Kadir Has'ta markalar sıraya girdi
Kadir Has Alışveriş Merkezi, hem doluluğu hem de markalardan gelen yoğun taleple dikkat çekiyor.
Yeni konseptiyle rakiplerine göre farklılaşan merkez, düşük kiralarıyla da sektörde yaşanan sıkıntılardan etkilenmiyor.
Has Grubu ile yeni konsepti hayata geçiren Erhak İnşaat, sağlanan başarıyı İstanbul'un Anadolu yakasına da taşımak için çalışmalara başladı. Firma bunun için Küçükbakkalköy'de hazır bir binanın çocuk merkezine dönüştürülmesi için proje hazırlıyor.
"İyi ki konseptimizi değiştirmişiz" diyen Kadir Has Çocuk Dünyası Genel Müdürü Ercan Güç, bugün tüm mağazaların dolu olduğunu, birçok markanın da merkeze girmek için sırada beklediğini söyledi.
Kötü yönetim etkili oldu
Son yıllarda birbiri ardına açılan alışveriş merkezlerinden bazıları özellikle doğru lokasyon ve doğru konsept seçiminin yapılmaması nedeniyle sıkıntılı bir dönem geçiriyor. Sıkıntıyı aşmak için konseptlerini değiştirmeye hazırlanan alışveriş merkezlerinin dönüşümüne en iyi örnek Kadir Has Çocuk Dünyası oldu. Hem kötü yönetim hem de doğru marka karması yapılamadığı için istediği başarıyı yakalayamayan Kadir Has Alışveriş Merkezi, 2003 yılında konseptini değiştirerek çocuk merkezi olarak faaliyet göstermeye başladı.
Günde ortalama 10 bin kişinin ziyaret ettiği Kadir Has Çocuk Dünyası'nda 3M Migros dahil 51 mağaza bulunuyor. Merkezdeki her mağazanın çocuklarla ilgili olduğunu belirten Ercan Güç, "Merkez ilk açıldığında alışveriş merkezi olarak faaliyet gösteriyordu. O zamanlar gerek yönetimden gerek kiralamadan kaynaklanan sıkıntılar vardı. Bulunduğumuz lokasyon ve metrekare büyüklüğümüzü dikkate alarak, merkezi çocuk dünyasına dönüştürmeye karar verdik. 3 yıl boyunca başarız bir yönetimden sonra burasını çocuk merkezi olarak açtık. Şu anda doluluk oranlarımız çok yüksek. Sırada bekleyen kiracılar var" diye konuştu.
Güç, merkezin benzerini Anadolu yakasında da açacaklarını anlatarak "Küçükbakkalköy'de bir binanın çocuk dünyasına dönüştürülmesi için çalışmalarımız sürüyor" dedi.
Referans
Türkiye'deki ilk örnek
Ailelerin ve çocukların Çocuk Dünyası'nda aradıkları her şeyi bulabildiklerini anlatan Ercan Güç, bu konuda Türkiye'de ilk konsept alışveriş merkezi olduklarını söyledi. Yanı başlarında başka alışveriş merkezleri açılmasına karşın doluluk oranlarının oldukça yüksek olduğunu kaydeden Güç, "Çünkü biz onlardan farklı bir branşta faaliyet gösteriyoruz. Sektördeki durgunluk da bizi etkilemiyor. Kiraları ilk baştan itibaren düşük tuttuğumuz için markalar durumdan şikâyetçi değil. Kiraların metrekare fiyatı bizde 20-30 dolar arasında" açıklamasında bulundu.
Kadir Has Çocuk Dünyası'nı hafta içi 7-8 bin, hafta sonları ise ortalama 10 bin kişi ziyaret ediyor.