Kent Haberleri

Kanal İstanbul'un maliyeti değişti mi? Bakan Karaismailoğlu'ndan son dakika açıklaması!

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un maliyeti ile ilgili önemli açıklamalar yaptı. İşte o açıklamalar...Karaismailoğlu programda ulaşım yatırımları yanı sıra çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul ile de ilgili önemli açıklamalar yaptı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, The Ankara Otel'de gerçekleştirilen iftar programında ulaştırma muhabirleriyle bir araya geldi. Karaismailoğlu programda ulaşım yatırımları yanı sıra çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul ile de ilgili önemli açıklamalar yaptı.

Yaptığı açıklamada Kanal İstanbul'un öneminin daha da arttığına değinen Bakan Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul'un tamamen alternatif bir su yolu olarak projelendirildiğini dile getirdi.

Çılgın proje olarak bilinen Kanal İstanbul ile ilgili son duruma da değinen Bakan Adil Karaismailoğlu:  "Projede ulaşım yollarımıza başladık, kara yolları ve demir yollarındaki çalışmalarımız başladı. Ulaşım ihtiyaçlarının alternatiflerini sunduktan sonra kazı işlemine başlayacağız. Kanal İstanbul uzun soluklu, maliyeti yüksek bir proje. Özellikle genel bütçeye yük olmadan projeyi yapmak için de finansal modellerde çalışmalarımız devam ediyor. İnşallah orada da ciddi bir gelişme olacak." dedi.
 

Peki Kanal İstanbul'un maliyeti arttı mı? İşte o sorunun yanıtı...

Bakan Adil Karaismailoğlu, Rusya-Ukrayna Savaşı'nda Montrö Boğazlar Sözleşmesi'nin öneminin gündeme gelmesinden sonra Kanal İstanbul projesinin bu sözleşmeyi tartışmaya açacağına dair eleştirilerle ilgili olarak ise şunları dile getirdi:  "Bence Kanal İstanbul'un önemi daha da arttı. Kanal İstanbul'un yapımını eleştirenler sadece bu işi bir emlak, rant dedikodu siyasetine dönüştürerek karalamaya çalışıyorlar. Halbuki biz burada küresel bir lojistik hareketten bahsediyoruz. Çünkü bu alternatif bir su yoludur, olması gereken bir projedir. O yüzden bir dedikodu siyasetine alet edilecek sadece bir rant emlak projesi olarak göstermek onların basitliklerini gösterir. Büyük, güçlü Türkiye, bu büyük mega projeleri yapmak zorunda. Ulaşım projelerinde Kanal İstanbul'un altından geçecek olan Halkalı-Ispartakule Demir Yolu Projesi'ne başladık, Sazlıdere Köprüsü ile Başakşehir-Bahçeşehir-Hadımköy Otoyolu Projesi kapsamında Kanal İstanbul'a göre projelendirilerek başlandı ve çalışmaları devam ediyor. Montrö'nün Kanal İstanbul ile hiçbir alakası yok. Çünkü bu sözleşme hem İstanbul Boğazı'nı hem Marmara Denizi'ni hem de Çanakkale Boğazı'nı kapsayan bir anlaşmadır. Kanal İstanbul'dan geçenler Marmara Denizi'ni de Çanakkale Boğazı'nı da kullanacak. O yüzden burada Montrö'ye aykırı hiçbir şey yok."

Kanal İstanbul projesinde planlanan maliyetinde bir değişiklik olmadığını kaydeden Bakan Karaismailoğlu, Türkiye'de bu işi yapabilecek büyüklükte firmaların yer aldığını ve onlarla birlikte altyapı konusunda dünyanın önde gelen firmalarının da bu projeyi yapabilmek için aralarında şimdiden yarış yaşandığını dile getirdi.