Kanal İstanbul'da çalışmalar tam gaz!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesinin son durumu ile ilgili önemli açıklamalar yaptı.
Çamlıca Radyo ve TV Kulesi'nde Ekonomi Gazetecileri Derneği (EGD) üyeleriyle bir araya gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, yap-işlet-devret projelerinde işletmecilerin çok hızlı ilerlediğini, senelerdir yapılamayan ve devlete ekonomik kaybı olan projelerin bu yolla inşa edildiğini kaydetti.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, Çukurova Havalimanı projesi ile ilgili olarak gerçekleştirilen ihaleye, alanında 7 en büyük firmanın katılım sağladığını dile getiren Bakan Adil Karaismailoğlu, "Devletten hiçbir para çıkmadan işletmeci 100 milyon avroluk yatırım yapacak, işletme süresinde 300 milyon avro kira ödeyecek. Çok başarılı işlerden bir tanesi." dedi.
Çukurova Havalimanı'nın Ekim 2022 tarihinde açılacağını kaydeden Adil Karaismailoğlu, "Gelecek yıl ekimde oraya uçakla ineceğiz. Dört başı mamur uluslararası bir havalimanı olacak. Demir yolu bağlantısı da bulunacak." şeklinde konuştu.
Atatürk Havalimanı'nda hayata geçirilecek olan Millet Bahçesi'ne ilişkin bir soru üzerine Karaismailoğlu, acil durum hastanesi inşa edilen kuzey-güney pistlerinin yer aldığı bölgenin, ilk etapta gelecek sene Millet Bahçesi şeklinde hizmete açılacağını, doğu-batı pistinin faaliyetini sürdüreceğini kaydetti.
- "İstanbul Havalimanı gelecek sene 2019 yılını geçecek"
Bakan Adil Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı'nın dünyanın en başarılı kamu-özel iş birliği projeleri arasında yer aldığını ve devletin kasasından bir kuruş dahi çıkmadan toplamda 10 milyar avroluk yatırımla havalimanı yapıldığını burada toplamda 200 bine yakın kişinin istihdam edildiğini, devletin 25 senelik işletme süresi boyunca toplam olarak 22 milyar avro kira alacağını dile getirdi.
Bakan Adil Karaismailoğlu, "Şu anda yolcu yoğunluğu açısından Avrupa'da birinci. Türkiye'yi süper şekilde temsil eden bir havalimanı oldu. Verdiğimiz garantiler o kadar düşük ki... 2019'da, ilk yılında bile garantiyi karşıladığı için 22 milyar avronun üzerine devlete fazladan 22 milyon avro gelir getirdi." dedi.
Yenikapı'da da Galataport gibi bir liman inşa edilmesi süreci olduğuna yönelik bir soru üzerine ise Bakan Adil Karaismailoğlu, burada ÇED sürecinin sürdüğünü çevre etkilerine ilişkin raporların tamamlandığını belirtti.
Adil Karaismailoğlu konuyla ilgili olarak yaptığı açıklamada "ÇED raporu bitti. Planımız orada da yap-işlet-devret ihalesine çıkmak. Talipleri var. Dünyanın en büyük kruvaziyer firmaları gelip gidip burayı soruyorlar. Tarihi Yarımada'ya, İstanbul turizmine büyük katkısı olacak bir liman." dedi.
- "30 milyar avroluk kamu-özel projeleri yaklaşık 2040'ta devlete geçecek"
Bakan Adil Karaismailoğlu, gelecek onlarca sene için hedeflenen ve kamu-özel iş birliğiyle inşa edilen toplasmda 30 milyar avroluk yatırımların tamamının hemen hemen 2040 yılında işletme süreçlerinin biteceğini ve devlete geçeceğini dile getirdi.
Kuzey Marmara Otoyolu'nu kullanan araç sayısının arttığını kaydeden Bakan Adil Karaismailoğlu, Osmangazi Köprüsü inşa edildikten sonra Yalova, Bilecik ve Bursa gibi bölgelerde üretimin arttığını ve hayata geçirilen yatırımların önemli ekonomik refah sağladığını dile getirdi.
Adil Karaismailoğlu, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı metro hattının ilk etabının 2022 yılının birinci çeyreğinde, kalan bölümlerinin de 2022'nin sonunda açılacağını dile getirerek, Tavşantepe-Sabiha Gökçen metrosunu da 2022 yılının ilk aylarında açacaklarını müjdeledi.
- "Boğaz'da alternatif su yolu zorunlu"
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, İstanbul Boğazı'ndan şu anda senede toplamda 43 bin geminin geçtiğini, gemi sayısı azalsa bile boyutları büyüdüğü için yüklerin arttığını, aslında geçmesi gerekli olarak gemi sayısının 25 binlerde olduğunu dile getirdi.
Şu anda İstanbul Boğazı'ndan büyük gemiler geçerken olağanüstü önlemler alındığını, çok meşakkatli işler yapıldığını, geçmişte de büyük kazalar yaşandığını kaydeden Bakan Adil Karaismailoğlu, Boğaz'ın büyük risk altında olduğunu belirtti.
Önümüzdeki senelerde Boğaz'dan geçecek gemi sayısının 75 binler olmasının beklendiğini, Karadeniz'e kıyısı olan ülkelerin de büyük liman yatırımları hayata geçirdiklerini kaydeden Adil Karaismailoğlu, gelecekteki taleplere yanıt verebilmek ve Boğaz'ın güvenliği amacıyla alternatif su yolunun zorunlu hale geldiğini kaydetti.
Adil Karaismailoğlu çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul projesindeki son durum il eilgili şunları söyledi: "Kanal İstanbul güzergahında yazın bir köprünün imalatına başlamıştık. Daha farklı bir köprü vardı, Kanal İstanbul'a göre o köprü projelendirilip onun imalatlarına başlandı. Ayrıca, Halkalı-Kapıkule tren hattımızın Halkalı-Ispartakule arasını Kanal İstanbul nedeniyle tünele çevirdik. Bunun da ihalesini yaptık. Bir taraftan onu yapıyoruz bir taraftan Kuzey Demiryolu'nun Çatalca-Havalimanı arasındaki kısmının ihalesinin yapıyoruz. Bir taraftan ulaşım yollarını sağlıyoruz bir taraftan ana ihale için çalışmalarımızı, finans görüşmelerimizi devam ettiriyoruz."
Kanal İstanbul için yeni ihale!