Koton Rusya'da 10 yeni mağaza açacak!
Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, Rusya’daki yatırım hedeflerini revize ettiklerini söyleyerek, “2015’te 18 yeni mağaza açma planımız vardı. Bu sayıyı 10’a indirdik” dedi
Rusya’da halen 21 mağazası bulunan Koton, ülkedeki yatırım hedeflerini revize etti. Koton Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Yılmaz, “Krizde Ruslar önce alışverişi kesti ama enflasyon korkusu ile tekrar alışverişe başladılar” dedi.
Rusya’nın bu krizi atlatacağını ve 10 yıl sonra Koton için Türk pazarından daha yüksek bir hacme sahip olacağını belirten Yılmaz, “2015’te Rusya’da 18 yeni mağaza açma hedefimizi 10 olarak revize ettik. Bazı lokasyonlarda kriz sonrası mağaza açmamızın daha doğru olacağını düşünüyoruz. Yine aynı önlemler doğrultusunda, az sayıdaki verimsiz mağazayı da kapatacağız” diye konuştu.
Yüzde 45 büyüdü
2014’te Rusya’daki mağazalarının Koton cirosuna katkısının 80 milyon TL civarında olduğunu kaydeden Yılmaz, “Rusya’dan sonra Kazakistan, Romanya ve Körfez Bölgesi de çok önemli pazarlarımız” dedi.
2014’te Rusya ve Türkiye’nin Güneydoğu komşularında yaşanan olumsuz gelişmelere rağmen yüzde 45 büyüdüklerini ifade eden Yılmaz, şöyle devam etti:
“2014’ü 1 milyar 650 milyon TL ciro ile kapatıyoruz. Üretimimizin yüzde 75’i Türkiye’de gerçekleşiyor. 2015’te Türkiye’den 1 milyar TL’lik ürün alımı yapacağız. En son spor kıyafetleri koleksiyonumuz mağazalardaki yerini aldı.”
Yılmaz, “2014’te 55 milyon adet ürün sattık. 2015’te bu sayıyı 90 milyona çıkarmayı hedefliyoruz” dedi. Yurtiçinde 260, yurtdışında 132 olmak üzere toplam 392 mağazaları olduğunu söyleyen Yılmaz, “2014’te 45 yurtiçi, 30 yurtdışı yeni mağaza açılışı gerçekleştirdik” diye konuştu.
2018’de 6 mİlyar TL cİro hedeflİyor...
100 milyon dolar üzerinde mağazacılık yatırımı yapacaklarını kaydeden Yılmaz Yılmaz, şu bilgileri verdi: “44 bin metrekarelik lojistik deposu açacağız. Kasım ayında çıkardığımız şirket tahvili piyasada büyük ilgi gördü. Şu anda 24 ülkede faaliyet gösteriyoruz. Fas ve Hırvatistan 2015’te ilk kez mağaza açacağımız ülkeler olacak. 2016 itibari ile de Orta ve Batı Avrupa’da mağazalaşma hedefimiz var. Almanya, Fransa ve Londra’da mağaza bakıyoruz. Hatta Almanya mağazasının yeri hazır 2016’da açılışı yapılacak. 30. kuruluş yılımız olan 2018’de 6 milyar TL ciro hedefimiz var. Bunun yüzde 40’ı yurtdışı mağazalardan gelecek.”
RTÜK’e mektup...
Koton Kids koleksiyonunun cirodan yüzde 10-14 civarında pay aldığını söyleyen Yılmaz Yılmaz, “Üç yıl içinde bu oranı yüzde 20’lere çıkarmayı hedefliyoruz” dedi.
Yılmaz Yılmaz, uzun süre gündemi meşgul eden Koton Kids Reklam kampanyasıyla ilgili olarak ise şunları söyledi: “Kampanya sırasında, düzenli olarak Koton mağazalarında müşterilerimizin nabzını yokladık. Çünkü müşterimizi rahatsız eden hiçbir şeyi yapmak istemeyiz. Koton müşterilerinin yüzde 92’si reklamları beğendiğini söyledi. Çocuk giyimi reklamı yaparken, Moda vurgusu yapmanın elbette normal olduğunu düşünüyorum.” Yılmaz, reklamı yayınlayan medya kuruluşları için gündeme gelen ceza ile ilgili olarak da RTÜK’e mektup yazdıklarını açıkladı.
Milliyet