23 / 11 / 2024
fuzul

Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı tekrar askıda!

Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı tekrar askıda!

Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı İtirazları (Plan Notları) askı süresi içerisinde yapılan itiraz sonucu, Kartal Belediye Meclisi Kararı Doğrultusunda Hazırlanan 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği askıya çıkarıldı...




Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı tekrar askıda!


Kartal Belediye Başkanlığı, Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı İtirazları (Plan Notları) askı süresi içerisinde yapılan itiraz sonucu, 24 Ekim 2013 tarih ve 2013/133 sayılı Kartal Belediye Meclisi Kararı Doğrultusunda Hazırlanan Uygulama İmar Planı Değişikliği'ni 4 Ağustos 2014'te ilanen askıya çıkardı. 


Kartal Belediyesi'nin V-113 dosya numaralı imar plan değişikliği, 16 Mayıs 2014'te kabul edildi. 


Marmaray Kartal hattında değişiklik! İmar planı askıda! Detaylar için tıklayın!



186-2 Pafta, 555, 566, 568 Ada ve 555/25, 566/1, 566/20, 568/21, 568/8-9 Parselleri kapsayan 1/1000 ölçekli imar planı tadilatı, 4 Eylül 2014'e kadar askıda kalacak. Detaylar şöyle;


Plan notları:


Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı tekrar askıda!


B.4.1.2. Şehir Parkı


Bu alanda maksb 0,05 geçmemek kaydı ile lokanta, kafeterla, açık hava spor alanları (gezi alanları, yürüyüş, koşu, bisiklet parkuru vb.) çocuk oyun alanları vb. birimler yapılabilir. 


Bu alanda yukarıdaki fonksiyonlardan ayrı olarak kültür fonksiyonuna (tiyatro, sinema, konferans, sergi) yönelik birimler yapılması durumunda maks. E=0,1'e çıkabilir. 


Park ve Bahçeler Müdürlüğü, Ulaşım Daire Başkanlığı, Planlama ve İmar Daire Başkanlığı vb. ilgili kurumların görüşü alınma koşulu ile şehir parkının altında ağaçlandırma yapılmasını engellemeyecek şekilde) olağanüstü durumlarda sığınak olarak kullanılmak üzere yeraltı otoparkı olarak düzenlenebilir. Şehir parkının altında otopark olarak düzenlenecek alan bu alanın 1/10'unu geçemez. 


Mevcut ağaçlar korunacaktır.


Şehir parkı içinde yer alan tescilli göletlerin avan proje aşamasında paftalara işlenmesi ve koruma kurulundan görüş alınması gerekmektedir. 


Şehir parkı içinde bulunan askeri alan, askeriye terk ettikten sonra şehir parkına dönüşecek alandır. 


Uygulama İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İlçe Belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır.


B.4.1.3. Spor Tesis Alanları


Spor alanlarındaki uygulama ve çevrede yer alan yapı adalarının yüksekliklerinri aşmamak, yapı yaklaşma sınırlarına uymak ve ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile kapalı ve açık tesisler yapılabilir. Uygulama İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır. Bu alanlarda kamu kullanımı dışında kullanım getirilemez. 


B.4.2. Sosyal ve Kültürel Tesis Alanı


Sosyal ve kültürel tesis alanı içerisinde müze, sanat galerisi, kütüphane, tiyatro vb. fonksiyonlar yer alabilir. 


Bu alandaki uygulama çevrede yer alan yapı adalarının yüksekliklerini aşmamak, yapı yaklaşma sınırlarına uymak ile ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır. 



B.4.3. Sağlık Tesisi Alanı


Sağlık tesisi alanlarında uygulama çevrede yer alan yapı adalarının yüksekliklerini aşmamak, yapı yaklaşma sınırlarına uymak ve ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır.


Kızılay Sağlık Tesisi Alanı


Kızılay sağlık tesisi alanında planda belirlenen kitle üzerinden uygulama yapılır. Blok ebatları ve döşemeler arası kat yüksekliği serbest olup bina yüksekliği 21.50 metreyi geçemez. Ön ve yan bahçe mesafeleri ilçe belediyesince teşekküle göre belirlenecek olup parsel alanının bütününde bodrum kat yapılabilir. 


B.4.4. Eğitim Tesis Alanları


Bu alandaki uygulama çevrede yer alan yapı adalarının yüksekliklerini aşmamak, yapı yaplaşma sınırlarına uymak ile ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır. Kreş alanlarında kamu kullanımı dışında kullanım getirilemez. 


