Genel

Koton, Orta Amerika'ya açılıyor!

Hazır giyim sektörünün önemli oyuncularından Koton, yurtdışında hedef büyüttü. Kosta Rikalı banka Pramerica ile ortaklık kurmaya hazırlanan şirketin hedefi, 10 yılda 500 milyon dolarlık ciro yakalamak


Hazır giyim sektörünün önemli oyuncularından Koton, yurtdışında hedef büyüttü. 25 ülkede 105 mağazaya ulaşan firma, şimdi de Orta Amerika'ya odaklandı. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Kosta Rikalı banka Pramerica ile ortaklık için görüştüklerini açıkladı. 


500 MİLYON DOLARLIK HEDEF 

Yatırıma global ayakkabı zinciri Payless'ın eski CEO'sunun aracılık ettiğini belirten Yılmaz, "30 milyon dolarlık sermayeyle şirket kurmak istiyoruz. Franchise vermeyeceğiz. Çünkü pazara çok inanıyoruz" dedi. Yılmaz, Belize, Kosta Rika, El Salvador, Honduras, Guatemala Nikaragua, Venezüela ve Panama'da 10 yıl içinde 500 milyon dolara varan iş hacmi geliştirmeyi planladıklarını da vurguladı. 


1.2 MİLYAR LİRALIK CİRO 

Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz ise Türkiye'de 245 mağazaya ulaştıklarını belirtti. Yılmaz, şöyle konuştu: "Bu yılı 1.2 milyar liralık ciroyla kapatacağız. 2016 ciro hedefimiz ise 1.6 milyar dolar. Bu yıl yüzde 40 büyüdük. Önümüzdeki yıl da aynı oranı yakalayacağız. İstihdam hacmimiz ise 4 bin 500 kişiye ulaştı." 


SIRADA KOZMETİK VAR

Bu yıl iç çamaşırı ve denim pazarına giren Koton, 2014'te de kozmetiğe adım atıyor. Gülden Yılmaz, "İşe parfüm ve ojeyle başlayacağız. İç çamaşırda 2014'te 1.5 milyon adetle 30 milyon lira ciro hedefimiz var. Blucinde de 60 milyon ciroya ulaştık. 2014 hedefimiz ise 150 milyon lira" dedi. 


ALIM TÜRKİYE'DEN

Yılmaz Yılmaz, H&M gibi birçok firmanın Türkiye'den yaptığı alımı azalttığını söyledi. Yılmaz, "Bu yıl 40 milyon adet ürün sattık. 30 milyonu Türkiye'den tedarik ettik. 200 milyon dolarlık alım yaptık" diye konuştu.


Sabah