25 / 12 / 2024

Kiler, 2014 sonunda 342 mağazaya sahip olmayı planlıyor

Kiler, 2014 sonunda 342 mağazaya sahip olmayı planlıyor

Kiler Holding Perakende Grubu, 2014 sonunda 342 mağazaya sahip olmayı planlıyor



Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 2010 yılında yüzde 33 büyüme ile 1,1 milyar lira ciroya ulaşmayı öngördüklerini bildirdi.

Kiler Holding Perakende Grubunun 2009 yılı finansal sonuçları ve 2010 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Kiler, 2009 yılında toptan perakendenin yüzde 10, gıda perakendesinin yüzde 4 büyüme kaydettiğini belirtti.

Ümit Kiler, 2009 yılında sektörde toplam satış alanının yüzde 16, ciroların ise yüzde 10 arttığını, bu durumda metre kare verimliliğinde yüzde 5,2 gerileme yaşandığını, sepet ortalamasında yüzde 1,2 düşüş gözlendiğini kaydetti.

Kendilerinin büyümeden çok verimliliğe odaklandıkları 2009 yılında verimsiz 6 mağazayı kapatarak, 7 yeni mağaza açtıklarını belirten Kiler, "Bu çalışmalarla metre kare verimliliğini yüzde 4, sepet büyüklüğünü yüzde 3 artırdık" dedi.

Kriz sürecinde tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin değiştiğini, daha fazla kampanya, indirim günleri talep ettiklerini ifade eden Kiler, "Gıda tüketicisinin bir şeyi almak için 10 ayrı noktadan fiyat alabildiğine şahit oluyoruz. Birçok bilinçli alışveriş yapan tüketicinin elinde listelerle market market dolaşıp, en ucuz ürünü farklı marketlerden alabildiğine özellikle bu dönemde şahit olduk" şeklinde konuştu.

-"SUNİ BÜYÜME YERİNE VERİMLİLİK ODAKLI BÜYÜME"-
Kiler, 2008 yılında devraldıkları 15 yeni mağazayı 2009 yılının ocak ayında açtıklarını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"2010 yılında yüzde 33 cirosal büyüme ile 1,1 milyar liraya ulaşmayı öngörüyoruz. Bu büyümeyi, 162 mağazamıza ilave olarak yeni açacağımız 30 mağaza ile gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bunlardan 4'ünü ocak ve şubat aylarında açtık. Mart sonuna kadar 11 yeni mağazaya ulaşmış olacağız. 30 mağaza hedefimize 4. çeyrek başında ulaşmayı arzuluyoruz. 2010 yılında hedefimiz suni büyüme yerine verimlilik odaklı büyüme. Sadece mağaza sayısını değil, metre kare verimliliğini de artırdığımız bir yıl planlıyoruz."

-"PERAKENDECİDEN ÇOK ÜRETİCİYİ KORUYAN BİR YASA TASARISI"-
Perakende sektörüne ve alışveriş merkezlerine yönelik yeni yasa tasarısına da değinen Ümit Kiler, "Yasa tasarısının bakanlık, tüketici, perakendeci ve tedarikçinin bir araya geldiği, sektörün menfaatlerini düşünen, kazan-kazan ilkesine uyan ve herkesin sorunlarını kucaklayan bir yasa tasarısı olmasını arzuluyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Tasarıda marketlerin kendilerine ait markaları (private label) için getirilen yüzde 20'lik sınırın makul olduğunu söyleyen Kiler, kendilerinin sahip olduğu 450 adet bu şekildeki ürünün toplam satışlar içindeki payının yüzde 5 seviyesinde bulunduğunu, diğer marketlerde de yüzde 10'u geçmediğini kaydetti. Kiler, tasarıya ilişkin eleştirdikleri noktalara ilişkin olarak, "Bu perakendeciden çok üreticiyi koruyan bir yasa tasarısı" dedi.

-"30-40 BİN ALTIN DAĞITTIK, SATIŞLAR YÜZDE 25 ARTTI"-
Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Ümit Kiler, 2010 yılı için açmayı planladıkları 30 mağazanın tamamen organik büyüme planının parçası olduğunu, ancak yıl içinde satın alma görüşmelerinin de yapılabileceğini söyledi.

