17 / 11 / 2024

Küresel marketler zincirinde Migros ve BİM de var

Küresel marketler zincirinde Migros ve BİM de var

Dünyanın en büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401,2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart ilk sırayı aldı. Migros, 199., BİM 241. oldu




Deloitte'nin "Perakendenin Küresel Güçleri 2010" raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401,2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart yer alırken, 199. sıradaki Migros'un ardından BİM Mağazaları da 241. sıradan listeye girdi.

Raporda, sektörün küresel düzeyde toparlanma sürecine girdiği belirtilerek, 2008'de küresel perakende sektöründeki kuruluşların üçte ikisinin karlarının düşerken, zirveyi paylaşan 250 kuruluşun toplam cirosunun 3,8 trilyon doları bulduğu ifade edildi.

Önde gelen 250 perakende kuruluşunun 2008'de satışlarını yüzde 5,5 oranında artırarak yaklaşık 3,8 trilyon dolarlık iş hacmi yarattığı bildirilen raporda, 250 perakende kuruluşu arasında Wal-Mart'ın yine zirvedeki yerini korurken, yeni listede Migros ve BİM'in de yer aldığı kaydedildi.

En büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401,2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart'ın yer aldığı belirtilen raporda, Wal-Mart'ı 127,9 milyar dolarla Carrefour ve 99 milyar dolar ile Metro'nun izlediği ifade edildi. Önceki yıl 3 milyar 942 milyon dolar gelir elde ederek listeye 199. sıradan giren Migros Türk'ün yanı sıra, 2008'i 3 milyar 296 milyon dolar gelir ile kapatan BİM Mağazaları'nın da listede 241. sırada yer aldığı bildirildi.

İki kuruluşun gelirlerinin Orta Doğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdiği ifade edilen raporda, mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM'in, Orta Doğu bölgesindeki perakende satışları itibariyle 5. sırada yer alan Migros'tan sonra 6. sırada geldiği, BİM'in aynı zamanda raporda yer alan "En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci" listesine 9. sıradan girmeyi başardığı, Migros'un da 25. sırada yer aldığı kaydedildi.

KARLILIK AZALDI
Raporda, 184 sektör temsilcisinin üçte ikisinin 2008'de karlılıklarının azaldığını ifade ettiği, 30 perakendeci firmanın zarar açıklarken, perakende sektöründeki karlılığın azalmasının hemen her coğrafya ve kategoride karşılaşılan bir durum olduğu belirtildi.

Avrupa'daki perakende şirketlerinin 2007'de yüzde 4,1 olan karlılık oranlarının önceki yıl yüzde 2,7'ye gerilediği, Kuzey Amerika'da ise perakende sektörünün karlılığının ortalama yüzde 3,6'dan yüzde 2,4'e düştüğü kaydedilen raporda, Afrika ve Orta Doğu'da karların yükseldiğine dikkat çekildi.

En büyük 100 perakendecinin gelirleri içinde internetten satışların payının toplam satışların "ancak" yüzde 6,6'sına ulaştığı kaydedilen raporda, gelişen pazarlarda faaliyet gösteren perakende zincirlerinin kendi bölgelerinde öne çıkmaya başlarken, birçoğunun rakipleriyle küresel pazarlarda mücadele edebilecek konuma geldiğinin ifade edildiği belirtildi.

"2009'DA SEKTÖRÜN KARLILIĞINI GELİŞTİRECEĞİ KANISINDAYIZ"
Deloitte Türkiye Danışmanlık Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel, yaptığı değerlendirmede, küresel perakendecilik sektörünün 2008'de çalkantılı bir yıl yaşadığını ifade ederek, şunları kaydetti:
"Satışlar yavaşlarken, karlılık birçok kesimde keskin şekilde düşüşe geçti. Ancak 2009 yılında küresel olarak ekonomideki hafif yükselişle birlikte bu sektörün de karlılığını geliştireceği kanısındayız. İnternet henüz perakende sektöründe önemli bir satış kanalı olamadı, ancak özellikle büyük markalar internetteki sanal topluluk ağlarını her geçen gün daha fazla kullanıyor. Bu yılki raporda, Migros'tan sonra Türkiye'den ikinci bir markanın, BİM'in de zirvedeki 250 şirket arasına katılmasını gurur verici bir gelişme olarak değerlendiriyoruz."

