Ulaşım

Kanal İstanbul güzergahında hangi metro hatları yapılacak?

Çılgın proje Kanal İstanbul, 2011'den beri Türkiye'nin gündeminde. Son günlerde yetkili isimlerinde açıklamalarıyla yeniden gündeme gelen proje dikkat çekiyor. Peki Kanal İstanbul güzergahında hangi metro hatları yapılacak? İşte detaylar...

Uzakyol Kaptanı, Kılavuz Kaptan Saim Oğuzgülgen, Dünya Gazetesi'nde Kanal İstanbul projesini kaleme aldı.

İşte Uzakyol Kaptanı, Kılavuz Kaptan Saim Oğuzgülgen'in o yazısı...

Kanal İstanbul projesi 2011'den beri Türkiye'ninn gündeminde yer alan ve 2019'dan bu yana Türk ve dünya kamuoyunda oldukça dikkat çeken projelerden oldu. Kanal İstanbul projesi yapıldığında SÜVEYŞ Kanalı benzeri insan yapımı bir suyolu hayata geçirilmiş olacak. Boyu 24.5 deniz mili (45 Km.) civarında, kanal dibi genişliği 275 metre seviyesinde, su yüzeyi genişliği 360 metre civarında, su derinliği 20.75 metre civarında ölçülerde yapılacağı, Kanal İstanbul projesinde tasarım gemileri olarak boyu 275 metrelik tankerlerin, 350 metre civarında konteynır gemilerinin ve 333 metre civarında yolcu gemilerinin geçmesinin planlandığı belirtiliyor.

Tasarlanan, CED raporları yapılan, yasal çalışmaları başlatılmış olan Kanal İstanbul projesi teknik olarak değerlendirildiğinde ve özellikle CED Raporunun ekinde yer alan denizciliğe ilişkin simülasyon çalışmaları ve diğer çalışmalar ile ilgili raporlar analiz edildiğinde bazı önemli durumlar dikkat çekiyor. 

ÖRNEĞİN:

ÇED RAPORU, EK. 25, SEYİR SİMÜLASYONU.

Tablo 3.2.1.7.15. Hidrometeorolojik Eşik Değerleri Ve Diğer Kısıtlamalardan Kaynaklanan Seyir Sınırlamalarının Dikkate Alınması ile Elde Edilen Gemi Geçiş Bilgileri:

1. Römorkör sayısı; 30 adet römorkör.

2. Görüş Mesafesi kötü gün sayısı; 18 gün,

3. Gemi geçiş süresi (Gemi giriş aralığı olmalı); 5 ila 8 dakika arasında

4. Gemi Geçiş Süresi; Kuzey – Güney geçişi: 1,9 - 2,2 Saat, Güney – Kuzey geçişi: 2,4 saat,

(24 deniz mili (45 Km.) civarında olan kanal içinde 10 milden fazla sürat mi yapılacaktır.)

5. Gemi Geçiş Kapasitesi; 8 dakikada 43.183 gemi, 7 dakikada 51.776 gemi, Güney – Kuzey geçişlerde 70.632 gemi, genelde 68.926 gemi ve en çok 84.002 adet geminin geçeceği, ,

6. Bekleme Süresi Saat / Bütün gemiler); 10 saat ile 29 saat arasında,

7. Azami Bekleme Süresi (Gün): 4 gün ile 37 gün arasında,

8. Kuyrukta Bekleyen Azami Gemi Sayısı (K’de) 143 gemi ile 664 gemi arasında,

9. Kuyrukta Bekleyen Azami Gemi Sayısı (G’de) 204 gemi ile 617 gemi arasında,

Olacağına ilişkin bilgiler yer alıyor. 

Verilen bilgiler kapsamında Kanal İstanbul projesinin gemi seyrine elverişli normal hava koşullarındaki gemi geçişleri günde 20 saat civarında yapılacak, gemilerin kanal içinde 8 mil sürat yapabileceği gerçeği bulunuyor. 

ÇED Raporu kayıtlarında Kanal İstanbul projesi güzergahında Kuzeyden güneye doğru; toplam 8 adet köprü ve 3 tane metro hattı inşa edilmesi amaçlanıyor.

1. D 020 KARAYOLU GEÇİŞİ,

2. KMO KESİM – 2 OTOYOLU GEÇİŞİ,

3. 3. HAVAALANI – HALKALI HATTI,

4. SAZLIBOSNA KARAYOLU GEÇİŞİ,

5. KMO KESİM - 7 GEÇİŞİ,

6. TCDD HALKALI KONVANSİYONEL DEMİRYOLU HATTI,

7. TEM OTOYOLU GEÇİŞİ,

8. MAHMUTBEY – ESENYURT METRO HATTI,

9. KÜÇÜKÇEKMECE – AVCILAR KARAYOLU GEÇİŞİ,

10. D – 100 KARAYOLU GEÇİŞİ,

11. YENİKAPI – SEFAKÖY – BEYLİKDÜZÜ METRO HATTI.

Adil Karaismailoğlu'dan flaş Kanal İstanbul açıklaması!

Kanal İstanbul depremi tetiklemeyecek!

Çılgın proje için geri sayım başladı!