Kiler, "2010 yılında 30 mağaza için yatırım bütçemiz 25 milyon liradır. Bunun haricinde eski mağazaların renovasyonu ve altyapı için de 10 milyon lira bütçe ayırdık" dedi.

"Kriz olmasaydı 6 mağazayı kapatır mıydınız?" sorusuna verdiği yanıtta Kiler, şirketlerin büyümeye odaklandıkları dönemlerde bazı şeyleri göz ardı edebildiklerini, verimliliğe odaklanmak yerine çok hızlı büyümeye devam etmiş olsalardı, 2009 yılındaki 6 mağaza kapanışının da gerçekleşmeyebileceğini kaydetti. 2009 yılı içinde düzenledikleri ve tüketicilere altın dağıttıkları kampanyanın sonuçlarına ilişkin bir soru üzerine Kiler, "Altın kampanyamız satışları yüzde 25 civarında artırdı. Kampanyada 30-40 bin arasında altın verdik" dedi.

-"YENİ MAĞAZALARLA BİN KİŞİLİK YENİ İSTİHDAM"-
Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise halihazırda 25 ilde faaliyet gösteren, günlük 250 ziyaretçi ve 155 bin fiş sayısına sahip olan Kiler mağazalarında 4 bin 650 çalışan bulunduğunu, yeni açılacak mağazalarla bin kişilik yeni istihdam yaratılacağını kaydetti.

Özdemir, 2004 yılı sonunda 35 mağazaya sahip olan Kiler'in 2009 yılına kadar satın almalarla birlikte 161 mağazaya ulaştığını, 2009 yılında ise verimliliğe odaklandığını belirterek, 2009 yılında net satış alanında yüzde 4 küçülmeye karşın ciroda yüzde 9 büyüme yaşadıklarını söyledi.

2010 yılı hedeflerine de değinen Özdemir, "2010 yılında yüzde 33 büyüme ile 1,1 milyar lira ciroya, 30 yeni mağaza ile 192 mağazaya ve 178 bin metre kare satış alanına ulaşmayı hedefliyoruz. 2009 yılında 15 lira olan sepet büylüğümüzü de yüzde 17 artışla 17,5 liraya çıkarmayı planlıyoruz. Yıllık fiş sayımız da yüzde 14 büyüme ile 63 milyo ulaşacak" diye konuştu.

Önümüzdeki 5 yıla ilişkin projeksiyonlarını da paylaşan Özdemir, yıllık ortalama yüzde 16 büyüme ile 2014 sonunda 342 mağazaya ve 311 bin metre kare net satış alanına sahip olmayı planladıklarını bildirdi. Özdemir, 2014 yılı ciro hedeflerini ise 2,2 milyar lira olarak açıkladı.
AA


Konuyla ilgili basında çıkan diğer haberler

`En ucuz' için elde listeyle 10 farklı market gezen var

Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, tüketicilerin artık daha fazla indirim günü ve kampanya izlediğini belirterek, "Tüketiciler artık bir ürün almak için ellerinde listeyle 10 yeri geziyor" dedi. 2010'da 1.1 milyar lira ciro hedefleyen Kiler, 25 milyon lira yatırımla 30 yeni mağaza daha açacak.


PERAKENDE sektörü 2009 yılında net satış alanını yüzde 16, toplam satışlarını da yüzde 10 artırırken, metrekare verimliliğinde yüzde 5.2 gerileme yaşandı. Geçen yılı yüzde 4 büyüme ile kapatan gıda perakendeciliğinde ise, fiyat ön plana çıktı. Tüketicilerin kriz nedeniyle genel ihtiyaçları dışında kalan harcamalarını ertelemeleri, sepet başına düşen ortalamanın yüzde 1.2 gerilemesine neden oldu.

Fiyat sınavı veriyor
2009'da fiyat konusunda sınav verdiklerini söyleyen Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, "Müşteriler artık daha fazla kampanya, indirim günü takip eder hale geldi. Ürünleri daha iyi şartlarda almak için zaman ve emek harcıyorlar. Tüketiciler artık bir ürün almak için ellerinde listeyle 10 yeri geziyor. Market market dolaşıp, en ucuz ürünün farklı marketlerden alınabildiğine bu dönemde şahit olduk" dedi.

