Kanalİstanbul ibb.gov.tr internet sitesinde görünüyor mu
Başbakan Erdoğan çılgın proje olarak Kanalİstanbul u açıklarken arazi spekülasyonlarına neden olmamak için güzergahını açıklamadı. 1/100.000 ölçekli Nazım İmar Planı nda kesikli çizgilerle gösterilen, Marmara dan Karadeniz e kadar uzanan işaret di
Herkes güzergahı merak ederken İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) tarafından 2009 yılında hazırlanan 1/100.000 ölçekli Nazım İmar Planı 'nda kesikli çizgilerle gösterilen, Marmara 'dan Karadeniz 'e kadar uzanan işaret dikkat çekti. Söz konusu işaret, Yoksa bu Kanal İstanbul 'un güzergahı mı sorusuna neden oldu.
Türkiye günlerce çılgın Proje yi konuştu. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan çılgın proje olarak Kanalİstanbul 'u açıkladı. Kanalın Marmara 'dan başlayıp, Karadeniz 'de biteceğini, uzunluğunun 45-50 kilometre olacağını, genişliğinin 150 metre ve derinliğinin 25 metre olarak planlandığını kamuoyuyla paylaştı. Ancak, arsa spekülasyonlarına sebep olmamak için güzergahı açıklamayacağını söyledi.
Herkes kanalın güzergahını merak ederken Silivri ve çatalca ilçeleri güzergah konumunda en şanslı ilçeler olarak gündeme geldi. Yatırımcıların bu bölgelere akın etmesiyle birlikte de İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş yatırımcıları uyardı: Kanalın altında kalmayın!
2006 yılında yoktu
Bütün bu güzergah tartışmaları yaşanırken İBB 'nin resmi sitesi ibb.gov.tr 'de yayınlanan bir harita dikkatlerden kaçmadı. İstanbul 'un imar anayasası olarak bilinen 1/100.000 ölçekli Nazım İmar Planı 'nda Marmara kıyısında Silivri 'den başlayarak Karadeniz 'e kadar uzanan kesikli çizgilerden oluşan bir hat dikkat çekti. O hat, Başbakan 'ın tariff ettiği 45-50 km uzunluğundaki, 150 metre genişliğindeki Kanal İstanbul 'a fiziksel olarak çok benziyor. çizilen hattın uzunluğu ise tam 47 kilometre, genişliği de 150 metre.
1/100.000 'lik Nazım İmar Planı İBB 'ye bağlı İstanbul Metropoliten Planlama Merkezi (İMP) tarafından hazırlanmaya başlanmıştı. 2006 yılında İBB Meclisi tarafından da onaylanan plan, Danıştay tarafından iptal edilmişti. O dönem İMP 'nin başkanı olan Prof. Dr. Hüseyin Kaptan 'a bu işaretleri sorduk. Kaptan, bu işaretlere bir anlam veremediğini ancak kendileri tarafından hazırlanan planda böyle bir işaretleme yapmadığını söyledi: 2009 yılında şu anda yürürlükte olan planlar hazırlandı. Biz yaptığımız çalışmada Kanal İstanbul adlı bir proje hazırlamadık. Eğer eklendiyse 2009 yılındaki planlara bu proje eklenmiştir. Ancak bunlar ne anlama geliyor bilmiyorum dedi.
Konuyu daha sonra İBB Basın Danışmanlığı 'na sorduk. çizgilerin doğalgaz boru hattı olduğunu söylediler. Ancak şehir plancıları bu hattın doğalgaz botu hattı olamayacağını, İstanbul 'da benzer bir çok hat olduğunu ve bu hatların da haritada işaretli olmadığını söylediler.
Hat Silivri 'de başlıyor
Silivri 'de başlayan hat, Küçük Sanayi sitesinin içinde yapılması planlanan silikon vadisinin yanından ve tarım arazilerinden geçtikten sorna çatalca sınırına giriyor. Sonrasında ise su havzaları ve orman arazilerinin içinden geçerek Karadeniz 'e ulaşıyor. Hat Silivri 'den başlamak üzere Küçükkılıçlı, Fener ve Kurfalı köylerinden geçerek tam olarak Yalıköy ile Karacaköy arasında kalan Evcik Plajı 'ndan (Anastasya Surları 'nın başlangıç noktası) Karadeniz 'e açılıyor.
çılgın müteahhit net maliyet rakamı çıkardı: 10 milyar 980 milyon dolar
- çılgın projeye talip olduğunu iddia eden İnanlar İnşaat 'ın Yönetim Kurulu Başkanı Serdar İnan bir maliyet hesabı yaparak bu projenin toplam bedelinin en fazla 10 milyar 980 milyon dolar olacağını söyledi. İnan 'a göre, tünelin hafriyatı yaklaşık 5 milyar TL 'lik bir maliyet çıkaracak. Ancak İnan vergisiz mazot imkanı, çökelti alanların hafriyatla doldurulması, suni tepeler oluşturulması ya da toprağın taşınması için vagon hattı kurulması gibi uygulamalarla bu bedelin de düşebileceğine dikkat çekti. İnan 'ın hesabına göre kanal için 1.2 milyar TL 'lik betona, 2.8 milyar TL 'lik demire ve 8 milyar TL 'lik de istimlak bedeline ihtiyaç var. Dolayısıyla söz konusu proje 17 milyar TL ya da 10 milyar 980 milyon dolara malolacak.
Vatan