Genel

Koçtaş yüzde 20 büyüme hedefliyor

Perakende Güneşi Ödülleri'ni alan sektör temsilcileri 2010'u 'büyüme yılı' ilan etti. Koçtaş yüzde 20, İstanbul Doors yüzde 40, Mc Donald's yüzde 15, YKM, Boyner ve Metro yüzde 10 büyüme hedefliyor

Perakende sektörü temsilcileri, krizin etkilerinin azaldığını ve 2010 yılından umutlu olduklarını bildirdi.

Perakende Güneşi Ödülleri 2009'da ödül alan perakende sektöründe faaliyet gösteren firmaların temsilcileri sektörün değerlendirildiği toplantıda bir araya gelerek, perakende sektörünün 2010 yılında büyümeye devam edeceği görüşünü dile getirdi.

Marketler kategorisinde "En Başarılı Profesyonel Yönetici Ödülü"nü alan Koçtaş Genel Müdürü Alp Özpamukçu, Eylül'den itibaren bir büyüme trendine girdiklerini belirterek, bayram öncesinde daha çok hazır giyimde görülen hareketin, bayramın tatil döneminde de diğer sektörlere yayıldığını bildirdi.

Geçen sene Kurban Bayramı'na göre, yüzde 30 oranında satışların arttığını dile getiren Özpamukçu, sene sonunu yüzde 20 büyüme ile kapatmayı hedeflediklerini söyledi.

Özpamukçu, Türkiye'deki ticaret hacminin krizden büyük ölçekte etkilendiği düşünüldüğünde büyümeye devam eden bir sektör olarak organize perakendenin lokomotif görevini sürdürdüğünü belirtti.

Koçtaş olarak büyümeye devam edeceklerini ifade eden Özpamukçu, 2010'da 5 yeni mağaza daha açmayı hedeflediklerini söyledi.

Perakendeye hizmet Ödülünü alan YKM yönetim Kurulu üyesi Nuşin Oral, sektörün, Perakende günleri kapsamında güç birliği oluşturduğunu söyledi.

Oral, sektörde hareketlenmenin 2010 yılında artacağını dile getirerek,

"Artık ayağımızı yorganımıza göre uzatmayı öğrendik. Şimdi sektör gaza basacaktır" diye konuştu.

Nuşin Oral, 2010 yılında YKM olarak yüzde 8-10 arası bir büyüme hedeflerinin olduğunu kaydetti.

Türkiye çapında yapılan bir araştırmayla belirlenen "En Beğenilen Perakende Kuruluşu Ödülü"nü alan Mc Donald's Genel Müdürü Hakan Serim ise, "Kriz var diye oturup ağlayacak halimiz yok" diyerek, işlerinin gayet iyi devam ettiğini ve 2009 yılını yüzde 15 oranında büyüme ile kapatacaklarını ifade etti.

Serim, 2010 yılının da daha iyi geçeceğine inandıklarını ve 2009 ile aynı oranlarda büyüme hedeflediklerini bildirdi.

Şu anda Mc Donald's'da 3 bin 500 kişinin çalıştığını belirten Serim, 2010 yılında bu sayıyı 5 bine çıkaracaklarını söyledi.

 -"C SEGMENTİ ZİYARETÇİ SAYISINI DÜŞÜRMEDİ"-
 Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kodal ise toplantıda yaptığı konuşmada, 2009 yılının başlarındaki negatif havanın geçtiğini ifade ederek, Ekim ayı cirolarında düşüş beklediklerini, buna  rağmen, alışveriş merkezlerinin cirolarının Ekim ayında yüzde 16 oranında
arttığını vurguladı.

Kodal, perakendecilerin kriz döneminde paniğe kapılarak, stok eritme kampanyalarına yöneldiklerini, şimdi ise bu panik havasının dağıldığını söyledi.

Kriz döneminde "C" Segmenti tüketici grubunda tüketimin tekstilden gıda sektörüne doğru kaydığını, ancak son dönemlerde C Grubu harcamaların daha çok yükseldiğini belirten Kodal, "Kriz döneminde 'C' Grubunun tüketiminde ciddi bir düşüş görüyoruz. Özellikle Anadolu'daki C Grubunda düşüş çok sert oldu. Ama kriz çıkışında C Grubunun tüketiminde artışlar daha fazla. 2009 yılını 1 milyon  metrekarelik kiralanabilir alan artışıyla kapatıyoruz. 'Bu sayı ziyaretçinin metrekareye oranını düşürür' diye düşünüyorduk. Ama böyle olmadı. C Segmenti ziyaretçi sayısını düşürmedi" şeklinde konuştu.

Kodal, 2010 yılında alışveriş merkezlerinin metrekare cirolarında yüzde 15'in üzerinde artış beklediklerini bildirdi.