Deloitte'nin en büyük 250 perakende kuruluşu listesinde ilk 10'da yer alan firmalar, menşeileri, milyon dolar cinsinden 2008 ciroları ve 2003-2008 bileşik yıllık büyüme oranlarına şöyle sıralandı:
1- Wal-Mart ABD 401,244 9,4
2- Carrefour Fransa 127,958 4,3
3- Metro Almanya 99,004 4,8
4- Tesco İngiltere 96,210 12
5- Schwarz Unternehmens Treuhand Almanya 79,924 12,3
6- The Kroger Co. ABD 76,000 7,2
7- The Home Depot, Inc. ABD 71,288 1,9
8- Costco Wholesale Corporation ABD 70,977 11,2
9- Aldi GmbH & Co. Almanya 66,063 5,1
10-Target Corp. ABD 62,884 6,1
AA

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

Migros ve BİM 250 perakende devi arasında

Deloitte'un "Perakendenin Küresel Güçleri 2010" raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesine Migros 119'uncu, BİM 241'inci sıradan girdi. Birinci ise 401 milyar dolarlık cirosuyla Wal-Mart oldu

Deloitte'un "Perakendenin Küresel Güçleri 2010" raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart yer alırken, 199. sıradaki Migros'un ardından BİM de 241. sıradan listeye girdi. Şirketlerin 2008 cirolarına göre oluşturulan listede Migros'un gelirinin 3.9 milyar dolar, BİM'in gelirinin de 3.3 milyar dolar olduğu bildirildi. İki kuruluşun gelirlerinin Ortadoğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdiği ifade edilen raporda, mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM'in, Orta Doğu bölgesindeki perakende satışları itibariyle 5. sırada yer alan Migros'tan sonra 6. sırada geldiği, BİM'in aynı zamanda raporda yer alan "En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci" listesine 9. sıradan girmeyi başardığı, Migros'un da 25. sırada yer aldığı kaydedildi.

3.8 trilyon dolar ciro
Sektörün küresel düzeyde toparlanma sürecine girdiğinin belirtildiği raporda 2008'de küresel perakende sektöründeki kuruluşların üçte ikisinin karlarının düşerken, zirveyi paylaşan 250 kuruluşun toplam cirosunun 3.8 trilyon doları bulduğu ifade edildi. 250 şirket 2008'de satışlarını yüzde 5.5 artırarak yaklaşık 3.8 trilyon dolarlık iş hacmi yaratırken Wal-Mart zirvedeki yerini korudu. Wal- Mart'ı Carrefour ve Metro izledi.

30 firma zarar açıkladı
184 sektör temsilcisinin üçte ikisi 2008'de karlılıklarının azaldığını ifade etti. 30 perakendeci firma zarar açıkladı. Perakende sektöründeki karlılık azalmasının hemen her coğrafya ve kategoride karşılaşıldığı belirtildi. Avrupa'daki perakendecilerin 2007'de yüzde 4.1 olan karlılık oranları önceki yıl yüzde 2.7'ye gerilediği, Kuzey Amerika'dakilerin karlılığı yüzde 3.6'dan yüzde 2.4'e düştü.

`Sektörde kârlılık artacak'
Deloitte Türkiye Danışmanlık Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel şunları söyledi:
"2009'da küresel olarak ekonomideki hafif yükselişle birlikte bu sektörün de karlılığını geliştireceği kanısındayız. İnternet henüz perakende sektöründe önemli bir satış kanalı olamadı ancak özellikle büyük markalar internetteki sanal topluluk ağlarını her geçen gün daha fazla kullanıyor. Bu yılki raporda, Migros'tan sonra Türkiye'den ikinci bir markanın, 250 şirket arasına katılmasını gurur verici bir gelişme olarak değerlendiriyoruz."  

