26 / 11 / 2024

Köprü ve otoyollar 3 yılda 1,5 milyar TL gelir getirdi!

Köprü ve otoyollar 3 yılda 1,5 milyar TL gelir getirdi!

Hükümet, otoyollar ve Boğaz: köprülerinin isletmesinin 25 yıl süreyle özel sektöre devniçin resmî işlemleri tamamlandı. Konuyla ilgili karar Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi




Hükümet, otoyollar ve Boğaz: köprülerinin isletmesinin 25 yıl süreyle özel sektöre devniçin resmî işlemleri tamamlandı. Konuyla ilgili karar Resmî Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Otoyollar ve köprülerin isletmesi özel sektöre devredilecek. Ancak bu yatırımların son üc yılda getirdikleri gelir ise 1,5 milyar TL'ye ulaştı. Kararla 7 otoyol ile birlikte Ankara,  İzmir  çevre otoyolları, 2 köprünün isletmesi de özel sektöre geçecek.

Otoyollar ve Boğaz köprülerinin işletmesinin 25 yıl süreyle özel sektöre devri için süreç başladı. Köprü ve otoyol özelleştirmelerini içeren Özelleştirme Yüksek Kurulu (ÖYK) kararı Resmi Gazete'de yayımlandı. Karar ile birlikte toplam 2 bin kilometre uzunluğa sahip 7 otoyol,  Ankara  ve İzmir çevre otoyollarının yanı sıra Boğaziçi ve Fatih köprülerinin işletmesi özel sektörce gerçekleştirilecek. Özelleştirme kapsamına alman Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri ve otoyollardan son 3 yılda 1,5 milyar TL net gelir elde edildi. Özelleştirme İdaresi Başkanlıgı'nm hazırladığı "Otoyol ve Köprülere İlişkin Ön Tanıtım Kitapçıgı"na göre 2007-2009 yılları arasında otoyol ve köprülerden 927 milyon araç geçiş yaptı. Karayolları Genel Müdürlügü'nün elde ettiği, 1,5 milyar TL'nin 994 milyon lirası otoyollardan gelirken İstanbul Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nün geliri ise 506 milyon lira oldu.

Özelleştirme İdaresi Başkanlığı, özelleştirilmesi planlanan köprü ve otoyol ile ilgili bir rapor hazırladı. "Otoyol ve Köprülere İlişkin Ön Tanıtım Kitapçığı" adı verilen raporda köprü ve otoyolların fiziki durumlarından getirdiği gelire, yapım maliyetlerinden özelleştirme kapsamına kadar birçok  bilgi yer alıyor. Rapor köprüler, otoyollar ve hizmet tesisleri başlıklan olmak üzere 3 bölümden oluşuyor. Raporda özelleştirmeye konu olan varlıkları başında yer alan Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinin ayrıntılı bilgileri yer alıyor. 29 Ekim 1973'te inşa edilen Boğaziçi köprüsü, bin 74 metre uzunluğunda, 64 metre yüksekliğinde, 7'si OGS ve 51 KGS olmak 12 gişenin yer aldığı bir asma köprü. Köprü 1973 fiyatları ile 44,5 milyon dolara yapılmış. 3 Temmuz 1988 yılinda inşa edilen Bogaz'ın ikinci incisi Fatih Sultan Mehmet Köprüsü bin 510 metre uzunluğunda ve 64 metre yüksekliğinde. 9'u OGS ve 12'si KGS olmak üzere 21 adet gişenin yer aldığı köprünün yapım maliyeti 1988 fiyatları ile 144,1 milyon dolar. Bogaz'ın iki incisinden 2007-2009 yılları arasında 437 milyon araç geçiş yaptı. Raporun ikinci bölümü olan otoyollar kısmında 6 otoyol ve Ankara-İzmir çevre otoyollannın özellikleri anlatılıyor. Özelleştirilmesi planlanan otoyol ve çevre yollann 15 milyar TL'ye mal olduğu belirtilen raporda otoyolların uzunluğunun bin 970 kilometre olduğu belirtiliyor. Özelleştirilecek otoyol ve çevre yollarında 16 tünel ve 96 viyadük yer alıyor. Raporun hizmet tesisleri başlıklı bölümünde ise otoyollar üzerindeki dinlenme, yemek, konaklama ve akaryakıt hizmet tesislerinin listesi bulunuyor.
Zaman
 
 

 


Geri Dön