Konut ekspertiz raporu nasıl alınır?
Konut kredisiyle ev almak için evin ekspertiz sürecine girmesi gerekiyor. Peki ekspertiz süreci nasıl başlıyor? Ekspertiz nasıl alınır?
Günümüzde ev sahibi olmanın en kolay yolu konut kredisi kullanmak oluyor. Nakti olmayan birçok kişi konut kredisi kullanmak amacıyla bankalara gidiyor. Konut kredisiyle ev almak için evin ekspertiz sürecine girmesi gerekiyor.
Ekspertiz raporu nasıl alınır?
Konut kredisi başvurusu yaptıktan sonra ön onay alınıyor. Gerekli belgelerle bankaya başvuruda bulunduktan sonra ekspertiz sürecine başlıyor.
Evin ekspertiz değerinin en fazla yüzde 80’i için konut kredisi kullanılabiliyor. Geriye kalan tutar için peşinat veriliyor.
Ekspertiz raporu için gerekli belgeler nelerdir?
-Nüfus cüzdanı fotokopisi (Pasaport veya sürücü belgesi de olabilir)
-Gelir belgesi
-Serbest meslek olarak çalışanlar vergi levhası
-İkmetgah belgesi (Adınıza düzenlenmiş, elektrik, su, doğalgaz veya telefon faturası da olabilir)
Evin değeri nasıl belirleniyor?
- Konutun yüzde kaçının tamamlanmış olduğu
- Konutun yaşı ve metrekaresi
- Konutun konumu
- Knutun çevresinde yer alan diğer konutların değeri
- Konutun inşaat maliyeti
Ekspertiz raporu kaç yıl geçerlidir?
Konut kredisi ekspertiz raporu geçerlilik süresi; yasalarla bir karar verilmedi ancak genellikle 6 ay ile 1 yıl arasında güncelleniyor.