Kış aylarında yüzde 100 zam geliyor Fiyatların artmaması imkansız
Birleşmiş Markalar Derneği üyeleri arasında hazırlanan Haziran Ayı Anketi’nin sonuçlarına göre, organize perakende sektöründe ciro oranı yüzde 80 arttı. Buna rağmen, adet satışları sınırlı kaldı. Öte yandan açıklamaya göre kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e yakın fiyat artışları da şaşıEkim’den sonrası için ise bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte artan fiyatlar sebebeiyle hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz” dedi
Adet satışlarında istenen düzeye bir türlü ulaşılamasa da perakendede hareketliliğin devam ettiğini bildiren BMD Başkanı Sinan Öncel, “Turistlerin de katkısıyla bu hareketliliğin yaz sezonu boyunca süreceğini öngörüyoruz. Ekim’den sonrası için ise bir tahminde bulunmak için henüz erken olmakla birlikte artan fiyatlar sebebeiyle hem sektör hem de tüketici açısından kış sezonunun zorlu geçeceğini söyleyebiliriz” dedi.
Yapılan anket sonuçlarına göre, organize perakende sektöründe maliyet artışlarının katkısıyla cirolar geçen yaza oranla ortalamada yüzde 80 artarken, birçok marka adet satışlarında hâlâ pandemi öncesindeki Satışları yakalayamadı.
GİRDİ BASKISI SÜRÜYOR
Sektörde enerji, ham madde, dağıtım ve işçilik başta olmak üzere yüksek girdi maliyetlerinden dolayı baskının devam ettiğini vurgulayan BMD Başkanı Öncel, kış sezonu ürünlerinde yıllık artışın ÜFE oranlarına yaklaşmasının şaşırtıcı bir durum olmayacağına dikkat çekti.
Haziran Ayı Anketi’nin sonuçlarını değerlendiren Sinan Öncel, turistlerin de katkısıyla perakende sektöründe ciro artışının haziranda da devam ettiğini bildirdi.
Yüzde 100 ve üzerinde ciro artışını elde eden şirketlerin de olduğunu buna rağmen cirolardaki bu artışın adetlere tam olarak yansımadığını belirten Öncel, “Birçok markamız adet satışlarında halen 2019 rakamlarını yakalamakta zorlanıyor. Cirolardaki büyüme adetten değil, piyasadaki fiyat artışlarından kaynaklanıyor. Ham madde fiyatlarında bir gevşeme olmakla birlikte diğer girdilerdeki maliyet baskısı da sürüyor. Haziran ayı rakamlarına göre ÜFE ve TÜFE arasında 60 puan fark bulunuyor. Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda fiyatlara yansıtmak durumunda kalacak. Kış sezonu ürünlerinde de yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları şaşırtıcı olmayacak.” yorumunda bulundu.
“YÜZDE 100’E VARAN FİYAT ARTIŞLARI”
Öncel, haziran ayı rakamlarına göre ÜFE ve TÜFE arasında 60 puan farkın bulunduğuna hatırlatarak, “Firmalar bu maliyetleri önümüzdeki aylarda bir şekilde fiyatlara yansıtmak zorunda kalacak. Kış sezonu ürünlerinde yıllık bazda yüzde 100’e varan fiyat artışları ise şaşırtıcı olmayacak.” değerlendirmesinde bulundu.