Kanal İstanbul bakanlığın planında: 2028'e kadar...
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2024-2028 Stratejik Planı’nda çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul’a yer verildi. Kanal İstanbul’a “risk” olarak “ÇED olumlu kararının iptali ile Çevre Düzeni Planı ve İmar Planları’na karşı açılan iptal davaları” gösterildi.
Cumhur İttifakı’nın İstanbul Büyükşehir Belediye başkanı adayı Murat Kurum yaptığı açıklamada “İstanbullunun gündeminde olmayan bizim gündemimizde olmayacak” demişti. Ancak İBB adayı Murat Kurum'un bu ifadelerine karşın Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2024-2028 Stratejik Planı’nda çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul’a yer verildi.
Cumhuriyet'ten Sarp Sağkal imzalı habere göre söz konusu proje, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın “Ülkemizin denizyolu taşımacılığındaki yoğunluğunu azaltmak ve denizyolu trafiğinin daha güvenli, daha hızlı ve daha ekonomik hale getirilmesini sağlamak üzere bir suyolu oluşturulacaktır” hedefinin altında yer aldı.
Konu ile ilgili olarak verilen detaylara göre şu ana kadar söz konusu projenin yüzde 20 oranında tamamlandığı kaydedilen planda, 2027 yılında kanalın yüzde 30’luk kısmının, 2028 yılında da yüzde 45’lik kısmının tamamlanmasının hedeflendiği bildirildi. Ayrıca hedefin “risk” başlığının altında da “Yatırım maliyetinin çok yüksek olması sebebiyle özel sektör girişimciliğinin yetersiz kalması, ÇED olumlu kararının iptali ile Çevre Düzeni Planı ve İmar Planları’na karşı açılmış olan iptal davalarının süreçte gecikmeler yaratması sebebiyle yatırımın gerçekleşmemesi, ihale sürecinde gerçekleştirilen itirazlardan kaynaklanmış olan gecikmeler sebebiyle yatırımın gerçekleşmemesi” tespitlerinin yer alması dikkat çekti.
MALİYETLERİN 5'E KATLANMASI DİKKAT ÇEKTİ
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın 2019-2023 yılı stratejik planının maliyet tahmininde bedeli 75 milyar Türk Lirası şeklinde olan kanalın yapım bütçesi yeni planda 356 milyar 176 milyon 423 bin 533 Türk Lirası şeklinde gösterildi. Söz konusu projenin stratejileri “Doğanın ve çevrenin korunmasına azami özen gösterilecek. Proje süreci, paydaş kurum/kuruluşlarla güçlü bir işbirliği içinde yürütülecek. İstanbul Boğazı’nın tarihsel ve kültürel dokusunu korunacaktır” ifadeleriyle anlatıldı. Planda Kanal İstanbul ile ilgili olarak da “İstanbul Boğazı gemi trafiği artmaktadır. Boğaz çevresindeki tarihi dokular ve canlı yaşamı trafik sebebiyle tehdit altındadır” tespitleri yer aldı.
Emekli maaşı sorgulama 2024! Emekliler şimdi yeni maaşlarınızı öğrenin! Kim, kaç TL alacak?
Merkez Bankası’ndan krediler için yeni karar geldi!