Kanal İstanbul’da mevzuat tamamlandı!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Kanal İstanbul projesinin yapımı için ortak mevzuat çalışmasını tamamladı. Taslağa göre çılgın proje, yap- işlet - devret modeli ile gerçekleşecek.
Çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul’un hayata geçirilmesi amacıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nın yaptığı ortak mevzuat çalışması tamamlandı. Taslağa göre, Kanal İstanbul, yap- işlet - devret modeli ile gerçekleşecek.
Milliyet'ten Ayşegül Kahvecioğlu'nun haberine göre, kanalın yapım ihalesini kazanan şirketlere inşaatta kullanacakları her türlü teknik ekipman için vergi muafiyeti sağlanacak; elde ettikleri gelirler kurumlar vergisinden de istisna olacak. Kanal İstanbul projesi sınırı içindeki orman alanlarının orman vasfı kaldırılacak.
İlk 10 yılda 182 milyar TL gelir elde edileceği düşünülüyor
7 sene sürecek inşaatın maliyeti 75 milyar lira öngörülürken, projenin tamamlanmasıyla ilk 10 yılda 182 milyar TL gelir elde edileceği düşünülüyor.
Çevre Bakanlığı’nın 2020 yılı Kurumsal Mali Durum ve Beklentiler Raporu’nda çalışmanın hazır olduğu bildirilerek, “Kanal İstanbul projesi ile yatay mimari uygulaması esas alınarak, çevre dostu, kadim değerlerini koruyan ve afet riskini bertaraf eden sağlıklı ve güvenli yaşam alanı oluşturmak suretiyle İstanbul’un uluslararası metropoller arasında bir ‘Dünya Markası’ olması hedeflenmiştir” ifadelerine yer verildi.
Uzunluk 45 kilometre
Yapılan çalışmaya göre kanal, Küçükçekmece Gölü - Sazlıdere Barajı - Terkos doğusunu takip eden güzergâhta inşa edilecek. Uzunluğu 45 km, taban genişliği 275 metre ve derinliği 20.75 metre olacak.
Kanal İstanbul'un avantajları ve dezavantajları neler?