Ulaşım

Kanal İstanbul hafriyatıyla yeşil alan ve ada yapılacak!

Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan,Kanal İstanbul Projesi'ni belli bir aşamaya getirdiklerini söyledi. Arslan, "1.7 milyar metreküp hafriyat çıkacak bir kısmını 3. Havalimanı'nın yanındaki bataklıkları doldurup yeşillendirmede kullanacağız. Ve adalar yapacağız" dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul Projesi'yle ilgili çıkacak malzemeyi değerlendirmek de dahil olmak üzere çalışmaları belli bir aşamaya getirdiklerini söyledi. 


Bakan Arslan, "1.7 milyar metreküp hafriyat çıkacak, bunun bir kısmını 3. Havalimanı'nın yanındaki kömür ocaklarından kaynaklı bataklıkların doldurulup yeşillendirmede kullanacağız ama yine de çok ciddi bir malzeme kalıyor, o malzemeyi de değerlendireceğiz. Daha önce adalar yapacağız demiştik, onların işletmesi ve en verimli şekilde değerlendirilmesi de dahil ciddi bir çalışmadan bahsediyoruz. Nihai istişare yapıldıktan sonra açıklayıp yola koyulacağız" şeklinde konuştu. 


3 Katlı Tünel'in sondaj çalışması yıl sonu bitiyor

Ulaştırma Bakanı Arslan, Yap-İşlet-Devret Modeli ile yaptıkları çalışmalar hakkında da bilgi verdi. Bakan Arslan, Ovit Tüneli'ni önümüzdeki yıl bitireceklerini, Türkiye'nin en uzun tüneli olan 14,5 kilometrelik Zigana Tüneli'nde gelecek yıl 'ışık göründü' töreni yapılacağını, bir sonraki sene de bitireceklerini bildirdi. Arslan, 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin sondaj çalışmalarının bu yıl sonunda tamamlanmasının planlandığını söyledi. Tünelin yapım ihalesine ilişkin çalışmaları bu yıl sonuna kadar bitirecek.  


Alaçatı Havalimanı son aşamaya geldi 

Bakan Arslan, Devlet Hava Meydanları İşletmesi ile Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce havacılık sektöründe 1.3 milyar lira yatırım yapacaklarını söyledi. Arslan, Karaman, Yozgat ve Bayburt ile Gümüşhane'ye hizmet edecek yeni havalimanlarının yapımı için ihale sürecini başlattıklarını, İzmir Alaçatı Havalimanı çalışmalarında son aşamaya geldiklerini ifade etti.


Akşam


Haber Habertürk'te şöyle yer aldı;

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Kanal İstanbul projesi de dahil olmak üzere büyük yatırımlarda kullanılmak üzere “katkı payı” modelinin gündemde olduğunu belirterek, “Yatırımın bir kısmını devlet yapar, kalanını özel sektör öder ya da tamamlar. Tamamı özel sektörce finanse edilemiyorsa, bu model olabilir” dedi.


Gazete Habertürk'ten Deniz Çiçek'in haberine göre Arslan, özellikle geri dönüşü 20 yılı aşan ve bu nedenle finansman bulunamayan projelerde bu modelin uygulanabileceğini belirtirken, “Projenin geri dönüşü 50 yılı buluyorsa, kamu, bu sürenin 20 yıla düşecek kısmına katkı payı sağlar” diye konuştu.


Gazetecilerle iftarda buluşan Bakan Arslan, Kanal İstanbul ve geri dönüşü uzun yıllar alan demiryolu projelerinde “katkı payı” modelinin uygulanabileceğini belirtti. Arslan, geri dönüşü 20 yılı aşan yapişlet- devret projelerinde özel sektörün uzun süreli kredi bulmasının mümkün olmadığını belirterek, “Bir kısmını kamu yapıp, kalan kısmı da özel sektör yapar ya da öder” dedi.


Habertürk