Sektörel

Dalgalı piyasalarda konut fiyatları nasıl belirlenir?

Dalgalı piyasalarda gayrimenkul satma ya da gayrimenkul alma kararı vermeden önce bazı şeylere dikkat edilmesi gerekiyor. Peki dalgaları piyasalarda konut fiyatları nasıl belirlenir?

Dalgalı piyasalarda gayrimenkul satma ya da gayrimenkul alma kararı vermeden önce bazı şeylere dikkat edilmesi gerekiyor. Peki dalgaları piyasalarda konut fiyatları nasıl belirlenir?
 
Son zamanlarda sık sık gündeme gelen döviz kurlarına bağlı biçimde inşaat maliyetlerinde ve 2. el konut fiyatlarında dalgalı piyasa koşullarının olduğunu kaydeden Ankara merkezli Gayrimenkul PR şirketi, "gayrimenkulün fiyatı doğruysa ve ileri düzeyde pazarlanırsa ekonomik şartlardan bağımsız olarak her zaman satılabilir" şeklinde açıklama yaptı.

 Gayrimenkulü satmadan önce nerele dikkat etmek gerekir?

1-  Gayrimenkulü satma nedeni: Mülk sahiplerinin gayrimenkulünü satmak için gerçek bir sebebi olmalı. Gayrimenkul için yüksek fiyata alıcı bulur mu? anlayışıyla hareket edilirse eğer o gayrimenkul satılamaz. Başka bir ihtiyacını gidermek ya da farklı bir gayrimenkul almak için gayrimenkul satılıyorsa ihtiyaç net bir biçimde ortaya konulmalı.

2- Doğru fiyatlandırma yapılmalı: Seri ilan sitelerine bakarak gayrimenkul fiyatı belirlenmemeli. Çünkü; ilan sitelerinde bulunan gayrimenkullerin çoğunun fiyatı emlak endeks değerlerinin ve güncel finansal göstergelere aykırıdır. Özellikle 2. el emlak fiyatları mülk sahipleri tarafından belirlendiği için, fiyatlar istikrarsız ve tüketicilerin satın alma motivasyonlarının dışında kalır. Bunun için gayrimenkul ekonomisi alanında faaliyet veren firmalardan destek alınması gerekiyor. Bölgede satılmış ya da satılamamış gayrimenkuller konusunda ikna edici bilgiler bulunmalı

3- Gayrimenkulünüz doğru şekilde temsil edilmeli: Özellikle lüks olarak bilinen gayrimenkullerin pazarlanması uzmanlık gerektiren ve sürecin doğru şekilde yönetilmesi gereken bir süreçtir. Klasik emlakçıların pazarlama kabiliyetlerinin oldukça düşük olması sebebiyle mülk sahiplerinin alternatif pazarlama kanalları olan kuruluşlarla çalışması gerekir. Emlağınızı iyi bir şekilde temsil edecek bir kuruluşla anlaşmanızda yarar var. 

4- İleri düzeyde pazarlama gerekiyor: Emlak ile ilgili ilanı girip brandayı asıp müşterinin aramasını bekleme yöntemi yeterli bir sonuç veremeyebilir. Zaten tüm emlakçılar aynı yöntemi ve aynı biçimleri kullanıyorlar. Burada önemli olan ve gereken ileri düzeyde pazarlamadır. Advertorial yöntemleriyle gayrimenkul geniş bir müşteri kitlesine ulaştırılmış olur. Sonuç olarak gayrimenkulün satılma süreci profesyonel bir şekilde sonuçlandırılır.

Emlakta 2022 nasıl geçecek?