Mağazalar kategorisinde "En Başarılı Profesyonel Yönetici Ödülü"nü alan Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz ise Eylül ayından beri işlerde ciddi bir büyüme gözlemlediklerine dikkati çekerek, diğer
sektörler gibi vergi indirimi almamasına rağmen perakende sektörünün büyümeye devam ettiğine dikkati çekti.

Karadeniz, 2009 senesini yüzde 10 gibi bir ciro büyümesi ile kapatabileceklerini dile getirerek, katlı mağazacılık ile ilgili şöyle konuştu:

"Katlı mağazacılık son zamanlarda dünyada bir çalkantıdaydı. Bu alanda ne fiyata yönelik ne de moda mağazacılığına yönelik çalışmalar yürütülemiyor. Türkiye'de bu durumun tersine katlı mağazacılığa ciddi bir talep var. Tüketiciler küçük bir mağazanın küçük tüketicisi olmaktansa, büyük mağazanın büyük müşterisi olmayı tercih ediyorlar."

Cardfinans özel ödülünü alan İstanbul Doors Restaurant Group Yönetim Kurulu Üyesi Berk Ekşioğlu da yaratıcılık ve özgünlüğün üzerinde çok durdukları bir konu olduğunu belirterek, ödülü bu alanda aldıklarını bildirdi.

Yiyecek içecek sektöründe orta segmentin çok büyüme gösterdiğine işaret eden Ekşioğlu, 2009 yılında yüzde 40 büyüdüklerini, 2010 yılında da yüzde 30-40 oranında bir büyüme hedeflediklerini bildirdi.

Alışveriş Merkezleri kategorisinde "En Başarılı Profesyonel Yönetici ödülünü alan Metro Group Emlak Yönetim A.Ş'nin Alışveriş Merkezleri Yönetim Bölüm Müdürü Hüseyin Okumuş ise, sahip oldukları alışveriş merkezlerinin ayda 4,5 milyon ziyaretçi ağırladığını ifade etti.

Okumuş, Anadolu'daki alışveriş merkezlerinin tüketicilerin yaşam biçimini değiştirdiğinin altını çizerek, gelecek yıl ziyaretçi sayısının yüzde 10 oranında artacağını öngördüklerini belirtti.
AA

Krize elindeki stokla yakalanan ve stok eritmek için faklı indirim ve kampanyalara başvuran, zaman zaman da kendi içlerinde gerginlik yaşayan perakendeciler 2010 yılı için umutlu konuştu. Yaklaşık bir ay önce aldıkları Perakende Güneşi Ödülleri'nin sohbet toplantısında bir araya gelen farklı sektörlerden oyuncular gelecek yıl için en az yüzde 10'luk büyüme öngördüklerini dile getirdiler. İstanbul Doors Grup'un ortaklarından Berk Ekşioğlu uygun fiyatlı yemek alternatiflerini mönüye dahil etmeye devam edeceklerini belirtirken Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz, 2010'da daha çok kişiye ya da farklı gelir gruplarına özel indirim ve kampanyalara ağırlık vereceklerini kaydediyor. Mağazalarında daha uygun fiyatlı ürün sayısını da artıracaklarını dile getiren Karadeniz, insanların alışverişlerinde pahalı ürün almak yerine basic ürünleri aksesuvarla desteklemeyi tercih ettiklerini ifade ediyor.

'OTURUP BEKLEMEYECEĞİZ'
YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral ise dünyayı sarsan ekonomik krize rağmen perakendenin yüzde 10 büyümesinin ise büyük bir başarı olduğunu belirtiyor. Mc Donald's Genel Müdürü Hakan Serim, "kriz var diye oturacak değiliz. 2009'da büyüdük 2010'da da yüzde 15 büyüme hedefliyoruz" diyor. Metro Asset Management AVM Yönetim Müdürü Hüseyin Kurtuluş ise yüzde 10 büyümeye odaklandıklarını ifade etti

İPUÇLARI İYİ BİR YIL GÖSTERİYOR
 Alp ÖZPAMUKÇU-Koçtaş
2010'da 5 yeni mağaza öngörüyoruz. Zaten 3 ve 5 yıllık planlarımızda bir sapma yok. Büyük bir çalkalanma olmazsa -ki olmayacağını düşünüyoruz- 2010'da yavaş yavaş toparlanma olur. En az yüzde 20 büyüme hedefliyoruz.
 Hakan KODAL-Krea
2009 başındaki negatif hava bitti. Tüketici güveni yükseliyor. AVM'lerin metrekare cirolarının 2008 ekimine göre yüzde 16 artması, 2010'unun iyi geçeceğine dair önemli ipucu.