Toplam cironun yüzde 30'u ilk 10 şirketin
-  İlk 20'de Amerika'dan 9, Japonya'dan 2 ve İngiltere'den 1 firma yer alıyor.
-  Yine ilk 20'de Amerika'dan 2 drug store, Almanya'dan 2 Amerika'dan 1 indirimli market yer alıyor.
-  250 şirket arasında 30 firma zarar açıkladı.
-  250 şirket 3.8 trilyon dolarlık, ilk 10 firma 1.1 trilyon dolarlık iş hacmi yarattı. 10 şirketin cirosu, toplamın yüzde 30.2'sini oluşturdu.
-  Türkiye'de faaliyet gösteren firmaların listedeki yerleri şöyle: Best Buy 21., IKEA 30., Marks&Spencer 51., Watson 53., Inditex 54., GAP 55. ve Praktiker 147.
Milliyet

Perakendenin küresel güçleri içinde Migros ve BİM de var

Deloitte'nin "Perakendenin Küresel Güçleri 2010" raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu arasına Migros Türk ve BİM de girdi. Başını 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart'ın çektiği listeye Migros Türk 3 milyar 942 milyon dolar cirosuyla 199'uncu sıradan, yılı 3 milyar 296 milyon dolar gelir ile kapatan BİM Mağazaları da 241'inci sıradan girdi. 127.9 milyar dolarla Carrefour ikinci , 99 milyar dolar ile Metro üçüncü sırada yer aldı. Raporda, mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM'in, Orta Doğu bölgesindeki perakende satışları itibariyle 5'inci sırada yer alan Migros'tan sonra 6'ncı sırada geldiği, BİM'in aynı zamanda raporda yer alan 'En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci' listesine 9'uncu sıradan girmeyi başardığı, Migros'un da 25'inci sırada yer aldığı kaydedildi.

KÂRLAR AZALDI
Raporda, 184 sektör temsilcisinin üçte ikisinin 2008'de karlılıklarının azaldığı, 30 perakendeci firmanın da zarar açıkladığı belirtildi.
Sabah

Perakendenin 3.8 trilyon dolarlık devleri arasına Migros-BİM el ele yerleşti

Deloitte'un en büyük 250 şirketin performansını değerlendiren "Perakendenin Küresel Güçleri 2009" raporunda, Migros Türk 199'uncu sırada yer alırken, bu yıl ilk kez BİM Mağazacılık da listeye girdi. 241'inci sırada yer alan BİM, en hızlı büyen şirketler arasında 9'uncu oldu.

DENETİM, vergi, yönetim danışmanlığı ve kurumsal finansman hizmetlerinde dünyanın önde gelen kuruluşlarından Deloitte, küresel perakendecilik sektörüne yön veren en büyük 250 şirketin performansını değerlendiren "Perakendenin Küresel Güçleri 2010" raporunu yayınladı. Rapora göre, ilk 250 içinde geçen yıl 190'ıncı sırada yer alan Migros Türk A.Ş. 199'ıncı sıraya gerilerken, bu yıl BİM Mağazaları da 241'inci sıradan listeye girdi. En büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında ise 401.2 milyar dolarla yine Wal-Mart yer aldı.

Büyümede BİM 9. sırada
2008 yılında 3 milyar 942 milyon dolarlık gelir elde ederek listeye 199'uncu sıradan giren Migros Türk'ün yanında bu yıl, 2008'i 3 milyar 296 milyon dolar gelirle kapatan BİM Mağazaları da 241'inci sırada yer aldı. İki kuruluşun gelirleri Ortadoğu bölgesi sıralamalarında da dikkat çekti. Ortadoğu bölgesindeki perakende satışlarında Migros 5'inci sırada yer alırken, onu mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM, 6'ncı sırada izledi. BİM aynı zamanda raporda yer alan En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci listesine de 9'uncu sıradan girdi. En hızlı büyüyenler listesinde Migros ise 25'inci sırada yer aldı.