B.4.5. Özel Eğitim ve Özel Sağlık Tesis Alanları


Özel eğitim ve özel sağlık tesisleri içerisinde bulunduğu yapı adasının yapılaşma değerlerini geçmemek ve ilgili yönetmeliklerdeki standartlara uygun olmak koşulu ile ticaret ve ticaret+konut alanları içerisinde yapılabilir. 


Uygulama İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır.


B.4.6. İdari Tesis Alanı


Uygulama İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır.


B.4.7. Meydan Düzenleme Alanı


2012 Ada 3-26 Parseller Kartal Merkezi Meydanı olarak düzenlenecektir. Bu alan Kartal merkezine dair bir toplanma mekanı, odak noktası ve çekim merkezi olarak düzenlenecektir. Alanın genel olarak açık alan olarak tariflenmesi ve estetik öğelerle düzenlenmesi esastır.


İlgili kurum ve kuruluşların (Park Bahçeler Müdürlüğü, Ulaşım Daire Başkanlığı, Planlama ve İmar Daire Başkanlığı) görüşlerinin alınması koşulu ile meydanın altı otopark olarak düzenlenebilecektir. Otopark alanları olağanüstü koşullarda sığınak olarak kullanılabilir. 


Mevcut ağaçlar korunacaktır.


Uygulama İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve ilçe belediyesi tarafından onaylanacak avan projeye göre yapılacaktır.


Meydan altında Soğanlık Spor Caddesi'nde açığa çıkan 1. katta ticaret, bodrum katlarda zeminaltı katlı otopark yapılabilir. 


A. Plan Uygulama Hükümleri İlave Düzenlemeler


A.1. 1/1000 ölçekli uygulama imar planında belirlenen sosyal ve teknik altyapı alanları ile kentsel yeşil alanlar, yol, park, çocuk oyun alanı ve kamu kullanımına ayrılmış olan diğer teknik altyapı, sosyal kültürel tesis alanı, sağlık tesis alanı, eğitim tesis alanı, okul alarları vb.) kamu eline geçmeden uygulama yapılamaz.


A.12. Planda ön bahçe mesafesi verilmeyen yerlerde minimum ön bahçe mesafesi 3 m'dir. Ancak komşu parsellerinde teşekküle esas bina olan parsellerde mevcut teşekküle uyulur. Teşekküle esas bina en az bodrum kat + zemin kat + 2 normal katlı binadır. Ön bahçe mesafesi hiçbir koşulda 10 m. ve 10 m.den dar yollarda 2 m.den, 10 m.den geniş yollarda ise 3 m.den az olamaz. Korunması gerekli ağaçların bulunduğu hallerde yukarıdaki koşullara uymak kaydı ile ön bahçe mesafesini arttırmaya belediyesi yetkilidir. Yan ve arka bahçe mesafeleri minimum 3 m.dir. 5 kattan sonra her kat için bu mesafe 0.50 m arttırılır. Teşekkül haricinde ön bahçe mesafesi 5m.dir.


A.19. Üzerinde filen mevcut yapılar bulunan, bu planın getirdiği imar istikametini ve komşu parsellere tecavüzü bulunmayan parsellerden KAKS limitleri dahilinde ilave talepleri halinde, statik koşulların el verdiği ölçülerde ve plan fonksiyonlarına planda verilen çekme mesafelerine uygun olması koşuluyla kat ilavesi verilir. 


A.21. Planda verilen bahçe mesafelerine göre cephe veya derinliği 6 mt.'nin altına düşen parsellerde  ön, yan ve arka bahçe mesafeleri 2 m.'ye kadar düşürülebilir. Bu parsellerde planda verilen KAKS değerine uyulması kaydı ile TAKS değeri aranmaksızın uygulama yapılır. İlçe belediyesi tarafından gerekli görülmesi halinde planda verilen KAKS değerinin aşılması kaydıyla ikiz, üçüz çözümlere gidilebilir. 


A.39. K2, K3 rumuzlu konut alanlarında. TK1 ve TK2 rumuzlu ticaret + konut alanlarında en az 10 adet parselin tevhit edilmesi ile oluşan parselde ve 5000 m2'den büyük imar parsellerinde planda verilen emsal değeri 0.50, 5000 m2'den büyük imar parselinde emsal değeri 0.75 arttırılarak uygulama yapılır. Bu uygulamaların yapıldığı parsellerde ifraz yapılması halinde tevhidden önceki (emsal artışı yapılmamış) emsal değerleri geçerlidir. 5000 m2 ve üzeri büyüklüklerdeki parsel veya parsellerden donatı alınması sonucunda 5000 m2'nin altında kalmaları durumunda bu parseller 5000 m2 büyüklükteki parsellerin yararlandığı haklardan faydalanacak olup, uygulama net parsel üzerinden yapılacaktır.


