09 / 05 / 2024

Komşufırın en büyük fırın zinciri olmak istiyor!

Komşufırın en büyük fırın zinciri olmak istiyor!

Doruk Şirketleri, 3. nesil fırıncılık anlayışının Türkiye'deki 'ilk' ve 'tek' örneği olan 'Komşufırın' ile 24 mağazada hizmet veriyor



Doruk Şirketler Grubu'nun İcra Kurulu Başkanı Hasip Gençer, bir buğday tanesinden kocaman dünyalar kurmak üzere yola çıktıklarını, 30 yılı aşkın bir süredir buğdayın tarlada başlayan yolculuğunu emek ve bilgi ile buluşturarak ekmeği sofralara getirmek için çalıştıklarını kaydetti. 
 
Gençer, "Komşufırın, insanlık tarihi kadar eski ekmek geleneğini, gıda teknolojisinin, üretim ve dağıtım yöntemlerinin son imkanlarıyla bir araya getiriyor. Komşufırınlarımızda, fırıncılığın yeni yüzünü, ruhunu, standardını, geleceğin geleneğini oluşturuyoruz." dedi. Grubun Stratejik Planlama ve İş Geliştirme Koordinatörü Ertuğrul İşler de, Türkiye'de paketlenmemiş, butik ekmek ve paketli ekmek/endüstriyel ekmek pazarının yaklaşık 11 milyon ton, satış değeri olarak ise yaklaşık 22 milyar lira olduğunu açıkladı. Ekmeğin en sağlıksız şartlarda üretilen temel gıda maddesi olduğunu belirten İşler, fırıncılık sektöründe yaşanan süreci şöyle anlattı: "1. nesil fırıncılık anlayışında mahalle fırınları vardı, yerel hammadde ve yetersiz temizlik anlayışıyla kısıtlı çeşitlilikte üretim yapıyorlardı. Üretim teknikleri babadan oğula geçiyordu. 2. nesilde ise üretim ve pişirme süreci fabrikaya taşındı. Uluslararası hammadde kullanılarak, daha geniş çeşitlilikte, hijyen koşullarının gözetildiği bir üretim anlayışı hakim oldu. 3. nesil ile birlikte, geleneksel anlayış ile yenilikçi anlayışın birlikte harmanlandığı, uluslararası standartlarda üretim ve pişirme tekniklerinin kullanılarak, tüketicilere zengin ürün çeşitliliğinin sunulduğu bir fırıncılık anlayışına geçildi. Bu anlayışın en önemli farklılığı tüketicilerine günün her saatinde fırından henüz çıkmış, taze ve sıcak ürünler sunabilmek." Avrupa yakasında 15, Anadolu yakasında 9 olmak üzere toplam 24 Komşufırın bulunduğu belirtilen açıklamada, Komşufırınların, 2009 yılı sonunda 32, 2013 yılı itibarıyla 350 mağazaya ulaşacağı ve takip eden yıllarda tüm Türkiye coğrafyasına binli sayılarda yayılarak, Türkiye'nin 'en' büyük fırıncılık zinciri haline gelmenin hedeflendiği ifade edildi.
Zaman


Geri Dön