Koçtaş 2015’te yüzde 10 büyüyecek!
Geçtiğimiz yılı yüzde 10 büyüme ile kapatan ev geliştirme sektörü oyuncusu Koçtaş, 50 milyon TL yatırım yapacak ve yılı 46 mağaza ile kapatacak. Şirketin hedefi yüzde 10 büyümeyi aşmak.
Geçtiğimiz günlerde Samsun’da 44’üncü mağazasını açan ev geliştirme perakendecisi Koçtaş, bu yıl biri Diyarbakır diğeri de İstanbul’da olmak üzere 2 yeni mağaza daha açacak. Yılı 46 mağaza ile kapatacaklarını anlatan Genel Müdür Alp Özpamukçu, 50 milyon TL yatırım yapacaklarını belirtti. Şirketin hedefi yatırımların da etkisi ile büyümede yüzde 10’u aşmak. Perakende sektörü gerek kurdaki oynaklık gerek tüketici güveni ve gerekse taksit sınırlandırması nedeni ile geçtiğimiz yıllara oranla düşük ilerliyor. Bunun yanına bir de hava faktörünün eklendiğini anlatan Özpamukçu, “Sene başından beri perakende sektörünün genelinde dalgalı bir seyir var. Hava faktörü oldukça etkili oldu. Perakende sektörü büyümesine baktığımızda enfl asyondan arındırılmış sabit rakamlara göre, toplam perakende sektörü yüzde 4 büyüdü. Gıda perakendesinde bu rakam yüzde 4.7 iken gıda dışında yüzde 3.4, hazırgiyimde yüzde 8’ler kozmetik de yüzde 10’lara ulaşıyor. Ev geliştirmede ise yüzde 1’ler mertebesinde iddialı olmayan bir büyüme var. 2014 de çok kolay değildi. Bu yılın görüntüsü de geçen yılın bir tık daha üstünde olacak” diye konuştu. Geçtiğimiz yıl 740 bin yeni istihdam sağlanmış sektörde. Burada eğitimin önemine değinen Özpamukçu, istihdamı eğitim ile birlikte verimli kılmanın önemli olduğunu söyledi.
Perakende okulları açılıyor
Aynı zamanda Kategori Mağazacılığı Derneği (KMD) Başkanı da olan Alp Özpamukçu, bu noktada devletin sağladığı imkanlara değinerek, şöyle konuştu: “KMD, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İSMEK’in dahil olduğu bir işbirliği başlattık. Avrupa Yakası’nda açılacak perakende okullarında kısa dönemli kurslar ile alınan personelin perakende noktasına eğitimli gelmesi önemliydi. Bu kapsamda 18 yaşının üstünde en az ilkokul mezunu gençleri perakende ve mağazacılık sektörlerinde kalifiye işgücü olarak yetiştirmek için organizasyon yaptık. Haziran itibari ile ilk kurs açılışı başlıyor. İŞKUR istihdam maliyetlerini karşılayacak.”
2 yeni mağaza daha açılacak
Alp Özpamukçu’nun verdiği bilgilere göre perakende sektörü 340 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşmış. Bunun içinde ev geliştirme sektörü de Türkiye’de 9-10 milyar dolar büyüklüğe sahip. Ancak bunun sadece yüzde 11-12’si organize. Burada 3-4 oyuncu olduğunu söyleyen Özpamukçu, Koçtaş’ın açık ara lider olduğunu söyledi. Burada mağaza sayılarının ve ulaştıkları metrekarenin önemli olduğunu söyleyen Alp Özpamukçu, geçtiğimiz hafta açtıkları Samsun mağazası ile 44 noktaya ulaştıklarını anlattı. Söz konusu mağazada 75 direkt 50’de dolaylı olmak üzere 150 kişiye iş imanı sağlanmış. Şirket, şu anda 21 ilde 44 mağaza ile toplam 240 bin metrekarelik satış alanına ulaşmış. Bu yıl, biri Diyarbakır, diğeri de İstanbul’da olmak üzere 2 mağaza daha açılacak.
Mağazalar yeni formata uyacak
Açılışların yanı sıra yeni format kapsamında da mağaza yenilemelerinin sürdüğünü dile getiren Özpamukçu, “Müşterilerin mağaza içinde ürünlere daha kolay ulaşabileceği ortamlar hazırladık. Bu kapsamda Beylikdüzü, İzmir ve Mersin mağazasını yenledik. Geri dönüşler gayet iyi. Açtığımız her yeni mağaza da bu formatta açılıyor. Hedefimiz her yıl 3-4 yeni mağaza ve 7-8 mağaza yenilemesi” dedi. Özpamukçu, bu kapsamda bu yıl 50 milyon TL yatırım yapacaklarını söyledi. Geçtiğimiz yılı yüzde 10 büyüme ve 1 milyar TL’nin üzerinde ciro ile kapatan şirketin bu yılki hedefi de büyümede yüzde 10’u aşmak.
Vergi artışlarını şaşırarak takip ediyoruz
Koçtaş’ta satılan ürünlerin yüzde 15’i ithal, kalanı ise yerli. Son aylarda farklı kalemlerdeki ürünlerin ithalatına getirilen ek vergileri şaşırarak takip ettiklerini dile getiren KMD Başkanı ve Koçtaş Genel Müdürü Özpamukçu, “Beklemediğimiz vergi artışları oldu. Tekstilde başladı, ayakkabıya daha sonra hırdavat-nalburiyeye, sonra halı-kilim-mobilya ve şimdi de elektrik aydınlatmaya geldi. Bir çalışma olması lazım. Konudan etkilenecek tarafl arın oturup tartışabildiği ortamlar lazım. Bu vergi artışlarında bu konuda sıkıntılar var. Mobilyada net ihracatçıyız. 800 milyon dolar ithalat, 2.5 milyon dolar ihracat var. Ithalatın yarısından fazlası spesifik yani Türkiye’de üretilmeyen ürünler. Bu kısımda bahçe mobilyaları da var. Bunlar yağmur ormanlarında elde edilen ağaç tipleri ile yapılan mobilyalar. Bunların zaten Türkiye’de üretilme ihtimali yok. Baktığınız zaman 800 milyon doların 450-500 milyon doları çok rahatlıkla bizim yapabileceğimiz ürünlerden oluşmuyor. Dolayısıyla böyle bir ithalattan yapılan şey enflasyonist baskı yaratır. Bu riskleri var. Devletimizden hükümetimizden beklentimiz bu tip kararlara beraberce oluşturabileceğimiz yapıyı tesis etmesi” şeklinde konuştu.
Dünya