A.40. Aynı yapı adasında bulunan konut, konut + ticaret fonksiyonunda kalan parsellerin yapılanma şartlarında farklılık olmadığı durumlarda parseller tevhit edilebilir. Uygulama konut fonksiyonuna göre yapılacaktır.


A.41. Planda verilen emsal değerleri net parsel üzerinden hesaplanacaktır ancak daha önce uygulama görmüş veya rızaen terk yapılmış parsellerde bu plana göre ilave terkler çıkması ve toplam terk miktarının yüzde 40'ı aşması halinde terklerin rızaen yapılması kaydıyla emsal hesabı parselin kadastral alanının yüzde 60'ı üzerinden yapılır. Bu hüküm bu plana göre terk miktarı yüzde 40'ı aşan parsellerde de terklerin rızaen yapılması koşuluyla uygulanır. 


Bu planın onay tarihinden önce yapı ruhsatı alarak ruhsatına uygun olarak yapılaşmasını tamamlayan parsellerde tadilat ruhsatı, ruhsat yenileme ve yapı kullanma izin belgesi işlemleri yapı ruhsatında yer alan iskan edilebilir inşaat alanının aşılmaması ve 4708 sayılı kanun hükümlerine göre gereken işlemlerin yapılması kaydıyla ruhsat aldıkları plan hükümlerine göre yürütülür. Binaların yıkılıp yeniden yapılması halinde bu plan hükümlerine göre uygulama yapılacaktır. 


Planda iptal edilerek imarlı alan haline gelen kadastral boşluklar ve yol alanları ilgili parsellerde tevhid edilerek uygulama yapılacak olup bu alanların ayrı bir parsel halinde tesciline izin verilmez.


B. Özel Hükümler İlave Düzenlemeler


B.2.3. Becayiş Ticaret Konut Alanı (BTK)


Planda BTK rumuzu ile gösterilen alan "Becayiş Ticaret Konut Alanı"dır ve bu alanda E:1,75 olup bu alanlarda ticaret+konut alanlarında yer alan fonksiyonlar yer alabilir. Bu alan kamulaştırma çalışmalarında takas amaçlı kullanılacaktır. Bu amaç dışında kullanılması, satışa ve kiralamaya konu edilmesi mümkün değildir. 


B.3.4. Dere Yapı Yaklaşma Sınırı


Dere yapı yaklaşma sınırı içinde kalan alanlar yol veya yeşil alan olarak düzenlenmiş olup afete maruz bu alan içerisinde yapı yapılamaz. Derenin doğal akışını engelleyecek, arazi topoğrafyasını değiştirecek herhangi bir çalışma yapılamaz. 


Dere yapı yaklaşma sınırı haricinde taşkın riski taşıyan yapı yaklaşma sınırına komşu, yakın alanlarda herhangi bir noktada subasman kotu bu noktadan dere kenar duvar (kret) kotundan 1,50 metre yüksekte olması zorunludur. Subasman kotu, yapı zemin giriş kotunu ifade eder. 


Dere yapı yaklaşma sınırı haricinde, taşkın riski taşıyan yapı yaklaşma sınırı komşu yakın alanlarda, bodrum katları yapılması durumunda muhtemel taşkın ve sel olaylarından korumak bakımından, bina subasman kotu altında kalan alanlarda tam sızdırmazlık önlemlerinin alınması zorunludur. Yapı sızdırmazlık önlemleri kapsamında kapı, pencere, havalandırma/aydınlatma boşlukları, zeminaltı otopark giriş vb. donatılarının subasman kotu (risk kotu) üzerinde yapılması gerekmektedir. 


Dere yapı yaklaşma sınırı haricinde taşkın riski taşıyan yapı yaklaşma sınırına komşu, yakın alanlarda yapılarda subasman kotu altında kalan kısımlarda sel ve taşkın riskine yönelik her türlü sızdırmazlık önleminin ve yapıların korunması için alan güvenliğinin sağlanması, kanalizasyon, atık su, yağmursuyu çıkışlarında v.d. konularda İSKİ Genel Müdürlüğü'nün 20.03.2012 tarih ve 147666 sayılı yazısında belirtilen hususlara uyulması gerekmektedir.


Kartal Güneyi Revizyon Uygulama İmar Planı'nı indirmek için tıklayın!


Geri Dön