Hakan Kıran, Haliç Köprüsü'yle ilgili iddialara tepki gösterdi!

Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatı için çakılan kazıkların zeminde çökme yarattığı ve bu nedenle zarar gördüğü iddialarına geçiş köprüsünün mimarı Hakan Kıran’dan yanıt geldi: Gülünecek iddia!

Haliç Köprüsü’nde geçen hafta oluşan ayrılma, asfaltlamayla giderildi ve köprü trafiğe açıldı ancak tartışmalar dinmedi. Bir yandan 38 yıl önce hizmete giren köprüdeki sorunun kaynağı araştırılıyor, uluslararası inceleme yapılıyor. Diğer yandan da köprüdeki probleme ilişkin bazı iddialar ortaya atılıyor.


‘40 KAZIĞIN BASINCI ÇÖKERTTİ’

Bu iddialardan biri de Aydın Üniversitesi Afet Araştırma Müdürü Yard. Doç. Dr. Kubilay Kaptan’a aitti. Kaptan’ın köprü üzerinde lazer metre adı verilen 3 boyutlu bir aletle ölçümler yaptıktan sonra, “Haliç Köprüsü üzerinde yaşanan ayrılmaya, Haliç Metro Geçiş Köprüsü inşaatı neden oldu. İnşaat için çakılan 2.5 metrelik 40 kazığın yarattığı basınç ve titreşim Haliç Köprüsü’nün zemininde çökme yarattı” açıklaması tartışmaya yeni bir boyut kazandırmıştı. İşte bu iddiaya Haliç Metro Geçiş Köprüsü mimarı Hakan Kıran’dan yanıt geldi. Haliç’in zemininin mimari açıdan elverişsiz şartlara sahip olduğunu söyleyen Kıran şu açıklamayı yaptı:


‘CİDDİYE BİLE ALINMAZ’

“Haliç’in zemini çok problemli. Mimari açıdan en elverişsiz şartlara sahip. Zeminde sağlam yüzeyi bulmak çok zor. İşte bu nedenle de askılı sistem uygulamasını yaptık. Bu sistemi boşuna yapmadık. Zemindeki bu problem nedeniyle köprünün inşasında en az sayıda kazık olmasını ve iki ana taşıyıcı direk yapılmasını önerdik. Projemizin en önemli özelliği buydu. Oysa ki projedeki taşıyıcı iki ana ayak ve kablolara karşı çıkılmıştı. Köprünün çok sayıda kazık çakılarak inşa edilmesi istenmişti. Ancak Haliç’in zeminindeki problem nedeniyle bu iki ana ayak çok gerekli. Ve bu ayakların ne kadar gerekli olduğu, projenin ne kadar doğru olduğu da böylece ortaya çıktı. ‘Haliç Köprüsü’ndeki ayrılmaya, Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün inşası neden olmuştur’ demek gülünecek bir iddiadır. Biraz zemin bilgisi olan tüm mühendisler bu iddiayı ciddiye almaz. Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nün tüm statik ve tasarım çalışmalarıyla ilgili yerli ve yabancı uzmanlarla çalıştık.


Elimizde Haliç’le ilgili tüm bilimsel veriler var ve bu veriler ışığında Haliç Metro Geçiş Köprüsü’nü inşa ediyoruz. Proje kapsamında 50’den fazla, 2.5 metre çapında kazıklar çakılacak. Şu ana kadar da 40 kadar kazık çakıldı.”

Habertürk



Çanakkale Köprüsü'yle, yılda 567 milyon lira tasarruf sağlanacak!
1915 Çanakkale Köprüsünün kuleleri Erdoğan’ın bağlanacağı tören ile tamamlanacak!
Ordu Cevizdere Köprüsü 3-4 ay içinde yeniden yapılacak!
İşbaraalp Aslan: Devlet Bahçeli Köprüsü Adana'nın itibar projesi!
Çanakkale 1915 Köprüsü, 2023 hedeflerinin mihenk taşı olacak!
Bartın'a TOKİ köprüsü ne zaman yapılacak?
1969 yılında Boğaziçi Köprüsü'nü yapacak firmanın tespiti işine başlanmış!
Hakan Kıran, Haliç Köprüsü'yle ilgili iddialara tepki gösterdi!
UNESCO'nun gözü Haliç Metro Köprüsü projesinin üzerinde!