1.1 milyar lira ciro
Perakende sektörü ve Kiler'in 2009 yılı performansı ve 2010 hedeflerini açıklayan Ümit Kiler, şu bilgileri verdi: "2009 yılında verimlilik esasına dayandık. 6 tane zarar eden mağazamızı kapatıp yerine 7 adet mağaza açtık. Net satış alanımızdaki yüzde 4'lük küçülmeye rağmen, metrekare başına gelirlerimiz yüzde 4 artış gösterdi. Sepet büyüklüğümüz ise yüzde 3 oranında arttı. 2009'da mağaza açma gayretinde olmadık. Altyapımızın rehabilite edilmesine odaklandık. 2010 yılında da metrekare verimliliğine odaklanacağız. 2009 yılında yüzde 9'luk artışla 824.5 milyon lira ciro elde eden Kiler Perakende Grubu, 2010'da ise yüzde 33 büyümeyle 1.1 milyar lira ciro bekliyor. Bunu da yeni açacağımız 30 mağaza ile gerçekleştirmeyi hedefliyoruz."

192 mağazaya ulaşacak
Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir, 6 bölgede 162 mağazasıyla hizmet veren Kiler'in 30 yeni mağazasıyla ulaşacağı 2010 hedefleri hakkında şunları söyledi: "Yeni açılacak mağazalarla birlikte yıl sonunda 192 mağazaya ulaşacağız. Bu mağazalar 4 bin 650 personelimize bin kişinin eklenmesini sağlayacak."

5 yılda 342 mağaza ile 2.2 milyar liraya çıkacak
KİLER'in beş yıllık planını açıklayan Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir, "Mağaza sayımız son beş yılda yıllık ortalama yüzde 36 arttı. 2014'e kadar mağaza sayısında hedeflenen yıllık ortalama yüzde 16 artışla 342 mağaza ile kapatmayı amaçlıyoruz. 2014 sonunda yüzde 16 büyümeyle 311 bin metrekarenin üzerinde net satış alanına sahip olmayı planlıyoruz. Beş yıl önce 247 milyon TL olan ciromuz bugün 800 milyonu aştı. 2014 yılında hedeflediğimiz 2.2 milyar TL ciroya ulaşmak için yıllık ortalama yüzde 22 büyümeyi planlıyoruz" diye konuştu.
Hürriyet


30 yeni Kiler, 1.000 kişiye iş imkanı

Bu yıl 1.1 milyar lira ciro hedefleyen Kiler, 35 milyon lira yatırımla 30 yeni mağaza açacak. Yeni mağazalar 1000 kişiyi istihdam edecek

Kriz yılı olmasına rağmen 2009 yılını yüzde 9 büyüyerek 824 milyon lira ciroyla kapatan Kiler Perakende Grubu, bu yıl yüzde 33 büyüme hedefi belirledi. Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, bu yıl 1.1 milyar lira ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Düzenlenen basın toplantısında konuşan Ümit Kiler, 30 yeni mağaza açarak yıl sonunda mağaza sayısını 192'ye çıkaracaklarını belirtti. Kiler, yeni mağazalar için 25 milyon lira, mevcut mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira yatırım yapılacağını kaydetti. Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir de Kiler mağazalarında 4 bin 650 çalışan olduğunu, yeni mağazalarla bin kişilik yeni istihdam yaratılacağını kaydetti. 2009 yılında net satış alanında yüzde 4 küçülmeye karşın ciroda yüzde 9 büyüme yaşadıklarını söyleyen Özdemir, bu yıl 178 bin metrekare satış alanına ulaşmayı hedeflediklerini söyledi.
Star Gazetesi


Tüketici, krizde indirimli ürünü seçti

Dünyada ekonomik krizin yaşandığı 2009'da Türkiye'deki tüketiciler temel harcamalarını kısarken, perakendeye ayırdıkları payı yüzde on artırdı. Ancak yüzde 30 oranında da indirimli ürünleri tercih etti. Hipermarket zinciri Kiler'in yöneticisi Ümit Kiler, tüketicinin geçen yıl on farklı marketi gezip fiyatlarını karşılaştırdıktan sonra alışveriş yaptığını söyledi.

