Konut satışlarının geleceği tasarımdan geçiyor!
Gönye Tasarım, sunduğu deneyim ile fark yaratırken marka imajını yansıtan mekanları başarıya dönüştürmenin tasarım vizyonu ile mümkün olduğuna işaret ediyor ve satışların etkilenmesinde önemli rol oynuyor.
Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Türkiye genelinde konut satışları pandemi sürecinde ekonomik tedbirler kapsamında uygulanan düşük faiz ve kampanyaların etkisiyle Haziran 2020'de, Haziran 2019'a göre yüzde 209.7 arttı. Bu durum, ülke ekonomisinin lokomotif endüstrisi olan gayrimenkul sektöründe marka projeler ve tasarım ilişkisinin önem kazanacağına ve müşterilerin ilk izlenimlerini edindikleri satış ofislerini, gayrimenkul firmaları için mekansal deneyim ile marka imajını yansıtan en önemli pazarlama aracı haline getireceğine işaret ediyor. Capital ve Ekonomist dergilerinin Birtep sponsorluğunda düzenlediği Real Estate Stars 2019 ödüllerinde ciro bazında en çok konut satışı yapan gayrimenkul firmalarının yaratıcı çözüm ortağı olarak Türkiye’de ve yurtdışında markalı konut, ofis ve otel projelerinin iç mekan tasarımlarına imza atan Gönye Tasarım, sunduğu deneyim ile fark yaratırken marka imajını yansıtan mekanları başarıya dönüştürmenin tasarım vizyonu ile mümkün olduğuna işaret ediyor ve pandemi sonrası dönemde sektöre dair görüşlerini paylaşıyor.
Satış ofisleri, yatırımcı firmanın vizyonunu ve projenin konseptini yansıtarak, müşterinin karar sürecinde etkili oluyor. Aynı zamanda çoğu satış ofisi, örnek daireleri de içinde barındırarak müşterilere proje hakkında daha fazla ve gerçek fikir veriyor. Bu mekanlar, yazılı ve görsel pazarlama iletişimi metotlarından farklı olarak mekanı yaşatarak satış ve pazarlama sürecine katkı sağlıyor. Satış ofisleri, hem projenin hem ne tür bir yaşam vadettiği hem de tarzı ve kalitesi hakkında çok önemli ipuçları veriyor. İyi tasarlanmış bir satış ofisi, satış yapacak olan ekiplerin satış argümanları açısından konumunu güçlendiriyor.
Bugün toplumların genel satın alma kararlarına baktığımızda, ihtiyacın karar sürecinde tek başına yeterli olmadığını görüyoruz. Özellikle konu ev almak ise, müşterilerin etkileşimde oldukları marka ve yaşayacakları ev ile bir bağ kurmaları çok önemli bir kriter haline geliyor. Bu sebeple işlevselliği, ambiyansı, vadettiği yaşam tarzı, samimiyeti ve ciddiyeti ile satış ofisleri henüz bitmemiş projelerden ev alacak kişilerin deneyime dayalı bir bağ kurabilecekleri tek mekan olduğu için, satış ofisi tasarımının satın alma kararına etkisi yüksek oluyor.
TÜİK’in konut satışlarına dair güncel verileri, konut projelerinin artan sayısına paralel olarak rekabetin de artacağını gösteriyor. Bu durum pandemi sonrası yeni standartlara ve günlük rutinlere duyarlı, gerçekçi, güvenli, esnek ve sürdürülebilir olmasının yanında projenin ana fikrini yansıtan, müşterinin o projede kendisine vaat edilen yaşamı hissedebilmesi için incelikle tasarlanmış satış ofisleri oluşturmayı zorunlu kılıyor. Satış ofisi ve örnek daire kurguları, söz konusu projenin marka imajı, kalitesi ve standartları hakkında çok önemli ipuçları verirken aynı zamanda projeyi birebir yaşatarak müşterinin karar sürecinde etkili bir ortam yaratılmış oluyor.
Satış ofislerinin tasarım sürecinin başından itibaren tüm verileri marka imajı ve tasarım arakesitinde değerlendiren Gönye Tasarım, tasarım sürecine yatırımcı firmanın satış hedef ve stratejileri, hedef kitle beklentileri ve proje bütçesinin analizi ile başlayarak bu kriterlere en uygun konsept önerileri ve iç mekan yerleşim planlarının hazırlanmasıyla devam ediyor.
İstanbul'da konut satışları 2020'nin ilk yarısında 106 bini geçti!
Konuta talep artacak! Satışlar 2019'u geride bırakacak!