Sektörel

Konutta gerileme mobilya sektörünü etkiledi!

Konut sektöründe gerileme yaşandığı 2009 yılında talebin ertelenmesi, mobilya sektörüne de olumsuz yansıdı

2009'da ertelenen konut talebi ile mobilya sektörünün 2012 yılında eski büyümesini yakalayabileceğini söyleyen Koleksiyon Mobilya'nın Kurucusu Faruk Malhan, "KDV indirimi piyasaya çok önemli bir hareketlilik getirdi. Krizde yatırımı durdurmadık, yılı 95 milyon TL ile kapatmayı hedefliyoruz. 2010'da yeni tasarımlarla yüzde 10 büyüyeceğiz" dedi.

 

Konut sektöründe gerileme yaşandığı 2009 yılında talebin ertelenmesi, mobilya sektörüne de olumsuz yansıdı. 2009'da ertelenen konut talebi ile mobilya sektörünün 2012 yılında eski büyümesini yakalayabileceğini söyleyen Koleksiyon Mobilya'nın Kurucusu Faruk Malhan, bununla birlikte KDV indiriminin piyasaya çok önemli bir hareketlilik getirdiğini söyledi. Krize rağmen yatırımı durdurmadıklarını söyleyen Malhan, yılı 95 milyon TL ile kapatmayı hedeflediklerini söyledi. 2010 yılında ise büyüme hedeflerini yüzde 10 olarak belirlediklerini kaydeden Malhan, Kahire, Suudi Arabistan ve Abu Dhabi'de yeni mağazalar açacaklarını açıkladı. Malhan ile yeni ürünleri ve 2010 hedefleri üzerine konuştuk…

 

-2010'da dekorasyonda karşılaşacağımız en yeni trendler nelerdir?

 

2010'da; sadeleşme ve öze dönüş teması, aklın hazlarına ve bedene yönelen huzurlu, dingin mekanlar, insanların kendi öykülerini yaratabileceği eskiye atıflarda bulunan kurgular, doğayı ve insanı merkez alan etik tasarımlar işlenecek. Koleksiyon Home ise, ürün yelpazesini kendi üslubuyla çeşitlendirdi. Üç ayrı temada gruplaşan ürünler: Klasik çağdaşlar, büyük kent yaşamı ve kentten kaçışı merkeze alarak farklılaşıyor. Her üç grubun da hedef kitleleri, yaşam şekilleri, tercihleri, talepleri birbirinden ayrı. Büyük kent yaşamı teması kalabalıklaşan şehirler, küçülen evler ve yalnızlaşan insanlar için kurgulanmış tasarımları içeriyor.

 

Mobilya sektörü 2009'u nasıl geçirdi? 2010 yılından sektör adına neler bekliyorsunuz?

 

Dünya mobilya sektöründe 2008 ve 2009 yılları arasında yüzde 10 düşüş yaşandı ve 2012 yılına kadar 2008 verilerine ulaşılacağı öngörülmüyor. Özellikle 2009'da ertelenen konut ve diğer inşaat projelerinin mobilya sektörüne yansıması 2010 ve 2011 yıllarında da eksi yönde kendisini gösterecektir. Ancak ülkemizde uygulanan KDV indirimi piyasaya çok önemli bir hareketlilik getirdi. Kriz sektörü daraltasa da, tüketiciler alışverişlerini ertelese de, daha sertleşen rekabette müşteriye iyi hizmet veren kazanmaya devam ediyor.

 

Koleksiyon Mobilya olarak 2009 yılında ne gibi yatırımlar ve ne kadarlık bir satışa imza attınız?

 

2009'u 95 milyon TL ile kapatmayı hedefliyoruz. Üretim, IT, insan kaynakları ile ilgili yatırımlarımız krize rağmen 2009'da da devam etti. Bunun dışında İstanbul coğrafyasında ulaşılabilirliği arttırmak amacıyla Ekim ayında Bağdat caddesinde 750m2, 3 katlı, ev ve ofis mobilyaları, aksesuar, aydınlatma ve halıların sergilendiği bir mağaza açılışı gerçekleştirdi. Koleksiyon Home ürün gamı yaşam, yemek, uyku, tamamlayıcılar ana başlıkları altında toplam 105 çeşit üründen oluşuyor. Bu senenin koşan ürünü belleğinde geleneksel Anadolu kültürünün sedirinden parçalar taşıyan ve 62 parçadan oluşan modülleri ile sınırsız çözümler getiren Gazel kanepe idi.

 

-2010 yılında yeni yatırım ya da kapasite artışı düşünüyor musunuz? 

 

Müşterilerimize daha yakın olmak amacıyla 2010 ve sonrası yatırımlarımızı satış ve pazarlamaya yönelik yapacağız.Mevcut kalite güvenini arkamıza alarak sehpa, halı, kilim, cam ve porselen tasarımlarını müşterilemiz ile buluşturacağımız online satışımız çok yakında servis verebilecek. Bunun dışında Masko/Florya ve Bursa mağazalarımız yeni yılın ilk günlerinde açılmış olacak. 2010'da hedefimiz yurt genelinde bayilerimiz ve corner satış işbirlikleri ile Koleksiyon tasarımı ve kalitesinin ulaşılabilirliğini arttırmak.

 

Çay bardağı bile tasarladı

 

- 2010 yılında en yeni ürünleriniz, tasarımlarınız neler olacak?

 

2010 için  tüm satış, pazarlama ve üretim ekibimiz ile büyüme hedefini %10 olarak belirledik. Bu bütçenin başarısı, ev mobilyalarında geliştirdiğimiz yeni ve doğru ürün yelpazesi, cam ve porselen tasarımlarında piyasaya çıkacak yeni ürünlerimiz, otel, üniversite ve ofis projelerindeki başarılı referanslarımız ile imza atacağımız yeni projeler ve sağlıklı yapılandıracağımız mevcut ve yeni bayilerimiz sayesinde olacaktır. Her zaman olduğu gibi yalın, duyguya hitap eden, kültürün izlerini taşıyan tasarımlar bu senede Koleksiyon ürün gamına eklenecek. Kısa bir süre sonra tanıtımını yapacağımız İrismano çay bardağı ve tabağı bunlardan sadece biri.

 

-Yurtdışında ihracatınız ne boyutta? 2010 yılı hedefleriniz nelerdir?

 

İhracat Koleksiyon'un çok uzun yıllardır önem verdiği bir gelişim alanıdır. Zaman içerisinde değişen ekonomik ve politik konjoktür ile Koleksiyon da ihracat satış stratejilerini dinamik tutmaktadır. Kuvvetli ihracat satış ekibimiz ile hızlı hareket ederek gelişen ve büyüyen pazarları yakından takip ediyor, gelişmelere göre pozisyon alıyoruz. 2009'da yeni bayilerimiz Lefkoşe, Doha ve Barselona'da açıldı. 2010 yılında ise Kahire, Suudi Arabistan ve Abu Dhabi'de yeni mağazalarımız açılmış olacak. İsrail, Türkmenistan, Azerbaycan, Romanya, B.A.E, Mısır, Belçika, KKTC, Almanya, Macaristan, Katar, Rusya, İngiltere, Japonya gibi pek çok ülkeye ihracat yapılıyor. 2009 sonu ihracat satış ciromuzu 15 milyon dolar olarak hedefliyoruz.

 

www.koleksiyon.com.tr

 

0212 363 63 63

 

Vatan/Nihal Yuvacan