Ulaşım

Kanal İstanbul'un güzergah çalışmalarında sona gelindi!

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Arslan, "Kanal İstanbul Projesi'nde 5 güzergahla ilgili çalışmayı son aşamaya getirdik." dedi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası'na konuk oluyor.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, "1915 Çanakkale Köprüsü ihalesi icin 24 firma şartname aldı. Neredeyse yarı yarıya yabancı, Türk firmalar var, Çinliler, Japonlar, Koreliler, İtalyanlar, gerek ülkemizde gerek yurt dışında iş yapmış çok büyük firmalar var. Şartname satın alanların öngörüleriyle hareket edersek, 4-5 grubun teklif vereceğini düşünüyoruz, daha da artabilir. Yarın teklifleri alacağız." dedi.


"15 Temmuz Şehitler Köprüsü serbest geçiş başlayacak"

Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde serbest geçiş sistemi bulunduğunu hatırlatan Arslan, şöyle konuştu:


"Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde serbest geçiş sistemini hayata geçirdikten sonra insanların hayatı kolaylaştı. 15 Temmuz Şehitler Köprüsü'nde de aynı uygulamayı bu sene içinde hayata geçireceğiz." dedi.


"Kanal İstanbul'da güzergah çalışmalarında sona gelindi"

Arslan, Kanal İstanbul Projesi'ne ilişkin, "Kanal İstanbul Projesi'nde şehircilik anlamında özellikle orman, sulak alanlar, tarım alanları ve etkileşen alanları da dikkate alarak 5 güzergahla ilgili çalışmayı son aşamaya getirdik." diye konuştu.


AA


Haber Milliyet'te şöyle yer aldı;

Anadolu Ajansı Editör Masası'na konuk olan Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, gündeme ilişkin soruları yanıtladı.

Kanal İstanbul Projesi'nin, İstanbul ve bölge için çok önemli olduğuna işaret eden Arslan, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da projeyi çok önemsediğini ve takip ettiğini söyledi. Projede şu ana kadar birçok güzergahın çalışıldığını ancak 5 güzergahta ayrıntılı çalışma yapma kararı alındığını ve bu noktada son aşamaya gelindiğini bildiren Arslan, "Kanal İstanbul Projesi'nde şehircilik anlamında özellikle orman, sulak alanlar, tarım alanları ve etkileşen alanları da dikkate alarak 5 güzergahla ilgili çalışmayı son aşamaya getirdik." diye konuştu.

Arslan, projenin finansmanıyla ilgili de birçok alternatif çalıştıklarını anlattı. Yaklaşık 43 kilometrelik, büyük gemilerin geçebileceği çok önemli bir kanal yapacaklarını vurgulayan Arslan, kanaldan 2,7 milyar metreküp malzeme çıkacağını ve bunun değerlendirilmesi gerektiğinin altını çizdi. Çıkacak malzemeyle 3. havalimanında olduğu gibi kömür ocaklarındaki çukurları dolduracaklarını, rekreasyon alanları oluşturacaklarını, bataklıkları tekrardan yeşillendireceklerini, yapay adalar oluşturacaklarını bildirdi. Malzemeyi limanlarda dolguda da kullanacaklarını anlatan Arslan, bir kısmının da tarımda kullanılabilecek verimli toprak olduğunu ve onu da başka yerlerde değerlendireceklerini dile getirdi. Projede ön etütlerde belli bir noktaya geldiklerine değinen Arslan, "Bu yıl içinde artık nihai etütleri yapıp, ihale etmeye esas etütleri yapacağız. Cumhurbaşkanımızın da söyledikleri bu. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi Başkanlığı (TOKİ), Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı, Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı gibi birçok kurumla çalışıyoruz." diye konuştu.


Çalışmaların belli bir noktaya geldiğini söyleyen Arslan, bu yıl projelerin ihale edilmesi aşamasına getirilmesini sağlayacaklarını belirtti. Bu noktada bilimsel çalışmaların önemli olduğunu dile getiren Arslan, projede 4 üniversiteden destek aldıklarını da aktardı.


"PROJELERİMİZDE ETKİLENMİYORUZ, ETKİLENMEYECEĞİZ"

Küresel ekonomideki yavaşlama ve kur artışının devam eden ve planlanan projelerinin finansmanını etkileyip etkilemediğine yönelik soru üzerine Arslan, 2009-2010'dan bu yana dünyada Türkiye'nin yaptığı büyüklükte proje yapan ülke olmadığını söyledi.


Arslan, Türkiye'nin, küresel ekonomideki daralmaya rağmen büyük projeleri devam ettirdiğine işaret ederek, "Elbette kur artışı olumsuz etki yapan bir şey, yapmaz dersek yanlış bir ifadede bulunmuş oluruz. Gerek Cumhurbaşkanımız, gerek Başbakanımız dünyadaki her türlü daralmaya ve krize rağmen özellikle ekonominin ve kalkınmasının olmazsa olmazı olarak, ulaştırma altyapı projelerini görüyorlar. Çünkü ulaşımı erişimi kolaylaştırdıkça, ulaştırma projelerini bitirdikçe aslında dolaylı olarak ekonominin, kalkınmanın lokomotifi ve dinamosu olarak bunu hayata geçirmiş oluyorsunuz. Her şeye rağmen ulaştırma projelerinde bir aksaklık olmadı, bu yıl da yaklaşık 37 milyar liralık yatırım yapacağız, yap işlet devret modeliyle yaptıklarımız hariç." değerlendirmesinde bulundu.


Çanakkale Köprüsü ihalesi için yurt dışından 11 güçlü firmanın şartname aldığına işaret eden Arslan, "Çanakkale Köprüsü'ne olan ilgi de gösteriyor ki dünyada ekonomik daralma varken, büyük projeler yapılmıyorken, Türkiye'nin büyük projeleri yapıyor olması, dünyadaki finans sektörünün bakışını da buraya çeviriyor. Çünkü bu projeler yapıldıktan sonra projelerin oluşturduğu bir katma değer, kalkınmaya lokomotif olma durumu var. Bence projelerimizde bu anlamda etkilenmiyoruz, etkilenmeyeceğiz." ifadelerini kullandı.


Milliyet