıklamasında bulundu.
TÜRKİYE'DE E-TİCARET BİR YILDA YÜZDE 69 BÜYÜDÜ
E-ticaretin her hanede benimsenme hızındaki yükseliş, Türkiye’de de görülüyor. 2021 yılında Türkiye E-Ticaret Ekosistemi raporunda sektörün 2020 yılından 2021’e geçişte e-ticaret satışlarındaki büyümenin yüzde 69’a ulaştığı ve toplam satış hacminin 382 milyar lira seviyesine taşındığı belirtiliyor.
2021 yılı sonuna gelindiğinde e-ticaret işlem sayılarının önceki seneye kıyasla yarı artarak 3,4 milyara ulaştığını ifade eden Gökce, “Ölçek ya da iş modeli fark etmeksizin birçok şirket için e-ticaret, temel gelir kanallarından biri haline dönüşüyor. B2B ya da B2C şirketler kendilerine ait e-ticaret platformlarını kurarken geleneksel pratikleri daha da benimsiyor fakat bu rekabet avantajı elde etmeye yetmiyor. Elde ettiğimiz ayrıntılı rapor, müşterilerimize e-ticaret sitelerini geliştirmenin yöntemlerini ayrıntılı bir biçimde sunuyor. SEO, sayfa yapıları, site haritası, kullanıcı deneyimi, alışveriş yolculuğu gibi satışlara ve sepet terk etme oranlarına direkt etki eden alanlara odaklanarak süreçleri iyileştirmenin veriye dayalı yöntemlerini sunuyoruz” ifadelerini paylaştı.