3.8 trilyon dolar
Deloitte'un hazırladığı "Perakendenin Küresel Güçleri 2010" raporu sektörün küresel düzeyde toparlanma sürecine girdiğini ortaya koydu. 2008'de küresel perakende sektöründeki kuruluşların üçte ikisinin karları düşerken, zirveyi paylaşan 250 kuruluş, toplam cirosunu yüzde 5.5 artırarak 3.8 trilyon dolarlık iş hacmi yarattı.
Kârlılık azaldı
Kârlılık konusundaki soruları da yanıtlayan 184 sektör temsilcisinin üçte ikisi 2008'de karlılıklarının azaldığını ifade etti. 30 perakendeci firma zarar açıklarken, rapora göre, her coğrafya ve kategoride faaliyet gösteren perakendecilerin kârlılığı azaldı. Avrupa'daki perakende şirketlerinin 2007'de yüzde 4.1 olan karlılık oranları 2008'de yüzde 2.7'ye geriledi. Kuzey Amerika'da perakende sektörünün karlılığı ise ortalama yüzde 3.6'dan yüzde 2.4'e düştü. Afrika ve Ortadoğu'da ise karlar yükseldi. 

10 şirket yüzde 30'u karşıladı

CİRO açısından en yüksek performansı sergileyen ilk 10 marka, 2008 toplam perakende cirosunun yüzde 30'unu gerçekleştirdi. Wal-Mart 401.2 milyar dolar ile zirvede yer alırken bu kuruluşu, 127.9 milyar dolarla Carrefour ve 99 milyar dolar ile Metro izledi. Perakendede en büyük 100'ün gelirleri içinde internetten satışların payı  toplam satışların yüzde 6.6'sına ulaştı.

İnterneti büyük markalar kullanıyor

DELOİTTE Türkiye Danışmanlık Sorumlu Ortağı ve Tüketim Endüstri Lideri Uğur Süel rapor hakkındaki değerlendirmesinde şunları söyledi: "Küresel perakendecilik sektörü 2008'de çalkantılı bir yıl yaşadı. Satışlar yavaşlarken, kârlılık birçok kesimde keskin şekilde düşüşe geçti. İnternet henüz perakende sektöründe önemli bir satış kanalı olamadı, ancak özellikle büyük markalar internetteki sanal topluluk ağlarını her gün daha fazla kullanıyor. Bu yılki raporda, Migros'tan sonra Türkiye'den ikinci bir markanın, BİM'in de zirvedeki 250 şirket arasına katılması gurur verici bir gelişme."
Hürriyet

Migros ve BİM en büyükler arasına girdi

İSTANBUL - Deloitte'nin `Perakendenin Küresel Güçleri 2010' raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart yer alırken, 199. sıradaki Migros'un ardından BİM Mağazaları da 241. sıradan listeye girdi.

Raporda, sektörün küresel düzeyde toparlanma sürecine girdiği belirtilerek, 2008'de küresel perakende sektöründeki kuruluşların üçte ikisinin kârlarının düşerken, zirveyi paylaşan 250 kuruluşun toplam cirosunun 3.8 trilyon doları bulduğu ifade edildi.

Önde gelen 250 perakende kuruluşunun 2008'de satışlarını yüzde 5.5 oranında artırarak yaklaşık 3.8 trilyon dolarlık iş hacmi yarattığı bildirilen raporda, 250 perakende kuruluşu arasında Wal-Mart'ın yine zirvedeki yerini korurken, yeni listede Migros ve BİM'in de yer aldığı kaydedildi.

Wal-Mart birinci
En büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart'ın yer aldığı belirtilen raporda, Wal-Mart'ı 127.9 milyar dolarla Carrefour ve 99 milyar dolar ile Metro'nun izlediği ifade edildi. Önceki yıl 3 milyar 942 milyon dolar gelir elde ederek listeye 199. sıradan giren Migros Türk'ün yanı sıra, 2008'i 3 milyar 296 milyon dolar gelir ile kapatan BİM Mağazaları'nın da listede 241. sırada yer aldığı bildirildi. İki kuruluşun gelirlerinin Orta Doğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdiği ifade edilen raporda, mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM'in, Orta Doğu bölgesindeki perakende satışları itibariyle beşinci sırada yer alan Migros'tan sonra altıncı sırada geldiği, BİM'in aynı zamanda raporda yer alan `En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci' listesine dokuzuncu sıradan girmeyi başardığı, Migros'un da 25. sırada yer aldığı kaydedildi.
Deloitte Türkiye Danışmanlık Sorumlu Ortağı Uğur Süel, "Sektörde satışlar yavaşlarken, kârlılık birçok kesimde keskin şekilde düştü" dedi.
Radikal

Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler

III. Selim Türbesi, 85 yıl sonra ziyarete açıldı 
 
2010 Avrupa Kültür Başkenti İstanbul, tarihin gizli kalmış mekânlarını gün yüzüne çıkarıyor. Bu kapsamda Osmanlı padişahlarından 3. Mustafa ve 3. Selim türbeleri restore edilerek 85 yıl sonra tekrar ziyarete açıldı.

Açılış töreninde konuşan İstanbul Vali Yardımcısı Mustafa Altuntaş, kültür başkentinin birçok medeniyete hayat verdiğini kaydetti. Türbelerin restorasyonu için 600 bin lira harcandığını ifade eden Altuntaş, İstanbul'a bir tabloyu seyreder gibi baktığını, açılışını yaptığı türbenin de kendisine 1700'lü yılları yaşattığını dile getirdi.

Padişah türbelerinin tarihi zenginlik açısından büyük bir miras olduğunu belirten Prof. Dr. Ahmet Emre Bilgili de türbelerin sanatsal ve mimari açısından gelecek kuşaklara aktarılmasını amaçladıklarını kaydetti. Ecdada sahip çıkma açısından yapıların önem taşıdığına dikkat çeken Bilgili, türbe içerisindeki eksik parçaların veya restorasyonda kullanılan malzemenin bire bir aynısı olduğunu söyledi. Macaristan gezisinde keşfettikleri Osmanlı camisi ve türbesini de İstanbul Avrupa Kültür Başkenti çalışmaları içerisinde restore edeceklerini belirten Bilgili, bu yıl sadece İstanbul'daki değil tüm Avrupa'daki Osmanlı eserlerini kültürel mirasa kazandıracakları müjdesini verdi.
Zaman/Mustafa Gürlek

Migros ve BİM, devler liginde  
 
Perakendenin Küresel Güçleri 2010 raporuna göre Migros ve BİM en büyük 250 perakende kuruluşu arasında yer aldı. 
 
Deloitte'un hazırladığı rapora göre perakende sektörü, küresel düzeyde toparlanma eğilimine girdi. Rapora göre önde gelen 250 perakende kuruluşu 2008'de satışlarını yüzde 5,5 oranında artırarak yaklaşık 3,8 trilyon dolarlık iş hacmi oluşturdu. Dünyanın önde gelen 250 perakende kuruluşu arasında Wal-Mart, zirvedeki yerini korurken, yeni listede Migros ve BİM de yer aldı. En büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401,2 milyar dolarla Wal-Mart yer aldı.

2008 yılında 3 milyar 942 milyon dolarlık gelir elde ederek listeye 199. sıradan giren Migros Türk'ün yanı sıra 2008'i 3 milyar 296 milyon dolar gelir ile kapatan BİM Mağazaları da 241. sırada yer aldı. İki kuruluşun gelirleri Ortadoğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdi. Mağaza sayısını yüzde 32 oranında artıran BİM, Ortadoğu bölgesindeki perakende satışları itibarıyla 5. sırada yer alan Migros'tan sonra 6. sırada geliyor. BİM aynı zamanda raporda yer alan En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci listesine de 9. sıradan girmeyi başardı. En hızlı büyüyenler listesinde Migros ise 25. sırada yer aldı.

