Koton Fas'ta 3, Belarus'ta 4 mağaza açacak!
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, global bir moda markası olmak için büyük bir değişim ve dönüşüm içerisinde olduklarını belirterek, “Artık dünyada Türkiye’yi Koton temsil edecek. Dünyaya tasarım ihraç edeceğiz” dedi.
Yılmaz, globalleşme stratejisi çerçevesinde ilk adımı 2016 Mart’ında atacaklarını ve Paris’te mağaza açacaklarını açıkladı. Yılmaz, “Modanın başkenti Paris’e milli takımdan önce şampiyon olmaya gidiyoruz. Sonra Fas’ta 3, Belarus’ta 4 mağaza açacağız” diye konuştu.
434 mağazası var
Koton’un, 159’u yurtdışında, 270’ten fazlası yurtiçinde olmak üzere yaklaşık 434 mağazası ve dünya genelinde 800’den fazla satış noktası bulunduğunu belirten Yılmaz, 2015’te 155 milyon TL’lik yatırımla 83 yeni mağaza açtıklarını söyledi. Yılmaz şöyle devam etti:
“7 milyon TL’lik lojistik ve 3 milyon TL’lik E-ticaret yatırımı ile büyümemizi sürdürdük. Bu yıl sonu itibarıyla ciromuzda yüzde 30 düzeyinde artış bekliyoruz. Yılı 2 milyar TL ciro ile kapatmayı öngörüyoruz. Yurtiçinde 6 bin 500, yurtdışında ise 2 bin kişiye ulaşan çalışanla yaklaşık 8 bin 500 kişiye istihdam sağladık.”
Büyüme hedefi % 55
2016 yılında hızlı büyüme hedefini sürdüreceklerini belirten Yılmaz, “2016’da, yurt içinde 30, yurtdışında 61 olmak üzere, toplam 91 mağaza açmayı hedefliyoruz. Büyümemizin devam edeceği bir sene olacak. 2016 hedefimizi yüzde 55 büyümek olarak da ifade edebiliriz” diye konuştu.
Koton’un 30’uncu yılı olan 2018 için belirledikleri hedefleri de açıklayan Yılmaz, “2018 yılında 700 mağaza ve 5.5 milyar TL’lik ciro ile büyük bir perakende operasyonu gerçekleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.
Victoria’s Secret’ın tasarımcısını aldı
Victoria’s Secret’in eski tasarımcısı Sardouk’un, NewYork, Paris, Londra’da bulunan dünya çapındaki birçok firmanın tasarım ve trend liderliğini yaptığını kaydeden Yılmaz, “Bundan böyle Koton için trendleri öngörüp, yaratıcılıkta ön saflarda yer alması için çalışacak” diye konuştu.
Milliyet
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Global bir moda markası olmak için büyük bir dönüşüm içinde olduklarını belirten Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Artık dünyada Türkiye’yi temsil eden moda markası Koton olacak. Dünyaya tasarım ihraç edeceğiz" dedi.
Bu doğrultuda ciddi transferler yapan şirketin son atılımı ise bir dönem Victoria's Secret'ın tasarım bölüm başkanlığını yürüten Isham Sardouk'u transfer etmek oldu. Sardouk artık Koton Tasarım Diröktörü olarak çalışacak. Yılmaz, Koton’un 159’u yurtdışında olmak üzere 434 mağazası ve dünya genelinde 800’den fazla satış noktası bulunduğunu söyledi.
Akşam
Haber Star'da şu şekilde yer aldı;
KOTON, yeni yılda da hızlı büyüme hedefliyor. 2015'te toplam 155 milyon TL'lik yeni yatırım ile 83 yeni mağaza açtıklarını söyleyen Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, "Bu yıl sonu itibarıyla ciromuzda yüzde 30 düzeyinde artış bekliyoruz" dedi. Yılmaz, "2016'da, yurt içinde 30, yurt dışında 61 olmak üzere, toplam 91 mağaza açmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
Star