İmar

Konut sektöründe yenilik ve farklılık şart!

2008 yılında inşaat sektöründe firmaları diğerlerinden bir adım öne çıkaracak olan farklı bir mimariden çok, iyi bir satış ekibi ve farklı bir pazarlama stratejisi olacak.

Bu yılın son yazısını bir finansçı gözüyle inşaat sektörünü ele almak, 2008 yılında sektörü nasıl gördüğümü sizler ile paylaşarak noktalamak istedim.

İnşaat sektörü Türkiye'nin lokomotif sektörüdür. Kendi içinde 300'e yakın alt sektörü barındırır. Dolayısı ile bu lokomotif sektörün hızlı gitmesi Türkiye ekonomisini de hızlandırır. Yavaşlaması da aynı şekilde yavaşlatır.

Peki bu sektör 2007 yılında neler yaptı yada 2007 yılı bu sektör adına nasıl geçti ?

2007 yılında birçok yeni birbirinden güzel projeler ortaya çıktı. Bu projeler çoktandır özlemini duyduğumuz Türk insanının nitelikli konutlarda yaşama ihtiyacına cevap verecek özellikteydi. Bu projeler insanlarımızın can güvenliğini dert etmeden, çocuklarının nerede oynayacağı kaygısını yaşamadan huzurlu bir şekilde yaşamalarını sağlayacak nitelikteydi.

Bir diğer unsurda o kadar farklı mimaride projeler yapıldı ki inanın ben bile konut projelerini gezerken işte en iyisi bu diyemedim. En sevindiricisi ise bu projelerin sadece İstanbul, Ankara, İzmir gibi büyük şehirlerde değil Türkiye'nin tüm şehirlerinde yükselmeye başlamasıydı. Konya, Tarsus, Samsun ziyaretlerimde zihnimde yer eden, çok etkilendiğim konut projeleri karşıma çıktı.

Bu projeler bizim inşaat sektörümüzün kat ettiği mesafeyi de bize oldukça net bir şekilde gösterdi.

Peki, bu kadar güzel projeler birbiri ardına ortaya çıktı ama inşaat firmalarının 2007 yılında yüzü güldü mü diye incelediğimizde çoğunun maalesef 2007 yılını çok sancılı kapadığını gördük.

Bu çelişki neydi ? 2007 yılında sektör bu denli gelişecek birbirinden güzel projeler ortaya çıkacak ama yine aynı sektör bu yılı belki yaşadığı en sancılı yıl olarak hatırlayacak...

Sektör öyle bir hata yaptı ki mimaride ve teknik alt yapıda gösterdiği gelişimi maalesef satış ve pazarlama stratejilerinde gösteremedi. Hafta sonları gazeteleri elime aldığımda birbirinin tıpa tıp aynısı ilanlar sadece evlerin resimlerinin farklı olduğu ama maalesef çoğunda tüketiciye farklı bir mesaj veremeyen diğerlerinden farklı bir pazarlama tekniği sergileyemeyen ilanlar karşıma çıktı. Sektörün içinde olmama rağmen artık bir zaman sonra ben bile bakmaktan yoruldum.

Halbuki bir şeyin üretimi ne kadar iyi olursa olsun bunu satacak pazarlayacak iyi bir strateji belirlenmeyince üretilen şeyin ne kadar değerli olursa olsun pek öneminin kalmadığı unutuldu yada gözden kaçtı. Bir malı ürettikten sonra satamazsan ürettiğin malın bir anlamı kalmaz. Satmak içinde iyi bir ekip kurman ve bu ekibi çalıştıracak iyi bir pazarlama stratejisi belirlemen gerekir. Sektörde farklılık yaratan farklı bir pazarlama stratejisi yakalayan farklı bir şekilde tüketiciye dokunan çok hızlı yol aldı ama bunun sayısı maalesef 2007 yılında yok denecek kadar azdı.

Şimdi gözünüzü kapayıp gazete ilanlarını şöyle bir düşünün ne hatırlıyorsunuz farklı farklı bina yada site resimleri o kadar ama aklınıza projelere ilişkin farklı bir mesaj sizi etkileyen zihninizde yer etmiş bir slogan geldi mi ???

Benim maalesef gelmedi... Hep aynı kanallar hep birbirinin kopyası ilan taslakları hep aynı tanıtımlar tamam bunlardan birileri çok para kazandı kesin ama ......

Şimdi 2008 yılı için çok net söylüyorum iyi bir profesyonel satış ekibi kuran, doğru fizibiliteyi başında yaptıran, pazarlama stratejisinde farklılığı ve ilki yakalayan firmalar çok hızlı yol alıp yarışta ilerleyecek bunları yapamayan sadece gazeteye yaptığı konutun resmini koyan yanına da bankacılardan aldığı faiz oranını ekleyerek ilerlemek isteyen ise çok ciddi bir şekilde yarıştan kopacak.

Sektördeki firmalara benim tavsiyem mimaride yakalanan farklılığın yine aynı şekilde satış ve pazarlama tarafında da yakalanması ve farklı yöntemler geliştirerek insanlara dokunmaları yönünde olacak...

Yeni yılınızı kutlar 2008 yılının tüm sektöre uğurlu gelmesini dilerim