Karaca, 51 mağazasının dekorasyonunu değiştirdi!
Karacanın genç temsilcisi Fatih Karaca, Artık şehirlerde yaşayanlar yemek takımları yerine tek parça ürün satın alıyor. Biz de 51 mağazamızın dekorasyonunu değiştirip tasarım ürünleri öne çıkardık dedi
Çeyiz setleri, yemek ve çatal-bıçak takımları Anadolu'da hâlâ önemini sürdürse de büyükşehirlerde yaşayanlar için çoktan rafa kaldırıldı. Özellikle tek başına yaşama trendinin kuvvetlendiği şehirlerde, hem yalnız yaşayan hem de yeni evlenen çiftlerin tasarım ve tek parça ürünlere kayması Karaca'nın da planlarında revizyona gitmesine neden oldu. Markanın genç Yönetim Kurulu Üyesi Fatih Karaca, bu trendi göz önünde bulundurarak, 51 mağazanın tasarımlarını ve dekorasyonu tasarım ürünleri ön plana çıkaracak şekilde değiştirdi. Artık belli dönemlerde artan belli dönemlerde düşen satışların ortadan kalktığını artık her dönem ürün satıldığını ifade eden Karaca, "İnsanlar artık ihtiyaçları oldukça satın alıyor. Satın almak için beklemiyor" dedi.
ELEKTRİKLİ ÜRÜNLER VE MUTFAK GEREÇLERİ YOLDA
"Eskiden yemek takımları sergilemeye yönelik dekorasyon söz konusu iken şimdi tek parça tasarım ürünlerini sergilemeye yönelik bir değişikliğe gittik. 1 yıldır yurtdışından da marka ürünler getiriyoruz" diyen Karaca, elektrikli ürünler ve mutfak gereçleri ile mağaza karmasını tamamlayacaklarını bunun için bir marka ile birleşmeyi ya da kendi markalarını yaratmayı hedeflediklerini ifade etti. Bundan sonra AVM'lerde büyümeyi planladıklarını kaydeden Karaca, "Anadolu'da mağaza açmak büyükşehirlere göre daha avantajlı. Hem tüketici zamanını AVM'de geçiriyor hem de rekabet daha az" dedi. AVM'lerde fast food katına kesinlikle girmediklerinin altını çizen Karaca, fast food kültürünün porselen kültürüne ters olduğunu, buna özen gösterdiklerini söyledi.
ORTADOĞU'DA ZİNCİR OLMAK İSTİYORUZ
Ortadoğu'da mağaza zinciri kurmak istediklerini ancak o bölgede karışıklıkların durulmasını beklediklerini vurgulayan Karaca, Irak, Mısır ve Suriye'de olacaklarını dile getirdi. Avrupa'da da mağazalaşma çalışmalarını hızlandıracaklarını belirten Karaca, "2011 sonunda yüzde 30 büyüme hedefliyoruz. Ciro hedefimiz ise 150 milyon dolar" dedi.
Aile yönetiminde bir marka olmaktan çıkıp yönetimin hızla profesyonellere devredildiği bir yapıya geçtiklerini dile getiren Karaca, bu hamlenin markalaşma çalışmalarını hızlandıracağını, bununla birlikte dış piyasaya da odaklanacaklarını söyledi.
Sabah/Pınar ÇELİK