Genel

Koleksiyon, Masko'ya yeni mağaza açacak

Faruk Malhan imzalı İstanbul çay bardağı serisine bir yenisi ekleniyor. İrismano adlı bardağın tabanında Piri Reis'in ilk dünya haritası yer alacak

Koleksiyon, geleneksel ince belli çay bardağının modern yorumu olan `İstanbul' serisine bir yenisini eklemeye hazırlanıyor. Kırmızı başta olmak üzere renkli porselen ve metal tabaklarla satışta olan serinin son halkası `İrismano' adını taşıyacak.
İstanbul modeline göre daha geniş bir tabağa sahip olan İrismano'da, Piri Reis'in ilk dünya haritası yer alacak. Bardaktaki içe doğru bombe ve tabaktaki çıkıntı nedeniyle kaymadığı için beğeni toplayan İstanbul'daki bu uygulamanın benzeri İrismano'da da kullanılacak.
Öte yandan İstanbul bardağı, dünyanın en önemli sanat müzelerinden biri sayılan New York Modern Sanatlar Müzesi'nin (MoMa) mağazalarında satışa hazırlanıyor.
Hatırlanacağı gibi Faruk Malhan imzalı İstanbul çay bardağı Almanya'daki Bergama Müzesi'nin İslam Sanatları Bölümü'nde Turkish Delight sergisinde yer almıştı. Koleksiyon markasının Genel Müdürü Koray Malhan, "900 bin adet satış rakamına  ulaşan bardağın gördüğü ilgi üzerine böyle bir karar aldık.
İrismano daha prestijli bir ürün olacağı için çok hızlı satmasını beklemiyoruz" dedi.

Masko'ya yeni mağaza
Ev ve ofis mobilyaları alanında faaliyet gösteren Koleksiyon'un amacının tasarımı kitlelere ulaştırmak olduğunu ifade eden Koleksiyon Genel Müdürü Koray Malhan, "Bizce tasarımın demokratizasyonu gerekiyor. Malzemesinin değerinde çok, manasının değeri bir objeyi tasarım yapar. Amacımız ürünleri zekice ve kullanışlı sunmak, pahalı satmak değil. Zaten lüks her zaman tasarım değildir" diye konuştu.
Malhan, tasarım pahalıdır algısını kırmak için İstinye Park, Tarabya ve Bağdat Caddesi'ndeki mağazalarından sonra Masko'da mağaza açtıklarını ifade etti.
Şirketin kurucusu Faruk Malhan'ın gerek sosyoloji bilgisi gerekse ekonomiye etkilerini iyi tahmin ettiğini söylen Koray Malhan, gelecek 10 yıl içinde bekledikleri değişim nedeniyle işlerini yeniden planladıklarını söyledi. Malhan şöyle konuştu:
"2007'de gelecek 10 yıldaki değişimleri tahmin ettik. İnsanların taleplerinin değişeceğini gördük. Bu yüzden tasarımdan ödün vermeyerek malzemeleri değiştirerek fiyatlarımızı yüzde 20'ye kadar daha ekonomik hale getirdik."

Ofisler için yeni tasarımlar
Ofislerde ortak alanların ön plana girdiğini ifade eden Koray Malhan, "Biz çalışanların talep etmediği ama ihtiyaç duyduğu kanepeleri de üretiyoruz. Açık ofis alanlarında özel telefon görüşmelerini çok göz önünde olmadan halledebiliyorlar. Bu yıl da bekleme, ağırlama, lobi alanları için ürün geliştirmeye devam edeceğiz. Bunun ilk adımı olan Ikaros daha da gelişecek" dedi.

Koleksiyon'un 2010 planları
-  Ev kategorisinde 12 milyon, ofis alanında 45 milyon lira ciro elde eden Koleksiyon'un bu yılki hedefi 83 milyon TL.
-  Online satışlara yeni başlayan firma bu alandan gelen satışları daha da artırmayı hedefliyor.
-  Mart ayında Bursa mağazasını açacak.
-  Belçika, Fransa, İrlanda başta olmak üzere 17 noktada satış temsilcileri kanalıyla yer alan Koleksiyon'un ofis bölümü için Ortadoğu ve Afrika'yı markaja aldı. Ev bölümü içinde mağaza açmak istiyor.
-  Ev ve mobilya dışında hastane, otel odaları, konferanslar için yoğunlaşmaya devam edecek.

YARIM ASRA YAKLAŞIRKEN ADINI DEĞİŞTİRDİ
Calgonit artık tüm dünyada Finish!
Dünyanın en büyük deterjan ve temizlik malzemesi üreticilerinden Reckitt Benckiser (RB)firması tarafından üretilen ve dünyanın değişik ülkelerinde  farklı isimlere sahip Calgonit, artık her yerde `Finish' ismiyle satılacak. Avrupa'nın birçok noktasında Calgonit adıyla satılan ürün, İngiltere'de Finish markasıyla pazarda yer alıyor. Amerika'da Elektrasol, Danimarka'da ise Neophos adlarıyla satılıyordu. 
Aslında Finish, kelime bilinirliğinin yanı sıra `tamamlanma' anlamını taşıması ve `pırlanta kadar mükemmel' diyen firmanın sloganıyla da örtüşüyor. Yine de dünyada pazar lideri olan markanın jenerik olarak anıldığı Türkiye'de isim değişikliğine gitmesi cesaret örneği. Çünkü, markaya alışan tüketiciler aradıkları ürünü rafta bulamayınca yeniden seçim yapmak durumunda kalabilir. Markanın rafta olmaması tüketicinin algısını karıştırırken beraberinde pazar payı kaybı yaratır.
Sadece bulunduğu ülkelerde değil dünyada jenerik olma hedefiyle böyle bir kararı alan firmanın Türkiye bölümü, bu riski kademeli reklam anlayışı, tüketicinin alıştığı yazı karakterinin kullanılması ve markanın yanında ufakta olsa `eski' adını taşıyarak en aza indiriyor.  Öte yandan RB, tüm dünyada başlattığı bu değişim için yoğun bir reklam  çalışması yürütüyor.