Dünya genelindeki ekonomik krizin etkili olduğu 2009 yılında Türkiye'de perakende sektörü satışlarını yüzde 10 oranında artırdı. Perakende içinde yer alan gıdanın payı ise yüzde 4 arttı. Mağaza alanları da yüzde 16 oranında genişledi. Kaliteye önem veren tüketici, krizin ardından fiyat endeksli alışveriş yapmaya başladı. Tüketiciler krizde 10 marketi gezip en hesaplısından alışveriş yaptı. Bu dönemde indirimli ürün satışları kriz öncesine göre yüzde 30 nispetinde artış gösterdi. 

Hipermarket zinciri Kiler marketlerinin bağlı olduğu Kiler Holding Perakende Grubu Başkanı Ümit Kiler, krizde tüketicinin alışverişte ince eleyip sık dokuduğunu ve gıda dışındaki ihtiyaçlarını ertelediğini ifade etti. Geçen yıl tüketicilerin fiyat konusunda hassas hale geldiğini belirten Ümit Kiler, vatandaşların uygun fiyatı bulabilmek için 10 ayrı mağazaya girip çıktığını açıkladı. Kiler, kriz sürecinde indirimli ürünlere ilginin yüzde 30 oranında artış gösterdiğini kaydetti. İndirimli ürün satışlarının da katkısıyla Kiler Grubu 2009'da yüzde 9 büyüyerek cirosunu 824 milyon liraya çıkardı. Aynı dönemde verimsiz 6 mağazasını kapatan şirket 7 yeni mağaza açtı. Şirketin 2010 yılı hedefi 1,1 milyar lira ciro. Geçen yıl satış alanını yüzde 4 küçülten grup buna karşın metrekare başına gelirini yüzde 4 oranında artırdı. 2010 yılında verimlilik odaklı çalışmalarını sürdüreceklerini kaydeden Kiler'in patronu, "Yeni mağazalar açarak ciromuzu bu yıl yüzde 33 oranında artırmayı planlıyoruz. 2011'in ilk çeyreğine kadar 30 mağaza daha açacağız." dedi. 2004 yılından beri hızlı bir büyüme trendine girdiklerini hatırlatan Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise şu anda 165 olan mağaza sayılarını 2014 yılına kadar 342'ye çıkaracaklarını dile getirdi. Şirket hasılatını da yıllık ortalama yüzde 22 oranında artırarak 2014 yılında 2,2 milyar lira ciroya ulaşmayı planlıyor. Şirketin 5 yıl önceki cirosu 247 milyon liraydı. Şirketin 2004 yılında 46 bin metrekarelik satış alanı 5 yılda üç kattan fazla genişleterek halihazırda 150 bin metrekareye erişti. 2014'e kadar ise bu alanın 311 bin metrekareye çıkarılması planlanıyor. 2004 yılında 35 mağaza ile faaliyet gösteren Kiler'in halen 165 mağazası bulunuyor. 2014'e kadar ise yıllık ortalama yüzde 16 büyüyerek 342 mağazaya ulaşmayı amaçlıyor. Şu anda 4 bin 650 kişiyi istihdam eden Kiler Perakende Grubu, 2010'da açacağı 30 mağazada bin kişiyi daha istihdam edecek.
Zaman/Bayram Kaya


Kiler bu yıl yüzde 33 büyüme öngörüyor

Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 2010 yılında yüzde 33 büyüme ile 1,1 milyar lira ciroya ulaşmayı öngördüklerini bildirdi. Kiler Holding Perakende Grubunun 2009 yılı finansal sonuçları ve 2010 hedeflerinin paylaşıldığı basın toplantısında konuşan Kiler, 2009 yılında toptan perakendenin yüzde 10, gıda perakendesinin yüzde 4 büyüme kaydettiğini belirtti. Ümit Kiler, 2009 yılında sektörde toplam satış alanının yüzde 16, ciroların ise yüzde 10 arttığını, bu durumda metre kare verimliliğinde yüzde 5,2 gerileme yaşandığını, sepet ortalamasında yüzde 1,2 düşüş gözlendiğini kaydetti. Kendilerinin büyümeden çok verimliliğe odaklandıkları 2009 yılında verimsiz 6 mağazayı kapatarak, 7 yeni mağaza açtıklarını belirten Kiler, "Bu çalışmalarla metre kare verimliliğini yüzde 4, sepet büyüklüğünü yüzde 3 artırdık" dedi. Kriz sürecinde tüketicilerin ihtiyaç ve beklentilerinin değiştiğini, daha fazla kampanya, indirim günleri talep ettiklerini ifade eden Kiler, "Gıda tüketicisinin bir şeyi almak için 10 ayrı noktadan fiyat alabildiğine şahit oluyoruz. Birçok bilinçli alışveriş yapan tüketicinin elinde listelerle market market dolaşıp, en ucuz ürünü farklı marketlerden alabildiğine özellikle bu dönemde şahit olduk" şeklinde konuştu.

