Kanal İstanbul projesiyle ilgili flaş gelişme!
Kanal İstanbul projesiyle ilgili flaş gelişme yaşandı. Muhtemel etkilerinin tüm yönleriyle araştırılması amacıyla Meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge verildi....
2011 yılında gerçekleşen seçimler öncesinde ilk defa gündeme getirilen ve hükümetin 'Çılgın Proje' olarak açıkladığı Kanal İstanbul projesi için sular durulmuyor. Ülkemizin en önemli tartışma konularının başında gelen proje İstanbul olmak üzere tüm ülkemizi yakından ilgilendiriyor. “Torba Kanun” tasarısıyla TBMM’ye sunulan “İstanbul Kanal Projesi” torbaya konularak Meclis gündemine getirildi. TBMM Genel Kurulu tarafından Kanal İstanbul’a yasal dayanak oluşturan "torba tasarı'' 13 Nisan 2016 tarihli birleşimde kabul edildi.
Bu ilçeler Kanal'a komşu
Yapay bir su yolunu içeren projenin güzergahı, tam olarak 45.2 kilometre uzunluğu ile son plana göre Avcılar, Küçükçekmece, Sazlıdere ve Durusu arasını kapsıyor. Kanal İstanbul güzergahı Marmara Denizi'ni Küçükçekmece Gölü'nden ayıran alanda başlıyor. Sazlıdere ve Altınşehir mahallelerinden devam eden proje Sazlıdere Baraj Havzası boyunca ilerleyecek. Terkos ve Durusu mahallelerinin kenarında da Karadeniz'e ulaşacak. Alan büyüklüğü olarak Arnavutköy 28.6 kilometre, Küçükçekmece 7, Başakşehir 6.5, Avcılar 3.1 kilometre ilçe sınırları içerisinde olması planlanıyor.
Gemi trafiğini rahatlatacak
Asıl adı Kanal İstanbul olan proje Avrupa Yakası'nda hayat bulacak.Hazırda Karadeniz ile Akdeniz arasında alternatifsiz bir geçit olan İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğini rahatlatması amacıyla Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir su yolu olma görevini alacak. Kanalın Marmara Denizi ile birleştiği noktada 2023 yılına kadar kurulması öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak.
Kanalın uzunluğu 45 kilometre, genişliği yüzeyde 145-150 metre, tabanda ise yaklaşık 125 metre olacak. Suyun derinliği 25 metre olacak. Bu kanal ile beraber İstanbul Boğazı tanker trafiğine tümüyle kapanıp, İstanbul'da iki yeni yarımada, yeni bir de ada oluşacak. Projenin demiryolları ve 3.havalimanı ile de bağlantısı sağlanacak.
75 milyar TL'lik çılgın proje
Yap-işlet devret modeli kapsamına alınan Kanal İstanbul projesi ülke tarihinin en maliyetli projesi olarak değerlendiriliyor. 1500 kişinin istihdam edilmesi planlanan projenin maliyetinin 75 milyar TL olması planlanıyor. Proje süresinde çıkarılacak olan toprağın da 3. Havalimanı projesinde kullanılması hedeflenmişti, yeni projeler için de kullanılacağı kaydediliyor.
Önerge verildi
Kanal İstanbul’a ilişkin çok sayıda kuruluş ve STK olumsuz rapor verdi. Ekolojik yapıyı derinden etkileceği düşünülen Kanal İstanbul'un köyleri ve bölgedeki yerleşik düzeni bozacağı iddia ediliyor. Çılgın projenin İstanbul'un iki yakasına yeni köprüler yapılması ihtiyacını doğuracağı gibi etkenlerin değerlendirilmesi amacıyla bir Meclis araştırmasına ihtiyaç duyuldu. Bu kapsamda, İstanbul Milletvekili Özgür Karabat ve 21 milletvekili tarafından Kanal İstanbul Projesi'nin muhtemel etkilerinin tüm yönleriyle araştırılması amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önerge verildi.
2021 Kanal İstanbul'un yılı olacak!
Kanal İstanbul'un tüm yönleriyle araştırılması için meclis araştırması önergesi verildi!
Nuran AYDIN/Emlakkulisi.com