Koton, Güney Amerika ve Güney Asya'da mağazalar açacak!
Kısa sürede hızlı büyüyerek, dünyanın dikkatini çeken Koton, 2016 yılı için 1.6 milyar dolar ciro hedefi koydu. Koton, rotasını Güney Amerika ve Güney Asya’ya çevirdi...
KISA sürede hızlı büyüyerek, dünyanın dikkatini çeken Koton, 2016 yılı için 1.6 milyar dolar ciro hedefi koydu.
Yurtdışında da en hızlı büyüyen giyim markalarından Koton, rotasını Güney Amerika ve Güney Asya’ya çevirdi. Amerikalı ayakkabı devi Payless’in eski CEO’su Michael Massey ve Promerica’nın (Orta Amerika’da faaliyet gösteren bir banka) teklifini değerlendiren Koton, anlaşma sağlanırsa Panama, Kolombiya, Honduras, Venezuella, El Salvador, Kosta Rica, Ekvator ve Trinidad Tobago’da mağazalar açacak. Bu yapının 10 yılda 500 milyon dolarlık ciroya ulaşması öngörülürken Koton’un kurucuları Gülden ve Yılmaz Yılmaz çifti, geçen hafta özel jetle Orta Amerika turu yaptı, alışveriş merkezlerini ve potansiyeli yerinde inceledi. Yılmaz Yılmaz, “Onlar 20 milyon dolar sermaye ile franchise olmak istiyorlar. Biz ise ortak şirket kurmanın peşindeyiz” dedi. Yılmaz şöyle devam etti: “8 ülkede mağaza açma planları var. 10 yılda 500 milyon dolar cirolu bir şirket planlıyorlar. Şirketi kurarsak parfümeri yatırımı yapmayı da istiyorlar.”
Singapur ve Endonezya’da görüşmelerinin sürdüğünü kaydeden Yılmaz, Batı Avrupa’ya da Almanya’dan açılacaklarını vurguladı. Yılmaz, “Romanya, Sırbistan, Slovakya, Yunanistan, Makedonya gibi Doğu Avrupa ve Balkanlarda varız. Şimdi Almanya ile Batı Avrupa’ya geçiyoruz. 2014’de Almanya’da 4 mağaza açma planımız var. Yunanistan’da Ermu adlı bizim İstiklal Caddesi gibi bir cadde var. O caddenin de en büyük mağazasını açmak için çalışmalarımız sürüyor” dedi.
Demet Cengiz/Hürriyet