Kanyon AVM, New York'tan 2 Mercury Ödülü ile döndü!
Kanyon, iletişim alanında mükemmelliğin ödüllendirildiği Mercury Ödülleri'nde iki ödül birden aldı. Muhtaç çocuklar için yapılan 'Birlikte Örelim Çocuklara Gönderelim' projesi altın; konteynır mağaza projesi 'Kanyon Box' ise gümüş ödüle layık görüldü
İstanbul'un alışveriş merkezleriyle imtihanı bitmedi; furya tam gaz devam ediyor. Etrafımızı her geçen gün bir yenisi dikilen AVM'ler sarmışken, devamı da geliyor! Bu çok sayıdaki alışveriş merkezinin içinde biri var ki; hem mimari, hem ziyaretçilerine sunduğu hizmetler açısından, hem de yarattığı farkındalık anlamında diğerlerinden daha fazla öne çıkıyor. O da, İstanbul Levent'te 2006 yılında kapılarını açan Kanyon.
FARKLI DENEYİMLER YAŞATIYOR
Kanyon'un en önemli özelliği; benzersiz mimari yapısı sayesinde, sokağın ruhunu alışveriş merkezinin içine taşıması. Bir başka özelliği ise uluslararası pek çok ödüle sahip olması! Geçtiğimiz hafta ise bu ödüllere yenileri eklendi. Kanyon, 'Birlikte Örelim Çocuklara Gönderelim' projesi ile Mercury Ödülleri'nde 'Marka Farkındalığı' kategorisinde altın ödülü aldı. 'Kanyon Box' projesi ile de gümüş ödüle layık görüldü. Ödülleri; 22 Mart'ta New York'taki The New York Palace Hotel'de yapılan şık bir törende, Kanyon Pazarlama Müdürü Çağla Gül aldı. Gül konuşmasında "Misafirlerimize farklı, yeni, heyecanlı ve anlık sürprizler sunan deneyimler yaşatmak için çalışıyoruz. Çabalarımızın uluslararası dalda ödüllendirilmesi gurur verici" dedi. İşte Kanyon'un; pazarlama müdürü Çağla Gül ve birlikte çalıştığı ajans Pro İletişim'in patronu Feride Edige'nin yarattığı farkla bu ödülleri kazanmasını sağlayan projeler…
BİRLİKTE ÖRELİM ÇOCUKLARA GÖNDERELİM'
Bu proje; Kanyon'da kurulan özel pleksi bir odada, yardıma muhtaç çocuklar için rengarenk atkıların örülmesi amacıyla hayata geçirildi. Kış soğuklarında, çocukları ısıtmak için Kanyon ve Perwoll işbirliği ile bir ay boyunca binlerce ilmek atıldı. 21 Ocak 2011'de Tülin Şahin'in attığı ilk ilmek ile başlayan proje, Kanyon misafirlerinin katkılarıyla gelişti. Bir ayın sonunda da atkılar Adıyaman Kahta Yatılı İlköğretim Okulu'nda okuyan öğrencilere gönderildi. Türkiye'nin dört bir yanından bu amaca katkıda bulunmak isteyenler de, evde ördükleri atkıları Kanyon AVM'ye ulaştırarak projeye destek oldu. Cemiyet hayatının ünlü isimlerinin de Kanyon'a gelip atkı ördükleri projenin sonucu beklentilerin de üzerindeydi. Bin olarak hedeflenen atkı sayısı, bin 450'ye ulaştı.
KANYON BOX
Bu proje 'Pop-up Store' konsepti ile Aralık 2010'da Kanyon'un Büyükdere girişinde hizmet vermeye başladı. 7 metrekarelik konteynır mağaza, değişik kategorilerde markalara ev sahipliği yaptı. Her ay farklı markaların kiraladığı Kanyon Box; tekstil, gıda, ulaşılabilir tasarım ürünleri ve motosiklet gibi farklı kategorilerdeki ürünleri Kanyon misafirleriyle buluşturdu. Buradaki amaç da, tüketiciyi Kanyon'un içinde yer almayan markalarla buluşturmak, misafirlere sürprizler hazırlamak, merak uyandırmak, en önemlisi de yeni markaların çekiciliğini ve potansiyelini tespit etmekti. Bir senelik proje olarak düşünülen Kanyon Box'ta bir yıl içinde 16 farklı markaya yer verildi. Bu proje sayesinde ziyaretçi sayısı iki katına çıktı, yeni yıl sezonunda satışlar önemli ölçüde yükseldi.
KANYON'DAN RAKAMLAR
2006'dan bu yana her yıl yapılan müşteri profili ve algı araştırmalarından elde edilen veriler şöyle:
Kanyon'un müşterisinin yüzde 65'i AB sosyo- ekonomik gruptan...
Yaş ortalaması 28.
2010 verilerine göre; Kanyon ziyaretçilerinin yüzde 52'si erkek, yüzde 48'i kadın.
2011 yılında kadınlara yönelik kampanyalar sayesinde, AVM'ye gelen kadınların oranı yüzde 53'e yükseldi.
Kanyon haftada ortalama 2.3 kez ziyaret ediliyor.
Ziyaret nedeni; yüzde 27 alışveriş, yüzde 26 yeme-içme, yüzde 13 sinema, yüzde 6 spor.
AVM'yi günde yaklaşık 30 bin kişi ziyaret ediyor.
MERCURY ÖDÜLÜ NEDİR
Profesyonel iletişimde mükemmelliği ödüllendiren ve 2012'de 25'inci yılını kutlayan Uluslararası Mercury Ödülleri; ilk kez 1987 yılında dağıtıldı. Mercury Ödülleri; halkla ilişkiler alanında kalite ve performansı birleştirerek mükemmelliğe ulaşan markaları ödüllendiriyor. Bu ödüllerin en önemli özelliği; hiçbir sponsor desteği, reklam ve yıllık üyelik ücreti almadan tarafsızlığını koruyabilmesi... Mercury Ödülleri, ismini ise Roman mitolojisindeki haberleşme tanrısından alıyor ve verilen 'mesaj'ın gücüne inanıyor.