Konutta yeni rekabet alanı kampanya oldu!
Gayrimenkul sektörü birbirinden cazip fırsatlarla konut alıcılarının dikkatini çekmeye çalışıyor. Bu nedenle konut üretiminde olduğu kadar satış yöntemlerinde rekabet içine giren inşaat yatırımcıları birbirinden farklı çok sayıda kampanyayı devreye aldı
Son yıllarda ekonominin dinamosu haline gelen gayrimenkul sektörü birbirinden cazip fırsatlarla konut alıcılarının dikkatini çekmeye çalışıyor.
Bu nedenle konut üretiminde olduğu kadar satış yöntemlerinde rekabet içine giren inşaat yatırımcıları birbirinden farklı çok sayıda kampanyayı devreye aldı. Uygun fiyat ve ödeme seçenekleri ile müşteri kazanmaya çalışırken, kampanyaları çeşitlendiren inşaat firmalarının peşinatı kaldırma, ya da öteleme faizi sıfırlama, fiyatları indirme, taksitleri ödemeye bir sonraki yıl başlama ve hemen teslim konutlara uzun dönemli vade gibi birçok seçeneği sunduğu dikkat çekiyor.
Alıcıya ödeme kolaylığı amaçlayan kampanyaların satışlara hız kazandırdığı göze çarparken, şirketlerin satışlarının artık önemli bir kısmını kampanyalar üzerinden gerçekleştirdiği görülüyor.
Şirketlerin sonbaharda başlattıkları kampanyaların büyük bir kısmı ise yılsonunda sona eriyor. Satışların yarısı kampanyalarla yapılıyor Kampanyayöntemleri her yıl çeşitlenirken, şirketler artık satışlarının önemli bir bölümünü kampanyalar üzerinden yapıyor. Kimi projelerde satışların yarısından fazlası kampanya döneminde gerçekleşirken, kimi projelerde ise kampanyalar satışları tamamlayıcı bir hal alıyor.
Sur Yapı Yönetim Kurulu Başkanı Altan Elmas, firmaların yaptıkları kampanyalarla satışlarım yüzde 50'ye varan oranlarla arttırırken, neredeyse konut alan her iki kişiden birinin kampanya döneminde ev sahibi olduğunu ifade ediyor. Elmas, "Bunun sonucunda gerçekleşen konut satışları tüm satışların yarısı gibi bir oranı ortaya çıkarmış oluyor" diye konuştu.
İstanbul 216 projesini 36 ay sıfır faiz imkânı sunan Baysaş İnşaat'ın ayrıca peşin ödemek isteyen müşterilere ise yüzde 5 indirim yaptığını aktaran Baysaş İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Şemsettin Aydın, kampanya ile şu ana kadar projenin yüzde 25'ini sattıklarını belirtti. Aydın, toplamda ise yüzde 50'yi geçen bir satış grafiği yakalayacaklarını dile getirdi.
Kampanyaların satış sürecini tetikleyen en büyük etken olduğunu aktaran Kılıçoğlu Group Yönetim Kurulu Başkanı Talat Kılıç da, sektörde satışların yüzde 35 ila 40'nın kampanyalar aracılığıyla gerçekleştiğini belirtti.
Sektöre baktıklarında, düşük faiz oranları ve teslimde ara ödeme seçeneklerinin en çok tercih edilen kampanyalar arasında başı çektiğini aktaran Talat Kılıç şu değerlendirmeyi yaptı: "Müşteriler açısından bakıldığında ise, projeye yapılan yatırımın ne kadar zamanda geri döneceği ve kazandırma oranı çok önemli bir noktada yer alıyor. Çünkü bugünün gayrimenkul alıcıları, aldığı konutu oturmak ya da yatırım yapmak amaçlı olarak satın alırken sunacağı kazancı dikkate alıyor."
D planı kapsamında "eskisini getir, yenisini götür", "kira garantisi", "iade garantisi", "ev güncelleme", ilave teknik destek" gibi hizmetler verdiklerini söyleyen Dumankaya İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Uğur Dumankaya, sektörde ise çoğunlukla ödeme planları veya indirim fırsatları üzerinde çeşitli kampanyalar sunulduğuna dikkat çekti. Uğur Dumankaya, "Fakat bu kampanya tarzı tüketiciler için değer oluşturma noktasında eksik kalıyor. Bu yüzden biz, ödeme planları dışında tüketicilerin karar alma sürecinde etkili olabilecek ve artı değer oluşturabilecek farklı hizmetler ile farklılaşmak istedik. Yakın bir gelecekte sektördeki alışılagelmiş kampanya yöntemlerinde de bir değişim yaşanacaktır" açıklamasını yaptı.
Leyla İlhan/Dünya