UCUZ FİYATLI ÜRÜNLER DEVAM EDECEK
 Aslı KARADENİZ-Boyner:
2009'u yüzde 10 büyümeyle kapatıyoruz. 2010'da da aynı büyümeyi sürdürürüz. Vergi indirimleriyle kayan harcamalar yeniden hazırgiyime döndü. Ucuz fiyatlı ürünlerin oranını artırmıştık buna devam edeceğiz.
 Berk EKŞİOĞLU-İstanbul Doors
2009 düşünüldüğü kadar kötü değildi. Biz 2010'da özellikle Kitchenette ve Wan-Na restoranlarını yaygınlaştırmayı düşünüyoruz. Dışarıda yeme-içme alışkanlığı artacak. Büyüme hedefimiz yüzde 35-40 arasında.
 Nuşin ORAL-YKM
Sektörde yüzde 10'luk ilerleme var. Aynı büyümeyi 2010'da da yaparız. Firmalar yavaş yavaş gaz pedalına basıyor.
Pınar Çelik/Sabah

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

`Perakende, gaza basmaya başladı'

2010'dan umutlu olduklarını belirten perakendeciler, iyiye gidişin sinyallerini almaya başladıklarını söylediler

Perakende sektörünün temsilcileri, krizin etkilerinin azaldığını ve 2010'dan umutlu olduklarını söyledi. Perakende Güneşi Ödülleri 2009'da ödül alan firmaların temsilcileri sektörün değerlendirildiği toplantıda bir araya geldi. Koçtaş Genel Müdürü Alp Özpamukçu, eylülden itibaren bir büyüme trendine girdiklerini belirterek yılı yüzde 20 büyümeyle kapatmayı hedeflediklerini söyledi. Özpamukçu, 2010'da 5 yeni mağaza daha açmayı hedeflediklerini kaydetti.
YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral, sektörde hareketlenmenin 2010'da artacağını dile getirerek, "Artık ayağımızı yorganımıza göre uzatmayı öğrendik. Şimdi sektör gaza basmaya başladı" dedi. Oral, YKM'nin 2010'da yüzde 8-10 arasına büyümeyi hedeflediğini kaydetti.

1500 kişiyi işe alacak
Mc Donald's Genel Müdürü Hakan Serim, işlerinin gayet iyi devam ettiğini ve bu yılı yüzde 15 büyümeyle kapatacaklarını ifade etti. Şu anda Mc Donald's'ta 3 bin 500 kişinin çalıştığını belirten Serim, 2010'da bu sayıyı 5 bine çıkaracaklarını söyledi.
Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kodal, negatif havanın geçtiğini ifade ederek ciroların ekimde yüzde 16 arttığını vurguladı. Kodal, 2010'da AVM'lerin metrekare cirolarında yüzde 15'in üzerinde artış beklediklerini bildirdi.
Boyner Büyük Mağazacılık Genel Müdürü Aslı Karadeniz eylülden beri işlerde ciddi bir büyüme gözlemlediklerine dikkati çekerek önümüzdeki yıl yüzde 10 büyüme öngördüklerini belirtti.
İstanbul Doors Restaurant Group Yönetim Kurulu Üyesi Berk Ekşioğlu da bu yıl yüzde 40 büyüdüklerini, 2010'da da yüzde 30-40 büyüme hedeflediklerini kaydetti.

`Ayaydın sandım'
Alman Metro Group'un, Pakistan, Hindistan, Vietnam, Çin ve Japonya'yı içine alan bölgedeki emlak yönetim şirketinin başına atadığı Gündüz Bayer, bu bölgenin perakende sektöründe yaşanan sıkıntıların Türkiye'yle aynı olduğunu söyledi. Bununla ilgili bir panele katıldığını belirten Bayer, "Panelde ne söylendiyse Türkiye'dekiyle aynı. Yine konu AVM'ler ve krizde düşük kiralardı. Hatta panel sırasında bununla ilgili bir soru da geldi. Gerçi soru İngilizceydi ama ben soran kişinin Yalçın Ayaydın olduğunu sandım. Söylenen aynıydı" dedi.

`2 yıldır pavyona bile gidemedim'
Metro Group Emlak Yönetim'in Alışveriş Merkezleri Yönetim Bölüm Müdürü Hüseyin Okumuş, Anadolu'da kurulu bir AVM'de krizde kira ödemelerinin geciktiğini hatırlatarak ilginç bir anısını şöyle anlattı:
"Bir toplantıda kiracılarımıza kiraların neden geciktiğini sordum. İçlerinden birisi kalkıp, `İki yıldır pavyona bile gidemiyorum. Kirayı nasıl ödeyeyim' demişti."
Sahip oldukları AVM'lerin ayda 4.5 milyon ziyaretçi ağırladığını ifade eden Okumuş, Anadolu'daki AVM'lerin tüketicilerin yaşam biçimini değiştirdiğinin altını çizdi. Okumuş, gelecek yıl ziyaretçi sayısının yüzde 10 artacağını öngördüklerini belirtti.
Milliyet

Perakende gaza basacak metrekareler artacak

Türkiye'de krizin etkisinin azaldığını düşünen perakendeciler, 2010 yılından umutlu olduklarını açıkladılar.

