Kanal İstanbul'un ticaret hacmi ne kadar?
Bursa'da metro hattı temel atma töreninde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Kanal İstanbul Projesi'ne yönelik açıklamalarda bulundu.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Bursa'da metro hattının temel atma töreninde Kanal İstanbul Projesi'ne yönelik açıklamalarda bulundu.
Sabah'ta yer alan habere göre; Kanal İstanbul için ilk adımlarının 2021'de atılacağını söyleyen Karaismailoğlu, şu açıklamalarda bulundu:
"Dünya ticaret hacminin yüzde 90'ı denizlerden sağlanıyor. Geçen hafta dünya bir ders aldı. Süveyş Kanalı tıkandığında günlük zarar 9 milyar dolar olarak biliniyor. Orta Koridor'da ülkemiz mihenk taşı. Ülkemizin üzerinden geçen 710 milyar dolarlık bir ticaret hacmi var. Burayı ne kadar güçlendirirsek biz oradan payımızı alacağız. İstanbul Boğazı'nın önemi, geçmişte kazalar var. Ne kadar zarar verdikleri ortada. Kirlilik yine öyle.Hem çevreci, hem de akıllı şehirlerin kurulması ile Türkiye'ye çok büyük değer katacak dünyaca ünlü bir proje. 2021 yılında inşallah adım atacağız."
" Marmara Ringi'nin en önemli bileşenlerinden biri Kanal İstanbul'dur"
Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü bir yıl içinde açacaklarını hatırlatarak "Bursa'yı da içine alan 'Marmara Ringi' dediğimiz bölgemizi dünya ticaret yollarının kavşak noktası haline getiren lojistik planı tamamlanma noktasına getireceğiz. Marmara Ringi'nin en önemli bileşenlerinden biri de yapım çalışmalarına çok yakında başlayacağımız Kanal İstanbul'dur. Lojistik iddiamızı perçinleyecek bu yeni ticari su yolu, İstanbul'u ve İstanbul Boğazı'nı da muhtemel çevre felaketlerinden, kaza risklerinden kurtaracaktır." değerlendirmesinde bulundu.
Reform ilan edilen demir yollarında yapılan işlerin Türkiye'yi dünyanın en önemli lojistik köprüsü haline getirdiğine dikkati çeken Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı projesiyle dünya demir yolu taşımacılığında bugün söz sahibi bir ülkeyiz. Pekin'den Londra'ya uzanan 'Orta Koridor'un ve Demir İpek Yolu'nun en stratejik bağlantı noktası ve hakimiyiz. 'Orta Koridor'u etkin kullanabilirsek halen yıllık 710 milyar dolar tutarında olan Avrupa-Çin ticaret trafiğinden, önemli ekonomik fırsatlar elde edebileceğiz. Geçen haftalarda yaşanan Süveyş Kanalı'nı tıkayan gemi kazası, dünya ticareti için de bir krize dönüşürken, Uzakdoğu-Avrupa taşımacılığına alternatif rotanın 'Orta Koridor' olduğu bir kez daha anlaşılmıştır. Türkiye, buna benzer daha nice fırsatlarla karşı karşıyadır. Devlet aklı ve ciddiyetiyle hareket ederek, her adımımızı stratejik öngörülerle atarak, gelecek 100 yılı inşa edeceğiz."
Kanal İstanbul projesiyle İstanbul hangi avantajları kazanacak?