Sektörel

Konut projelerinde hangi kampanyalar başarılı olur?

Gayrimenkul sektöründe Türkiye’nin ön de gelen bir çok projenin geliştirilmesi, pazarlanması ve satışında profesyonel görev alan SATIŞ ÇÖZÜMLERİ kurucusu Soner Keleş, konut projelerinde hangi kampanyaların başarılı olabileceğini değerlendirdi..

Gayrimenkul sektöründe birbirini taklit eden, sadece rakamlardan oluşan ve tüketicinin duygularına hitap etmeyen pazarlama ve satış kampanyalarının başarılı olma ihtimali zayıftır. 

2000 li yılların başından itibaren konut sektörüne olan yoğun ilgi ve insanlardaki konut sahibi olma dürtüsü düne kadar yapılan tüm pazarlama kampanyalarının başarılı olduğunu gösterdi. Ancak talebin yüksek olduğu dönemlerde yapılan kampanyaların hangisinin işe yaradığını anlamak kolay değildir. 

Günümüzde ise rekabetin iyice arttığı, konut edinme enstrümanlarının eskisine nazaran değerini kaybettiği bir dönemde yapılacak olan satış kampanyalarının sadece rakamlardan ibaret olmaması gerekiyor. Unutulmaması gereken konut alıcısının kendi hesabını konut satıcısından daha iyi yapabildiğidir. Yapılan kampanyalardaki taksit süreleri, vade oranları, ödeme tutarları hemen hemen tüm projelerde birbirine benzemektedir. Bunun dışında proje özellikleri de birbirine benzemekte aynı lokasyon ve yatırım değerlerini taşımaktadır. 

Bu dönemde önemli olan ve farklılaşabilecek nokta müşterinin neden şimdi ev alması için doğru bir zaman olduğunu iyi anlatabilmektir.

Ev almak için doğru zaman mı?

Müşteri zihnindeki bu soruya doğru cevabı verebilen pazarlama kampanyaları daha başarılı olacaktır. 

Günümüz ekonomik konjonktüründe yatırım yapmak veya borca girmek kolay alınabilecek bir karar değildir. Bu süreçte devam eden projelerden konut sahibi olmanın hem 2. El piyasalardan hem de gelecekte yapılacak olan projelerden daha büyük avantajlar içerdiğini doğru anlatabilen pazarlama&satış kampanyaları başarılı olabilir. 

Mevcut şartlarda 2.el piyasalardan ev sahibi olmak için konut kredi faiz oranlarının çok yüksek olması diğer taraftan gelecekte başlayacak olan yeni projelerin devam eden bitmeye yakın olan projelerden daha yüksek inşaat maliyetleri ile üretilecek olması günümüz koşullarında şuan büyük fırsatlar ile sunulan konsept projeleri daha değerli kılmaktadır. Bu fırsatları sadece rakamlar ile değil müşterinin duygu ve düşüncelerini iyi analiz edebilen, empati kurabilen kampanya ve söylemler üretebilmek daha ilgi çekici olabilir.

Konut alıcısının zihnindeki “ev almak için doğru zaman mı?” sorusuna nedenleriyle birlikte en iyi cevabı verebilen ve çözüm üretebilen pazarlama kampanyaları rakiplerinden ayrışarak bir adım daha öne çıkabilir. Bunun için satış ofislerinin sesini dinleyen müşterisini anlayan, müşterisinin yerine kendisini koyabilen, ev almak için neden doğru zaman olduğunu iyi ifade edebilen projelerin ve kampanyaların başarılı olma ihtimali vardır. 

Soner Keleş
Satış Çözümleri-Kurucu