Kiler, 2008 yılında devraldıkları 15 yeni mağazayı 2009 yılının ocak ayında açtıklarını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:
"2010 yılında yüzde 33 cirosal büyüme ile 1,1 milyar liraya ulaşmayı öngörüyoruz. Bu büyümeyi, 162 mağazamıza ilave olarak yeni açacağımız 30 mağaza ile gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bunlardan 4'ünü ocak ve şubat aylarında açtık. Mart sonuna kadar 11 yeni mağazaya ulaşmış olacağız. 30 mağaza hedefimize 4. çeyrek başında ulaşmayı arzuluyoruz. 2010 yılında hedefimiz suni büyüme yerine verimlilik odaklı büyüme. Sadece mağaza sayısını değil, metre kare verimliliğini de artırdığımız bir yıl planlıyoruz."

Perakende sektörüne ve alışveriş merkezlerine yönelik yeni yasa tasarısına da değinen Ümit Kiler, "Yasa tasarısının bakanlık, tüketici, perakendeci ve tedarikçinin bir araya geldiği, sektörün menfaatlerini düşünen, kazan-kazan ilkesine uyan ve herkesin sorunlarını kucaklayan bir yasa tasarısı olmasını arzuluyoruz" değerlendirmesinde bulundu. Tasarıda marketlerin kendilerine ait markaları (private label) için getirilen yüzde 20'lik sınırın makul olduğunu söyleyen Kiler, kendilerinin sahip olduğu 450 adet bu şekildeki ürünün toplam satışlar içindeki payının yüzde 5 seviyesinde bulunduğunu, diğer marketlerde de yüzde 10'u geçmediğini kaydetti. Kiler, tasarıya ilişkin eleştirdikleri noktalara ilişkin olarak, "Bu perakendeciden çok üreticiyi koruyan bir yasa tasarısı" dedi.

"30-40 bin altın dağıttık, satışlar yüzde 25 arttı"
Konuşmasının ardından soruları yanıtlayan Ümit Kiler, 2010 yılı için açmayı planladıkları 30 mağazanın tamamen organik büyüme planının parçası olduğunu, ancak yıl içinde satın alma görüşmelerinin de yapılabileceğini söyledi. Kiler, "2010 yılında 30 mağaza için yatırım bütçemiz 25 milyon liradır. Bunun haricinde eski mağazaların renovasyonu ve altyapı için de 10 milyon lira bütçe ayırdık" dedi.
"Kriz olmasaydı 6 mağazayı kapatır mıydınız?" sorusuna verdiği yanıtta Kiler, şirketlerin büyümeye odaklandıkları dönemlerde bazı şeyleri göz ardı edebildiklerini, verimliliğe odaklanmak yerine çok hızlı büyümeye devam etmiş olsalardı, 2009 yılındaki 6 mağaza kapanışının da gerçekleşmeyebileceğini kaydetti. 2009 yılı içinde düzenledikleri ve tüketicilere altın dağıttıkları kampanyanın sonuçlarına ilişkin bir soru üzerine Kiler, "Altın kampanyamız satışları yüzde 25 civarında artırdı. Kampanyada 30-40 bin arasında altın verdik" dedi.

Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise halihazırda 25 ilde faaliyet gösteren, günlük 250 ziyaretçi ve 155 bin fiş sayısına sahip olan Kiler mağazalarında 4 bin 650 çalışan bulunduğunu, yeni açılacak mağazalarla bin kişilik yeni istihdam yaratılacağını kaydetti. Özdemir, 2004 yılı sonunda 35 mağazaya sahip olan Kiler'in 2009 yılına kadar satın almalarla birlikte 161 mağazaya ulaştığını, 2009 yılında ise verimliliğe odaklandığını belirterek, 2009 yılında net satış alanında yüzde 4 küçülmeye karşın ciroda yüzde 9 büyüme yaşadıklarını söyledi. 2010 yılı hedeflerine de değinen Özdemir, "2010 yılında yüzde 33 büyüme ile 1,1 milyar lira ciroya, 30 yeni mağaza ile 192 mağazaya ve 178 bin metre kare satış alanına ulaşmayı hedefliyoruz. 2009 yılında 15 lira olan sepet büyüklüğümüzü de yüzde 17 artışla 17,5 liraya çıkarmayı planlıyoruz. Yıllık fiş sayımız da yüzde 14 büyüme ile 63 milyona ulaşacak" diye konuştu. Önümüzdeki 5 yıla ilişkin projeksiyonlarını da paylaşan Özdemir, yıllık ortalama yüzde 16 büyüme ile 2014 sonunda 342 mağazaya ve 311 bin metre kare net satış alanına sahip olmayı planladıklarını bildirdi. Özdemir, 2014 yılı ciro hedeflerini ise 2,2 milyar lira olarak açıkladı.
Referans


Kiler 2010'da 30 mağaza açıp 1.1 milyar ciroya ulaşacak

Kiler Holding Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 2010 yılında yüzde 33 büyüme ile 1.1 milyar lira ciroya ulaşmayı hedeflediklerini söyledi

Bu yıl organik büyüyeceklerini ancak yıl içinde satın alma görüşmelerinin de yapılabileceğini dile getiren Kiler, 2010 yatırımlarına ilişkin şöyle konuştu: "30 yeni mağaza için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Mevcut mağazaların yenilenmesi ve altyapı çalışmaları için de 10 milyon lira bütçe ayırdık. Bin kişilik yeni istihdam yaratacak olan 30 mağazadan 4'ünü yılın ilk iki ayında açtık. Yıl toplamında ise 30 yeni mazağayı açmış olacağız."
Geçen yıl net satış alanlarındaki yüzde 4'lük küçülmeye karşı ciroda yüzde 9 büyüme yaşadıklarını söyleyen Kiler, "Bir anlamda küçülürken büyüdük. Bu yıl 178 bin metrekare satış alanı, 17 TL sepet büyüklüğü ve yıllık 63 milyon fiş sayısına ulaşmayı hedefliyoruz" dedi.
Krizde tüketicilerin bir ürün için 10 ayrı noktadan fiyat aldığına şahit olduklarını anlatan Kiler, tüketicilerin ellerindeki listelerle en ucuz ürünü farklı marketlerden aldıklarını söyledi. Toptan perakendenin geçen yıl yüzde 10, gıda perakendesinin yüzde 4 büyüme kaydettiğini belirten Kiler, "Aynı dönemde toplam satış alanı yüzde 16, cirolar yüzde 10 arttı. Metrekare verimliliğinde yüzde 5.2 gerileme yaşanırken, sepet ortalamasında yüzde 1.2 düşüş gözlendi. Biz ise metrekare verimliliğimizi yüzde 4, sepet büyüklüğümüzü yüzde 3 artırdık" diye konuştu.

Kiler'in 5 yıllık büyüme planları
- 25 ilde 162 mağazası var
- Günlük ortalama 250 bin ziyaretçi, 155 bin fiş sayısına sahip.
- 4 bin 650 çalışanı var
- Sepet ortalaması 15 TL
- 2.5 milyon kişi Kiler kart sahibi
- 5 yılda yıllık ortalama yüzde 16 büyüyecek
- 2014 sonunda 342 mağaza ve 2.2 milyar TL hedefliyor
Milliyet

Kiler 30 yeni mağaza açıp bin kişiyi işe alacak

Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 30 mağaza açıp bin kişiyi işe alacaklarını söyledi
Krizin patlak verdiği 2009'da 6 mağaza kapatıp 7 yeni mağaza açan ve yüzde 9'luk bir büyüme kaydeden Kiler Perakende Grubu, 2010'da 30 yeni mağaza açacak. İlk 11 mağazayı yılın ilk çeyreğinde açmış olacaklarını belirten Kiler Perakende Grubu Başkanı Ümit Kiler, yeni mağazalar için 25 milyon TL, altyapı için de 10 milyon TL yatırım bütçesi ayırdıklarını söyledi. Tüketicinin fiyat odaklı davrandıklarını bu nedenle stratejilerini de fiyat odaklı belirlediklerini dile getiren Kiler, "Tüketici elinde listeyle market market dolaşıp 10 farklı yerden fiyat alıyor. Biz de bunu göz önünde bulundurarak verimlilik odaklı hareket edeceğiz. 2010'da yüzde 33 büyümeyle 1.1 milyar TL ciro hedefliyoruz. Açılacak mağazalarla 1000 yeni istihdam sağlayacağız" diye konuştu. Kiler açılan mağazaların tamamında organik büyüyeceklerini söyledi.
Sabah

