Sektörel

Konu alıcısı ile satıcısı arasındaki en büyük bağ fiyattır!

Keleşoğlu Holding Pazarlama ve Satış Koordinatörü Bilge Özdemir bugün '' alıcı ile satıcı arasındaki en büyük bağ fiyattır '' konusunu ele alan bir yazı yazdı. İşte Bilge Özdemir'in o yazısı...

Proje geliştiriciler Konut satış fiyatlarını belirlerken öncelikli olarak; arsa değerleri/maliyeti ve birim inşaat maliyetini ele almalı, “ konutun mal oluş değeri “  üzerine strateji geliştirmelidirler. Çünkü; Gayrimenkul projeleri  önce “ yatırım ”, sonra  “ yerleşim/yaşam “özelliklidir. Bu doğrultuda konutların ilk piyasaya çıkış fiyatları “ CAZİP ve DOĞRUDAN YATIRIM” özelliği taşımalıdır. 

 

Gayrimenkul projelerinde satışların esas amacı, gerekli finansmanın proje satışlarından karşılanması ve böylece yapım maliyetleri ile satış hasılatlarındaki dengenin artı (pozitif) nakit akışı göstergesi içinde ve optimum seviyede korunabilmesidir. Özellikle inşaat başlamadan, başlanan satışların amacı 3-6 aylık periodlar için finans desteğinin sağlanmasıdır.  

 

Türkiye koşullarındaki gibi finansman maliyetlerinin yüksek ve değişken olduğu ülkelerde yaşanan zorluklar ancak bu şekilde minimize edilebilmektedir. Fiyat stratejisinde en önemli unsur; fiyat tespiti ve belirlenen fiyatın son satış sürecinde erişeceği değerdir. Gayrimenkul projelerinde fiyat stratejileri, projenin başlangıç aşamasından bitiş aşamasına kadar planlanmalı ve potansiyel müşterilere gerektiği zaman sunulabilecek yeterlilikte olmalıdır. Buradaki temel amaç, geniş kitleler tarafından fiyatların aynı şekilde belirlenmesi, güven sarsıcı ortam yaratılmaması ve satış şartlarında münferit ve ferdi değişikliklere meydan verilmemesidir.

 

Aylık süreçlere yayılacak “ zam/prim “ oranlarının önceden tespit edilmesi önem arz etmektedir. Konut sahiplerinin yapmış oldukları alımın karlı bir yatırım olduğunu görmeleri ve potansiyel müşterileri de bir an önce konut satın almaya özendirmek amacıyla konut fiyatlarına belirli zaman dilimleri itibariyle zam yapmak gerekmektedir. Ancak “ prim/zam “ oranlarını belirlerken;

 

- Proje teslim sürecinde hedeflenen “ m2 satış “ fiyatı

- Brüt/net arası m2 farkları

- Satış hızı ve talebin tip dağılımı

- İnşaat Hızı ve Projede faaliyete geçen üniteler

- Proje yakın çevresindeki oluşan gelişmeler( Ticari-Sosyal-Ekonomik-Erişim )

- Döviz Artışı & Aylık Enflasyon gibi güncel ekonomik etkiler, siyasal durum ve piyasa koşulları

- İnşaat maliyetlerinde artış oranları gibi kriterler dikkate alınmalıdır.

Doğru fiyat tespitinin, proje konsepi kadar önem taşıdığı günümüzde belirlenen fiyatdan geri adım atılması; kazanılan müşterilen kaybına yol açabileceği gibi, projelerin geleceğini olumsuz yönde etkiliyebilecektir.Konut teslim sürecine kadar ”  alıcı ile satıcı “  arasındaki en önemli bağ “ konut satış fiyatı” dır.Bu bağ kopmamalıdır. Bu bağın kopması durumunda, geliştirilen projeler 

en büyük maliyet olan;

- Üretim sonrası “ stok “ 

- Bakım/onarım ve “ yenileme “

- “ Finansman “ ve telefi edilemecek “ zaman “ maliyetlerine katlanacaklarını unutmamalıdırlar....


BİLGE ÖZDEMİR

KELEŞOĞLU HOLDİNG & PAZARLAMA VE SATIŞ KOORDİNATÖRÜ