28 / 04 / 2024

Kocaeli'de imar barışı ile 3 bin 500 vatandaşın sorunu çözüldü!

Türkiye Cumhurbaşkanı Erdoğan, "İmar barışı ile 3 bin 500 vatandaşımızın sorununu çözdük. Kocaeli'nde Çayırova, Derince, Kandıra, Körfez, İzmit, Gölcük'te 80 hektar büyüklüğünde riskli alan belirledik. Yaklaşık 9 bin adet konut ve iş yerinin yıkımını gerçekleştirdik" dedi...

Türkiye Cumhurbaşkanı ve AK Parti Genel Başkanı Recep Tayyip Erdoğan, Milli İrade Meydanı'nda partisince düzenlenen mitingde yaptığı konuşmada, Kocaeli büyüdükçe Türkiye'nin büyüyeceğini vurgulayarak, bu anlayışla hizmetlerine devam ettiklerini söyledi.

Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre; Cumhurbaşkanı Erdoğan, Kocaeli'ye 17 yılda yapılan yatırmalara değindi ve şu ifadeleri kullandı;

"27 katrilyon yatırım yaptık Kocaeli'ye. Gençlerimiz modern imkanlarla okusun diye 10 bin 670 adet yeni derslik inşa ettik. Kocaeli Üniversitesini yatırımlarımızla daha da büyüttük. İkinci üniversitemiz olarak Gebze Teknik Üniversitesini hayata geçirdik. 14 bin 191 kişi kapasiteli yurtlar açtık. Birkaç yıla kadar 3 adet yurt daha açacağız. 33 bin seyirci kapasiteli stadyum, Gebze, Darıca ve Gölcük'e gençlik merkezleri, spor tesisleri inşa ettik. Kocaeli gençlik merkezinin yapımları, olimpik yüzme havuzunun ve Kartepe gençlik merkezinin proje ve ihalesi devam ediyor. Gebze'ye millet bahçesi kazandırmak için çalışmalar başlattık. Aynı zamanda Derince ilçemizdeki Çınarlı Mahellesi'ndeki eski stadyumun yerine bir millet bahçesi yapıyoruz. İhtiyaç sahibi vatandaşlara, şehit yakınlarımıza, gazilerimize, engellilerimize, yaşlılarımıza 1,6 katrilyon liralık kaynak sağladık. Şehrimize toplamda bin 736 yataklı 16 hastane ile birlikte 81 tesis kazandırdık. Yatak kapasitesi bin 180 olan Kocaeli şehir hastanemizin ve 250 yataklı Gölcük devlet hastanesinin yapımları devam ediyor. Şehir hastanemizi önümüzdeki yıl tamamlanıp, hizmetinize sunuyoruz. Ayrıca Çayırova'ya 200 yataklı devlet hastanesi inşa edeceğiz."

Erdoğan, Kocaeli'de 19 bin 352 konut projesi yaptıklarını söyledi. Erdoğan, sözlerine şöyle devam etti;

"İmar barışı ile 3 bin 500 vatandaşımızın sorununu çözdük. Kocaeli'de Çayırova, Derince, Kandıra, Körfez, İzmit, Gölcük'te 80 hektar büyüklüğünde riskli alan belirledik. Yaklaşık 9 bin adet konut ve iş yerinin yıkımını gerçekleştirdik. Bize yardımcı olacaksınız ki deprem bölgesi olan Kocaeli'de sıkıntılar yaşamayalım. Kocaeli'nin bölünmüş yol uzunluğuna 119 kilometre daha ilave ederek, 272 kilometre yol açtırdık. Osmangazi Köprüsü'nü sadece Kocaeli'ye değil, ülkemize kazandırdık. İstanbul,  İzmir  otoyolunun biten kesimlerini etap etap trafiğe açıyoruz. Otoyolun devamı yıl sonuna kadar bitiyor. Bugün Kocaeli ve bölgemiz için çok önemli bir yatırımı hizmete alıyoruz. Uzunluğu 398 kilometre olan Kuzey Marmara Otoyolu'nun  Odayeri Kurtköy arasını ve Odayeri- Yassıören arasını daha önce trafiğe açmıştık. Çatalca Yassıören kesimi ile Habipler- Başakşehir kavşağının açılışını ise 3 gün önce Çatalca'da yaptık. Bugün burada Kuzey Marmara Otoyolu'nun 4. kesimi olan Kurtköy-Dilovası Liman bağlantısını buradan açıyoruz. Böylece Dilovası bölgesinde, TEM Otoyolu'nu, Kuzey Marmara Otoyolu'nu, İstanbul-İzmir Otoyolu'nu birbirine bağlıyoruz. Bunun yanında Mermerciler ve Demirciler Organize Sanayi bölgesi kavşaklarını, İstanbul Park Kavşağını, Balçık Kavşağını ve E-5 İstanbul-  Ankara  yolu kavşağını da hizmete açıyoruz. Böylece otoyolun 476 milyon dolar maliyeti olan, 45 kilometrelik kesimini daha trafiğe açmış  olacağız. Kuzey Marmara Otoyolu'nun 257 kilometrelik Kurtköy, Akyazı kesimini tümüyle önümüzdeki yıl tamamlıyoruz. D-100 yolunun, Gebze- İzmit ve İstanbul kesimlerindeki Çayırova kavşağını tamamlayıp trafiğe açtık. Feribot iskelesi köprüsündeki çalışmaları tamamladık. Körfez Kavşağı,Gümüşova kavşağı, otoyol ve bağlantı yollarındaki çalışmaları da yine bu yıl sona erdiriyoruz. İzmit -Kandıra yolunda kalan kesimlerle yoldaki kavşakları, İstanbul, Edirne, Gümüşpala otoyollarındaki çalışmaları ve Anadolu otoyolu kavşağındaki çalışmaları önümüzdeki yıl bitiriyoruz."

Erdoğan, Kocaeli'nin yüksek hızlı tren hattıyla çevre illere bağlandığını ifade etti. Erdoğan, konuyla ilgili şunları söyledi; "Hızlı tren projelerimiz tamamlandığında Kocaeli, Türkiye'nin doğusundan batısına, kuzeyinden güneyine birçok il merkeziyle bağlanmış olacak. Köseköy lojistik merkezinin 1. etabını tamamlayarak, işletmeye açtık. 2. etabın yapımına ilişkin ihale çalışmaları devam ediyor. Gebze-Halkalı banliyö tren hattının açılışını geçtiğimiz hafta yaptık. Böylece Gebze'yi  Marmaray  ile boğazın altından geçip, Halkalı ile buluşturduk. Bu hattın Gebze, Darıca, Osmangazi, Fatih ve Çayırova olmak üzere 5 istasyonu, Kocaeli sınırlarının içindedir. Maliyeti 11,3 milyar lira olan banliyö hattının Gebze İstasyonu yüksek hızlı tren kapsamındadır. Bir kez daha hayırlı olmasını diliyorum. Toplam maliyeti 10,4 katrilyon lira olan Gebze-Sabiha Gökçen-Yavuz Sultan Selim Köprüsü ile İstanbul Yeni Havalimanı-Halkalı arasındaki yüksek hızlı trenin proje çalışmaları da tamamlandı. İhale süreci sonrası yapımı için gerekli adımları atacağız."

TOKİ Kocaeli Dilovası 2019 projesi 30 soruda tüm detaylarıyla!