Bu yıl 30 market açmaya hazırlanan Kiler, 1000 kişiyi de işe alacak

Bu yıl 30 mağaza açıp 1000 kişiye istihdam sağlamayı hedeflediklerini söyleyen Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 'Yeni açılacak mağazalar için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Ayrıca eski mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira harcayacağız' dedi

Perakende alanında bu yıl 25 milyon lira yatırım yapmayı planlayan Kiler Perakende Grubu, 30 market açıp 1000 kişiyi işe almayı hedefliyor. Böylece kuruluşun çalışan sayısı 5 bin 750'ye yükselecek. Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, 2010'da perakendede  yüzde 33 büyümeyle 1.1 milyar lira ciroya ulaşmayı hedeflediklerini, bu yıl yeni satın almaların olabileceğini belirtti.
Ümit Kiler, grubun perakende sektöründeki faaliyetlerine ilişkin düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, "2010 yılında  yüzde 33 cirosal büyüme öngörüyoruz, bunu da yeni açacağımız 30 mağaza ile gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Açılacak 30 yeni mağaza için 25 milyon lira yatırım yapacağız. Bu mağazalarda çalışmak üzerede yaklaşık 1000 kişiyi işe alacağız" dedi.

2009'u 162 mağazayla kapattı
Ümit Kiler, eski mağazaların yenilenmesi için de 10 milyon lira yatırım yapılacağını sözlerine ekledi. 162 mağazayla kapattıkları 2009 yılının tüm sektörler için zorlu bir yıl olduğunu hatırlatan Ümit Kiler sözlerine şöyle devam etti:
"Krize rağmen yüzde 10 büyüyen organize perakende sektörü, ekonominin can simidi olmayı başardı. Kriz yılında gıda perakendesi yüzde 4 büyürken, Kiler Perakende Grubu olarak yakaladığımız yüzde 9'luk ciro artışı kendi alanımızda iki kat hızlı büyüdüğümüzü gösteriyor. Bunu verimlilik odaklı çalışarak yaptık. Geçen yıl verimsiz çalışan altı mağazayı kapattık onun yerine yedi tane mağaza açtık. 2010 iş planımızda yer alan 30 yeni mağazanın 11'ini ilk çeyrekte açmış olacağız. Verimlilik esaslı büyüyerek bu yılı 192 mağazayla kapatacağız." Kiler Genel Müdürü Nihat Özdemir ise 2009 yılında tüketicilerin ortalama sepet büyüklüğünün 15 lira olarak gerçekleştiğini belirterek şunları söyledi: "Piyasada oluşan istikrar tüketicilerin güvenini de olumlu etkiliyor. Bu da sepet büyüklüklerinin artmasını sağlıyor. Yılın ilk iki ayında yüzde 14 büyüyen sepet büyüklüğünün yıl sonunda yüzde 17 artarak 17.5 TL'ye çıkmasını bekliyoruz.
Açacağımız mağazaların müşteri sayımızı yüzde 14 artırmasını bekliyoruz. Bu da Kiler olarak yıl boyunca 105 milyon tüketiciye ev sahipliği yaparak, yaklaşık 63 milyon fiş kesmemiz anlamına geliyor."
Son beş yılda mağaza sayısı açısından beş kat büyüdüklerini belirten Nihat Özdemir, 2004 yılında 35 marketle faaliyet gösteren Kiler Perakende Grubu mağaza sayısının şuanda 165 olduğunu anlattı.

`Beş yılda beş kat büyüdük'
Önümüzdeki beş yıla ilişkin planları hakkında da bilgi veren Özdemir şöyle devam etti: "2014 yılında mağaza sayımız 342'ye, net satış alanımızsa 311 bin metrekareye ulaşacak. Bu yıl 1.1 milyar lira olması planlanan ciromuzsa 2014'te 2.2 milyar liraya yükselecek. Bu arada Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı hakkında görüşlerini de açıklayan Kiler Perakende Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Kiler, "Tasarının toplumun tüm kesimlerini kucaklar niteliğe bürünmesini istiyoruz. Tasarı `kazan kazan' ilkesine göre düzenlenirse elimizden gelen desteği veririz" diye konuştu.

