Kanal İstanbul'un inşaatı içi birçok firma sırada!
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Panama ve Süveyş kanallarını hayata geçirenler de dâhil olacak şekilde birçok firmanın, Kanal İstanbul'un inşaatı için sıraya girdiğini belirtti.
Yeni Şafak Gazetesi köşe yazarı Mehmet Acet bugünkü köşesinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu'nun Kanal İstanbul'a ilişkin açıklamalarını kaleme aldı.
İşte Mehmet Acet'in 'Yap-İşlet-Devret projeleri kötü fikir miydi?' başlıklı yazısı...
Dün Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Karaismailoğlu, Kuzey Marmara otoyolu başta olmak üzere, Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçirilen projelere ilişkin açıklamalarda bulundu.
Yine dün CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu tarafından Kanal İstanbul projesiyle ilgilenen şirketlere ilişkin tehdit içerikli yeni açıklamalar yaptı. Kılıçdaroğlu, şunları söyledi:
“Hiç kimse Kanal İstanbul ihalesine girmesin. Ama illa gireceklerse o zaman biz onlarla ilişkiyi keseriz. Dünyanın hiçbir ülkesinde böyle saçma bir şey olmaz.”
Kemal Kılıçdaroğlu, bunları dile getiriyor ancak Adil Karaismailoğlu tarafından verilen bilgilere göre; Panama ve Süveyş kanallarını hayata geçirenler de dâhil olacak şekilde birçok firma, Kanal İstanbul inşaatı için sırada.
Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul projesini haritalar üzerinden Kanal İstanbul'u anlattı. Çin’den başlayan Avrupa’yı kapsayan geniş coğrafyada kuzey ve güney güzergâhının ek olarak bir de Türkiye’nin tam merkezinde bulunduğu bir orta yol mevcut.
Karaismailoğlu, İstanbul Havalimanı’nın hemen yanından geçecek olan Kanal İstanbul'un bu ticaret yoluyla olan bağlantısını açıklarken, 100 senelik bir projeksiyondan bahsediyor.
Deniz aracılığıyla gerçekleştirilen ticaretin yükseleceğinin, Boğaz’dan geçmek için sıraya girecek olan gemi rakamının iki katına çıkacağının tahmin edildiği bir ortamda, Kanal İstanbul projesinden tıpkı iki senede başarısını kanıtlayan İstanbul Havalimanı gibi bir hikâye oluşacağı düşünülüyor.
Zamanında İstanbul Havalimanı için de benzer tezviratlar oldu. Ancak İstanbul Havalimanı’nıdaki öykü, Kanal İstanbul projesine iyi bir örnek.
Karaismailoğlu, konuya ilişkin şunları söyledi:
“İstanbul Havalimanı dünyanın en başarılı projelerinden biridir. 170 milyon metrekarelik bir alan hiç bir ekonomik değeri yokken bugün ekonomik değeri olan bir alan oluştur. 10 milyar euro’luk bir yatırım yapıldı. Şimdi hem istihdam sağlıyor hem de garanti yolcu sayısı aşıldığı için devlete para ödeniyor. Ayrıca devlet kira gelirinden de pay alıyor.”
Dün bu konulara ilişkin yaptığı açıklamaların yanı sıra Karaismailoğlu, Kanal İstanbul için hazırlanan ÇED Raporuyla ilgili de şunları kaydetti:
"Çevre etki değerlendirme raporunu hazırlayan hocalarımızın hazırladığı raporda var. Müsilaj deniz kirliliğinden ve hareketsizlikten dolayı, Karadeniz’den Marmara’ya bu su geçişi olacak. Karadeniz’de ortalama sıcaklık 13 derece, Marmara 18 derece. Su sıcaklığında bir değişim olacak. Bu yönüyle hocalarımızın söylediği gibi müsilajın önlenmesine katkısı olacak."
Kanal İstanbul, İstanbul kıyılarını risklerden kurtaracak!
Kanal İstanbul, depremin şiddetini etkileyecek mi?
Kanal İstanbul'u yalnızca ülkemize değil, dünyaya kazandıracağız! |