24 / 12 / 2024

Kanal İstanbul taşı toprağı altına çevirdi!

Kanal İstanbul taşı toprağı altına çevirdi!

Türkiye’nin yüz akı projesi ‘Kanal İstanbul’un tüm ayrıntıları tek tek belirlendi. Son plana göre; kanal 45 kilometre uzunluğunda olacak şekilde hayata geçiriliyor.



Türkiye tarihinin en stratejik yatırımlarından biri olan Kanal İstanbul’un güzergâhında yer alan ilçelere adeta piyango vurdu. Bugüne kadar bin kata varan fiyat artışının yaşandığı Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy’de yüzde 50 ilave artış yaşanması bekleniyor. 

Sabah Gazetesi'nde yer alan habere göre; Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2011'de açıkladığı ve kamuoyunda 'Çılgın Proje' olarak bilinen Kanal İstanbul'un güzergâhının belli olması ile güzergahın açıklandığı bölgelerde emlak fiyatları uçuşa geçti. 

Kanal İstanbul'un güzergâhının açıklanması ile projenin geçeceği Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy'ün adeta taşı toprağı altın oldu. Bu ilçelerde gayrimenkul fiyat artışlarının yüzde 50 civarında seyredeceği belirtilirken, dev proje sadece yurtiçinden değil yurtdışından da yatırımcı çekecek. 

DÖRT İLÇEDE 55.2 KİLOMETRE
Kanal İstanbul, Küçükçekmece Gölü-Sazlıdere Barajı-Terkos Gölü'nün doğusunu takip eden güzergâhta inşa edilecek. Kanalın maliyeti ve uygunluğu açısından belirlenen güzergâh, Marmara Denizi'ni Küçükçekmece Gölü'nden ayıran kıstaktan başlıyor.  Altınşehir ve Şahintepe mahallelerinden geçerek Sazlıdere Baraj Havzası boyunca devam edecek. Sonrasında Sazlıbosna Köyü'nü geçerek Dursunköy'ün doğusuna ulaşıp Baklalı Köyü'nü geçtikten sonra Tayakadın, Terkos ve Durusu mahallelerinin yakınlarında Terkos Gölü'nün doğusundan Karadeniz'e ulaşacak şekilde planlandı. 

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, projenin detaylarını açıklarken şu bilgileri vermişti:

1-) Ağustos 2017 tarihi itibarıyla çalışmalara başlandı. Güzergâhların tespiti buna bağlı olarak yapıldı. Sayısal model çalışmaları tamamlandı, deprem risk değerlendirmeleri yapıldı, rüzgâr ve dalga iklimi çalışmaları bitirildi ve bu yılbaşı itibarıyla çalışmalar tamamlandı.

2-) Çevresel koşulları tespit ettik. Maden ve sit alanları, yeraltı ve yerüstü toprak ve su kaynaklarını inceleyerek 5 farklı güzergâh üzerinde yoğunlaştık.

3-)  Şimdi, tespit ettiğimiz alternatif üzerinde çalışmalara devam edeceğiz. Yeraltı su modelleme çalışmalarının yanı sıra sayısal modelleme çalışmaları da devam ediyor. Deprem tehlikesi sonuçları 2475 yıllık ortalama yenileme sürelerine bağlı kalarak çalışmalar yapıldı. Deprem bilgi birikimine göre belirlendi.


Geri Dön