Perakende Güneşi Ödülleri 2009'da ödül alan perakende sektör temsilcilerinin biraraya geldiği toplantıda konuşan Alışveriş Merkezleri ve Perakendeciler Derneği (AMPD) Başkanı ve YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral, perakende sektöründe hareketlenmenin 2010 yılında artacağını belirterek, "Ayağımızı yorganımıza göre uzatmayı öğrendik. Sektör şimdi gaz pedalına basmaya başlayacak" dedi. Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Yönetim Kurulu Başkanı Hakan Kodal da, 2010 yılında alışveriş merkezlerinin metrekare cirolarında yüzde 15'in üzerinde artış beklediklerini bildirdi. Kodal, "Perakendeciler kriz döneminde paniğe kapılarak, stok eritme kampanyalarına yöneldiler. Şimdi bu panik havası dağıldı" dedi.
Hürriyet

Perakendeci gaza basacak 
 
Krizin sarstığı perakendede 2010 için büyüme planları yapılmaya başladı

Firmaların gelecek yıl için 'gaz pedalına' bastıkları belirtilirken büyüme beklentileri yüzde 40'a kadar çıkıyor

Küresel finans krizinin de etkisiyle zor bir yıl geçiren perakende sektörü, 2010'da 'gaza' basacak. Eylül-Ekim aylarında aralarında sadece 'İşler nasıl' diye konuşan perakende sektöründe artık büyüme rakamları konuşulmaya başladı. Sektörde büyüme beklentileri ise yüzde 10 ile 40 arasında değişiyor.

* YKM Yönetim Kurulu Üyesi Nuşin Oral: 2010 kötü geçmeyecek gibi görünüyor ve firmaların birçoğu gaz pedalına basmaya başladı. Biz de YKM olarak 2010'da yüzde 8-10 büyüme öngörüyoruz.

* Boyner Genel Müdürü Aslı Karadeniz: Eylül ayından beri işlerde ciddi bir iyileşme var. Ciromuzda yüzde 10 büyüme öngörüyoruz.

* Koçtaş Genel Müdürü Alp Özpamukçu: Bu yılı yüzde 20 büyümeyle kapatırız. 2010 için de aynı şekilde bir büyüme bekliyoruz.

* McDonald's Genel Müdürü Hakan Serim: Krize rağmen işler yolunda. Büyüme oranımız 2010'da yüzde 15 olur.

AVM'lerde cirolar yüzde 16 arttı

Alışveriş Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hakan Kodal, 2009 yılının başlarındaki negatif havanın geçtiğini, alışveriş merkezlerinin cirolarının Ekim ayında yüzde 12.6 arttığını söyledi. Kodal, "Sektörde panik havası dağıldı" dedi.

Kodal, 2010'da AVM metrekare cirolarında yüzde 15'in üzerinde artış bekledikleri öngörüsünde de bulundu.

Astoria 2 yılda 2 milyar $ kazandırdı

Astaş Gayrimenkul Yatırım ve Turizm A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Vedat Aşçı, Astoria AVM'nin bugün, günde 20-25 bin ziyaretçinin gezdiği, 2 yılda 18.5 milyon ziyaretçiye ulaşan, mağazaları 2 milyar dolar ciro yapan kârlı bir yatırım olduğunu açıkladı. Aşçı, 2010 yılında hem cirolarında hem de ziyaretçi sayılarında yüzde 100'e yakın artış beklediklerini de belirtti.

Krizde `casual dining'le büyüdük yurtdışında yer aramaya başladık

New York'ta Fifth Avenue'de Bağdat Caddesi'nden daha uygun fiyata dükkan kiralamanın mümkün olduğunu söyleyen İstanbul Doors Restaurant Group Yönetim Kurulu Üyesi Berk Ekşioğlu, yurtdışında yüksek sayıda turist çeken ülkelerde restoran açmak için lokasyon arayışına girdiklerini açıkladı. 2009'da ciroda yüzde 40 büyüme gerçekleştirdiklerine de dikkat çeken Ekşioğlu, "2010'da yüzde 30-40 büyürüz. Bu yıl büyümeye 'casual dining' segmentin büyük etkisi oldu" dedi. 
Vatan