Sektörel

Konutlarda sosyal tesisler geliştikçe yazlık ihtiyacı azalıyor!

Sadece İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde değil hemen her ilimizde çok özellikli konut projelerinin sayısı artıyor. Konutlarda sosyal tesisler geliştikçe yazlık ihtiyacı azalıyor.

Sadece İstanbul, Ankara gibi büyük şehirlerde değil hemen her ilimizde çok özellikli konut projelerinin sayısı artıyor. Gelir seviyesi artan tüketiciler; spor, güvenlik, eğlence gibi konularda da kendilerini tatmin edecek evlerde yaşamak istiyorlar.  Şehrin ve iş hayatının stresini sosyal tesislerde atarak dinlenmeyi tercih ediyorlar. Konut projelerindeki sosyal tesis özelliklerinin ve diğer özelliklerin geliştikçe insanların yazlığa gitme ve tatil yapma isteklerinin azaldığını gözlemlediklerini belirten Nazenin Konakları Yönetim Kurulu Üyesi Kaan Pehlivan, yapılan konut tercih anketlerinin de bu yöndeki eğilimi kanıtladığını belirtti.


Özellikle çocuklu ailelerin yaz aylarında keyifli vakit geçirdikleri yazlıkları daha az özlemeye başladıklarını belirten Kaan Pehlivan şöyle devam etti; “Çocuklar her zaman denizle, havuzla haşır neşir olmayı, açık ve yeşillik alanlarda vakit geçirmeyi sevmişlerdir. Buna bir de arkadaşlıklar, dostluklar eklenince bir an önce okulların kapanıp yazlıklara yada tatile gitmeyi isterler. Ailelerin de ilk tercihleri çocuklarının mutluluğu ve huzuru olmuştur. Ne var ki yazlıklara ulaşım sorunu, ebeveynlerin iş yoğunlukları uzun süreli tatilleri daha az mümkün kılmaya başlamıştı. Ancak artan konut projeleri buradaki ihtiyacı önemli ölçüde karşılar oldu. Aileler güven içerisinde keyifli bir yaz geçiriyorlar. Bu dönüşümü hem konut tercihi anketlerinde hem de satılık yazlık istatistiklerine baktığımızda daha net görebiliyoruz.”


Güvenlik, Oyun Parkı, Otopark Daha Öncelikli


GYODER’in geçmiş dönemlerde Kayseri’de yaptığı ‘Konut Satın Alma Ve Tüketici Tercihleri Araştırması’ndan örnekler veren Kaan Pehlivan, araştırmaya katılanların %98’inin projelerde güvenlik sistemlerinin olmasının ve %53’ünün çocuk havuzu olmasının önemi yönünde tercih kullandıklarını ifade etti. Aynı araştırmada %85 oranında çocuk oyun alanları arayışının ön planda olduğuna dikkat çeken Pehlivan, sözlerini şöyle tamamladı; “Türkiye’de son yıllarda çok başarılı konut projelerine imza atıldı. Mimari özellikleri olsun, doğayla olan uyumu olsun insanların fiziki ve manevi ihtiyaçlarına hitap eden bu projeler zamanla oturdu. Site içerisindeki komşuluk ilişkileri de gelişince insanlar uzun yıllara dayanan yazlık komşuluklarını bile unutur oldular. Bu trendi öngörerek projelerimizde biz de daha detaycı olmaya başladık. İnsanların kendilerini sürekli tatildeymiş gibi hissedecekleri çalışmalar yapıyoruz. Elbette tatile gittiğinizde ortam değişikliğinin verdiği enerji farklıdır ancak elimizden geldiğince o atmosferi sıcak tutmaya çalışıyoruz.”