Tüketici market market dolaşıyor
Türkiye'nin altı coğrafi bölgesinde 165 mağazayla hizmet veren Kiler Perakende Grubu'nun, hergün ortalama 250 bin müşteriye ev sahipliği yaptığını söyleyen Ümit Kiler, günlük kesilen fiş sayısının 155 bin adet olduğunu, tüketicilerin ortalama sepet büyüklüğünün de 15 lira civarında gerçekleştiğini anlattı. Krizle birlikte tüketicilerin indirimleri ve kampanyaları daha fazla takip eder hale geldiğini belirten Ümit Kiler, "Elinde insörtlerle market market dolaşan tüketicileri görüyoruz. En uygun fiyatlı ürünü almak için 10 market dolaşan tüketiciler bile var. Bu nedenle kampanyalar çok önem kazandı. Biz de altın kampanyası yaptık ve bunun sonucunda 30-40 bin altın dağıttık" diye konuştu.
Radikal

Kiler, 30 mağaza açıp milyar ligine girecek
  
Krize karşın 2009'da yüzde 9 büyüyen Kiler Grubu, bu yıl 30 yeni mağaza açıp cirosunu 1.1 milyar liraya çıkarmayı hedefliyor

KİLER marketlerinin 2010 yılı hedeflerinin anlatıldığı basın toplantısında konuşan Kiler Holding Perakende Grubu Başkanı Ümit Kiler, geçen yıl krize karşın hem satış alanını hem de cirosunu artırdıklarını, bu yıl daha hızlı büyüyeceklerini söyledi. '2009'da ciromuzu yüzde 9 artırarak 824 milyon liraya ulaştık' diyen Ümit Kiler, 'Perakende sektörü net satış alanını yüzde 16, satışları yüzde 10 artırdı. Buna karşın metrekare başına  verimlilik yüzde 5.2 geriledi. 

SEPET DE BÜYÜDÜ
Biz verimlilik odaklı çalışmalara ağırlık vererek metrekare verimliliğini yüzde 4 oranında artırmayı başardık. Amacımız, bu yıl da aynı stratejiyi izleyerek 1.1 milyar lira ciroya ulaşmak' şeklinde konuştu.
 Kriz nedeniyle geçen yıl verimsiz olan 6 mağazayı kapattıklarını söyleyen Kiler, 'Yılın son iki ayında 4 mağaza açtık. Yıl sonunda ise mağaza sayımız 192'ye ulaşacak. 4 bin 650 olan personel sayımıza 1000 kişiyi ekleyeceğiz' dedi. 
 Kiler, perakende sektörü için önemli bir gösterge olan sepet başına harcama istatistiklerinin de büyüme ile yılı kapattığını kaydederek 'Ortalama sepet büyüklüğümüz 15 lira olarak gerçekleşti. Bu rakamı yüzde 17 artışlar büyüklüğümüzü de yüzde 17 artışla 17.5 liraya çıkarmayı planlıyoruz. Gelecek 5 yıla ilişkin projeksiyonlarını da paylaşan Kiler Marketleri Genel Müdürü Nihat Özdemir, yıllık ortalama yüzde 16 büyüme ile 2014 sonunda 342 mağazaya ve 311 bin metrekare net satış alanına sahip olmayı planladıklarını, 2014 yılı ciro hedeflerini ise 2.2 milyar lira olarak açıkladı.

30-40 BİN ALTIN DAĞITTIK
GEÇEN yıl düzenledikleri altın kampanyasının sonuçlarına da değinen Ümit Kiler ilişkin bir soru üzerine 'Geçen yıl yaptığımız en iyi işlerden biri bu oldu. Altın kampanyamız satışları yüzde 25 civarında artırdı, 30-40 bin arasında altın verdik' dedi. Perakende sektörüne ve alışveriş merkezlerine yönelik yeni yasa tasarısına da değinen Ümit Kiler, 'Yasa tasarısı, perakendecinin haklarını koruyan bir bir çalışma' dedi.
Akşam


Geri Dön