03 / 05 / 2024

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu’nun yakında hayata geçeceğini kabullenirsek, projenin kabul edilmesi gereken 10 önemli koşulu var

3. köprü, İstanbul Havalimanı ve Kanal İstanbul hızlı tren güzergahı!

Gebze-Çayırova’dan başlayan, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve İstanbul Havalimanı üzerinden Kanal İstanbul’a uzanması planlanan hızlı tren güzergahının ayrıntıları belli oldu. İşte 3. köprü, İstanbul Havalimanı ve Kanal İstanbul hızlı tren güzergahı...

Rekabet Kurumu: 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu hisse devri izne tabi değil!

Rekabet Kurumu, 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Yatırım ve İşletme A.Ş. hisse devri işleminin 'izne tabi olmadığına' karar verdi.

3 milyar dolarlık 3. Köprü'nün yüzde 51’i nasıl 688 milyon dolara satıldı?

3 milyar dolar civarında yatırım öngörülen 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun yüzde 51'inin 688 milyon dolara satılacak olması kafada soru işaretlerine neden oldu.

3. Köprü’de neler oluyor?

İtalyan Astaldi 3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinden çıkıyor. İtalyanlar dev projeden çıkarken 6 Çinli şirket ise oluşturdukları konsorsiyumla projenin yüzde 51'ini satın alacak. 

Çinliler 3. köprüye talip!

Çinli China Merchants Expressway, CMU, Zhejiang Expressway, Jiangsu Expressway, Sichuan Expressway ve Anhui Expressway firmalarından oluşan 688.5 milyon dolar sermayeli konsorsiyum 3.köprünün işletmesinden sorumlu olan IC İçtaş'ın yüzde 51'ini almayı hedeflediğini açıkladı.

3.köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu arsa yatırımı için fırsatlar sunuyor!

Yatırım ve Gayrimenkul Danışmanı Gamze Özlü, 3. köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu çevresindeki arsaların yatırım için fırsatlar sunduğunu ifade etti...

Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı!

Büyükşehir Belediyesi, Ramazan ayında ilçelerde düzenlediği açılış ve temel atma törenlerinin sonuncusunu Tarsus’ta düzenledi. Tarsus'ta 3 köprünün temeli atıldı.

3. Köprü projesinin ÇED raporuna ilişkin 8 sorun mecliste!

İstanbul 3. Köprü projesinin Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirme Raporu'ndaki analizler açısından değerlendirilmesine ilişkin soru önergesi hazırlandı..

3. Köprü inşaatının çevreye etkileri meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Mustafa Sezgin Tanrıkulu, 3. Köprü'nün çevreye etkilerine ilişkin soru önergesi hazırladı. Tanrıkulu sorularının Çevre Ve Şehircilik Bakanı Kayseri Mehmet Özhaseki tarafından yanıtlandırılmasını istedi..

Bu yıl 156 köprü ve viyadük açıldı!

Karayolları Genel Müdürlüğünce bu yıl 44,3 kilometre uzunluğunda 156 köprü ve viyadük trafiğe açıldı. Türkiye'de trafiğe hizmet veren toplam 8 bin 35 köprünün uzunluğu 509,4 kilometreye ulaştı.

Sakarya'ya 3. köprü ve duble yol için kamulaştırma müjdesi!

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu tarafından daha önce şehre müjdesi verilen 3’üncü köprü ve köprüye bağlı olarak inşa edilecek yeni duble yol projesinde önemli bir aşamaya gelindi.

Sakarya'ya 400 metrelik 3. köprü geliyor!

Sakarya Büyükşehir Belediye Başkanı Zeki Toçoğlu tarafından şehre müjdesi verilen 3’üncü köprü ve köprüye bağlı olarak inşa edilecek yeni duble yol projesi için çalışma başlatıldı. Toçoğlu, “Şehrimizin üçüncü köprüsünü inşa edeceğiz. Köprüye bağlı olarak inşa edilecek yeni duble yolla şehrimizin doğ

3. Köprü güzergahındaki ağaç kesme çalışmaları meclis gündeminde!

CHP İstanbul Milletvekili Barış Yarkadaş, 3. Köprü güzergahındaki bir ağaç kesme çalışmasına ilişkin soru önergesi hazırladı. Yarkadaş sorularının Orman Ve Su İşleri Bakanı Veysel Eroğlu tarafından yanıtlandırılmasını talep etti.

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu Haberi

3. Köprü ve Kuzey Marmara Otoyolu

Sayın ve sevgili Başbakan’ımın Istanbul Boğazı’nın kuzeyine köprü ve otoyol yaptırmaması için çok uğraştım, yazdım, çizdim. ‘Istemezükcüler’den farklı olarak alternatif bir proje hazırladım. Pendik-Yeşilköy arası iki kıtayı ve iki havalimanımızı Marmara Denizi üzerinden bağlayan 50 km lik ‘TRANSMAR’ oto-ray yüzergeçiş projemi tamamladım. İki havalimanı arasında 300 km hızla hareket eden Raylı Mekik’i ve 150 000 araç/gün taşıyacağı hesaplanan bu proje teknik açıdan ITU nün onayından geçti ve uluslararası bilim kitaplarında yerini aldı. Ancak bütün bunlar Sn. Başbakan’ımı ikna etmem için yeterli olamadı.

Benim endişem kendi başına 3. Köprü ve Otoyollarının Istanbul’un kuzeyindeki doğayı tahrip etme olasılığı değil. Bu sorun doğru proje ile aşılabilir. Benim endişem projenin Istanbul’un ekolojik dengesini ayakta tutmaya çalışan kuzey kesimlerin legal veya...