Türk kadını çabuk ısındı
RB gibi 1832'te kurulan ve 180 ülkede 300'ün üzerinde markaya sahip bir firmanın böyle bir değişikliğe ihtiyacı var mıydı bilinmez ama, bağlı bulunduğu pazarlarda iyi bir konumda  yer alıyor olması işinin çok da zor olmadığını gösteriyor. RB Türkiye'nin Ev Temizlik ve Kişisel Bakım Ürünleri Türkiye Pazarlama Müdürü Tahsin Akar, "Sevilen bir markanın değişikliği risk olarak görülse de hedef jenerik olarak anılmak olunca alınan riske değiyor" dedi.  Akar, 250 milyon liralık bu pazarda yaptıkları araştırmalara göre tüketicilerin yüzde 70'inin yeni markayı yadırgamadığını söyledi. 

15 markayla Türkiye'de
1987'de pazara giren RB'nin Türkiye'deki markaları şöyle:
Finish, Vanish, Air Wick, Calgon, Cillit Bang, Marc, Veet, Woolite, Gaviscon, Strepsils, Dispril, Calcor, Nurofen, Strepfen ve Harpic.

42 yıllık Hisar `Studio'yla gençleşti
Mutfak araç gereçleri deyince akla gelen ilk markalardan biri olan 42 yaşındaki Hisar, anne-teyze markası algısını değiştirmek ve genç kuşakların da dikkatini çekmek için tasarıma yöneldi. Hisar Studio adı altında Can Yalman gibi isimlerle çalıştıklarını ve bu sayede vitrin yenilediklerini söyleyen Hisar Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsmail Erdoğan, müşterilerin artık tasarıma önem veren markaları tercih ettiklerini söyledi.
Krize rağmen yüzde 14'lük büyüme kaydettiklerini belirten Erdoğan, "Kampanyalarımız ve tasarımlı ürünlerimizin bu dönemde etkili oldu. Hisar Studio adı altında topladığımız ürünlerle 5 yılda iki kat büyüme yaşadık. Bekâr ya da genç evliler için çıkardığımız ufak takımlar da yine gençlerin gözdesi oldu. Tasarımla Hisar'ın vitrini değişti" dedi.  
Ödüllü tasarımcı Can Yalman'ın tasarımları hakkında bilgi veren Erdoğan şöyle konuştu: "Tearend adlı çay setimizde bardak tam olarak tabağa oturduğu için sarsılmıyor. Tabağın yüksek olan kısmı şekerin durmasına olanak verirken tepsiden rahatça alınmasını sağlıyor. Ayrıca alışılmışın dışında tasarlanan çay kaşığı tabağın alçak yerinde durarak bardağın iç tarafına düşmüyor"

Sofra sanatını öğretecek
Sofra kurallarının tam olarak bilinmediğini ifade eden Erdoğan, "Marka olarak sofra sanatını sahipleneceğiz. Müşterilerimize iyi ve doğru sofra kurmanın inceliklerini anlatan  kitapçıklar sunacağız" diye konuştu.
Swarovski ile yaptıkları anlaşma çerçevesinde üretilen ve yarı değerli taşlardan oluşan setlerin toplamda 100 bin, iç pazardaysa 14 bin adet sattığına değinen Erdoğan, "Gördüğümüz ilgi sayesinde  özel günler için bir set hazırladık. Dileyenler sevgilisinin ya da eşinin isimlerini taşla yazdırabilecek. Özel bir teknikle gömülen taşlar ürün makinede yıkansada çıkmıyor" dedi. 32 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini anlatan Erdoğan, özellikle Mısır, Suriye, Lübnan, Arabistan'ın altın kaplama ve taşlı serilere ilgi gösterdiğini dile getirdi.

100 yıl garantili 3 bin çeyiz seti satıyor
-  1.200 satış noktasında satılıyor
-  Ataköy AVM'de mağaza açacak olan Hisar, AVM'lerde yer bakıyor
-  Optima by Hisar, markanın daha ekonomik markası
-  3 bin ürün çeşidi var
-  Yılda 5 milyon çatal-kaşık-bıçak, 300 bin tencere, 500 adet çaydanlık üretiyor
-  Üretimin yüzde 15'i 32 ülkeye ihraç ediliyor
-  Ayda 3 bin adet çeyiz seti satıyor
-  Çelik grubu 100 yıl garantili
-  Can Yalman, İpek Mutlu'nun başında bulunduğu tasarım ekibi bulunuyor
Beste Önkol/Milliyet