Turizm

Karaköy'deki otel yatırımlarının değeri 1 milyar TL'yi aştı!

Karaköy İstanbul'un turizm yıldızı oluyor. Eski İstanbul'un ticaret merkezi olan bölge, şimdi birçok işadamının turizm yatırımlarına ev sahipliği yapıyor. Karaköy'deki otel yatırımları 1 milyarı buldu


Türkiye'nin dünyanın en önemli destinasyonları arasına girmeye başlaması turizm yatırımlarını da canlandırdı. Birçok işadamı hem prestij hem de yüksek kârlılık sebebiyle turizm projelerine yatırım yapıyor. Güney'de oteller, her şeyi içinde barındıran, yüksek yatak sayısına sahip, kompleks bir yapıyla inşa edilirken, İstanbul gibi tarihi, iş ve sosyal hayatı birbirine harmanlamış şehirler ise daha butik ve hayatımızın ortasında konuşlanmaya başlayan bir sistemde ilerliyor. İstanbul'da da turizm yatırımları denildiğinde son dönemde en çok Karaköy'ün yıldızı parlıyor. 19'uncu yüzyılda bankacılık bölgesi olan Karaköy, şimdilerde turizm ve eğlencenin çekim merkezi haline gelmiş durumda. İş dünyasının önemli isimleri de buradaki eski tarihi hanları restore ederek turizm yatırımları yapıyor. Bölge lüks restoranlar ve sanat galerileriyle de adından söz ettiriyor. Bankalar Caddesi'nden Rıhtım Caddesi ve Kılıç Ali Paşa Camisi'ne kadar devam eden bölgedeki otel yatırımlarının değeri Galatoport hariç 1 milyar TL'yi aştı. Aralarında Doğuş, Torunlar, Koçak Group, Seba Holding, Polimeks'in de bulunduğu birçok yatırımcı Karaköy'ü İstanbul'un "turizm yıldızı" haline getirecek projelere imza atıyor. 



50-500 EURO ARASINDA 

"Neden bu kadar otel açılıyor" sorusunun cevabı ise sayısal verilerde yatıyor. 2013 yılında İstanbul'a gelen yabancı turist sayısı 10 milyon 474 bin 867. Toplam yabancı turist sayısının yüzde 40'ını İstanbul'a gelenler oluşturuyor. Şehre gelen turistlerin yüzde 11.3'ü Alman. Yüzde 5.5'i Rus, 4.8'i Amerikalı, 4.6'sı Fransız, 4.4'ü de İngiliz. İstanbul'da toplam 449 turizm belgeli işletmenin yatak sayısı 85 bini geçmiş durumda. Turizm belgeli işletmeler dışında, belediye belgelilerin yatak sayısı da 70 binlerde. Hali hazırda yatırım belgesi alıp, inşaatı devam eden projelerin yatak kapasitesi ise 48 bin 790. Karaköy'de hostel ve pansiyonları da dahil ettiğimizde yatak kapasitesi bin 500'e ulaşmış durumda. Fiyat aralıkları 50 ila 500 euro arasında değişiyor. 


BÖLGEYE EN ÇOK AVRUPALI GELİYOR

2013'te birinci kısmı hizmete giren, geçtiğimiz günlerde eski makarna fabrikası binasını alarak yatırımını genişleten The Haze Hotel'in ortağı Faruk Kiper ile bölgedeki turizm potansiyelini konuştuk. Kiper, bölgeye gelen turistlerin yaşlarının 30-50 arasında değiştiğini belirtiyor. Kiper, "Avrupalı misafirler çoğunlukta. Karaköy'ü tercih edenlerin yüzde 70'i bu bölgeye kültür turizmi ve tatil için geliyor. Yüzde 30'u iş konaklamalarını da bu bölgede yapıyor. Hafta sonları ise yerli turistler ağırlıkta oluyor" diyor. Otel yatırımlarının bölgedeki kafe ve restoranların sayısını da artırdığını söyleyen Kiper, "Karaköy Lokantası, Maya, Karabatak, Bej, Liman Lokantası, Tükkan, Naif, Ops, Baltazar, Dem, Mana gibi işletmelere her gün yenisi katılıyor" şeklinde konuşuyor.


LİMANA GELEN GÜNÜBİRLİKLER 90 BİN

Karaköy'ün cazibesi önümüzdeki dönemde liman yatırımının tamamlanmasıyla daha da artacağa benziyor. Turizm istatistiklerine göre, İstanbul'a yılın ilk 5 ayında 4 milyon 292 bin 582 turist geldi. Geçen yılın aynı dönemine göre artış oranı yüzde 8'i buldu. Kente gelen 4.2 milyon yabancı ziyaretçinin 89 bin 553'ü Karaköy Limanı'na gelen günübirlik ziyaretçiler... Geçen yılın ocak-mayıs aylarına göre havayolu ile geliş yüzde 9 artarken, deniz yolu ile geliş oranı yüzde 26 azaldı. İstanbul'a bu yılın ilk beş ayında gelen turist sayılarına bakıldığında, yüzde 9.9 ile Almanlar birinci sırada yer alırken, bunu 5.8'le Ruslar, 4.4'le İranlılar, 4.2'le Fransızlar, 4.1'le Amerikalılar, 4.1'le İngilizler, 3.8'le İtalyanlar, 2.7'yle Libyalılar ve Hollandalılar, 2.6'yla Ukraynalılar izledi.


ZİNCİR OLMAYI HEDEFLİYOR

Karaköy'ün yatırımcılarından tekstilci Faruk Kiper, otel yatırımıyla ilgili de bilgi verdi. Kiper, "Özellikle internetten satış gerçekleştiren The Haze Karaköy, büyük tur operatörleri, incoming konusunda deneyimli acenteler aracılığıyla konuklarıyla buluşuyor. Misafirlerimizin büyük bölümü Avrupa'dan geliyor. Almanya ve İsviçre başta olmak üzere İngiltere, İtalya ve Fransa misafir portföyünün önemli bir kısmını oluşturuyor. Yatırımlarımızı İstanbul dışına da taşımayı planlıyoruz. İlerleyen dönemde zincir bir marka haline gelmek istiyoruz. Bu konuda yatırımlarımız sürecek" diyor.



Sabah