Raporu ve sektördeki gelişmeleri değerlendiren Deloitte Türkiye danışmanlık sorumlu ortağı ve tüketim endüstri lideri Uğur Süel şunları söyledi: "Küresel perakendecilik sektörü 2008'de çalkantılı bir yıl yaşadı. Satışlar yavaşlarken, kârlılık birçok kesimde keskin şekilde düşüşe geçti. Ancak 2009 yılında küresel olarak ekonomideki hafif yükselişle birlikte bu sektörün de kârlılığını geliştireceği kanısındayız. İnternet, henüz perakende sektöründe önemli bir satış kanalı olamadı, ancak özellikle büyük markalar internetteki sanal topluluk ağlarını her geçen gün daha fazla kullanıyor." Bu yılki raporda, Migros'tan sonra Türkiye'den ikinci bir markanın, BİM'in de zirvedeki 250 şirket arasına katılmasını gurur verici bir gelişme olarak değerlendiren Süel, raporun Türkiye perakende sektörü için yararlı olacağına inandığını söyledi. Uğur Süel, Deloitte olarak perakende sektöründe küresel müşterilerinden edindikleri deneyimleri Türkiye'deki kuruluşlara aktarmaya devam edeceklerini ifade etti. 
 Zaman

Migros ve BİM, devler liginde 
 
Perakendenin Küresel Güçleri 2010 raporuna göre Migros ve BİM en büyük 250 perakende kuruluşu arasında yer aldı.
 
Deloitte'un hazırladığı rapora göre perakende sektörü, küresel düzeyde toparlanma eğilimine girdi. Rapora göre önde gelen 250 perakende kuruluşu 2008'de satışlarını yüzde 5,5 oranında artırarak yaklaşık 3,8 trilyon dolarlık iş hacmi oluşturdu. Dünyanın önde gelen 250 perakende kuruluşu arasında Wal-Mart, zirvedeki yerini korurken, yeni listede Migros ve BİM de yer aldı. En büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401,2 milyar dolarla Wal-Mart yer aldı.

2008 yılında 3 milyar 942 milyon dolarlık gelir elde ederek listeye 199. sıradan giren Migros Türk'ün yanı sıra 2008'i 3 milyar 296 milyon dolar gelir ile kapatan BİM Mağazaları da 241. sırada yer aldı. İki kuruluşun gelirleri Ortadoğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdi. Mağaza sayısını yüzde 32 oranında artıran BİM, Ortadoğu bölgesindeki perakende satışları itibarıyla 5. sırada yer alan Migros'tan sonra 6. sırada geliyor. BİM aynı zamanda raporda yer alan En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci listesine de 9. sıradan girmeyi başardı. En hızlı büyüyenler listesinde Migros ise 25. sırada yer aldı.

Raporu ve sektördeki gelişmeleri değerlendiren Deloitte Türkiye danışmanlık sorumlu ortağı ve tüketim endüstri lideri Uğur Süel şunları söyledi: "Küresel perakendecilik sektörü 2008'de çalkantılı bir yıl yaşadı. Satışlar yavaşlarken, kârlılık birçok kesimde keskin şekilde düşüşe geçti. Ancak 2009 yılında küresel olarak ekonomideki hafif yükselişle birlikte bu sektörün de kârlılığını geliştireceği kanısındayız. İnternet, henüz perakende sektöründe önemli bir satış kanalı olamadı, ancak özellikle büyük markalar internetteki sanal topluluk ağlarını her geçen gün daha fazla kullanıyor." Bu yılki raporda, Migros'tan sonra Türkiye'den ikinci bir markanın, BİM'in de zirvedeki 250 şirket arasına katılmasını gurur verici bir gelişme olarak değerlendiren Süel, raporun Türkiye perakende sektörü için yararlı olacağına inandığını söyledi. Uğur Süel, Deloitte olarak perakende sektöründe küresel müşterilerinden edindikleri deneyimleri Türkiye'deki kuruluşlara aktarmaya devam edeceklerini ifade etti.
Zaman

Perakendede Migros ve BİM şampiyonlar liginde

Dünya perakende devleri listesinde Migros, 250 kuruluş arasında 199'uncu oldu. BİM 241'inci sıradan listeye girdi. Zirvede yine ABD'li Wal-Mart yer aldı

2008 yılı satış rakamlarına göre dünya perakende devleri belli oldu. Deloitte'un 'Perakendenin Küresel Güçleri 2010' raporunda en büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart yer aldı. Önceki yıl 3.9 milyar dolar gelir elde ederek listeye 199. sıradan giren Migros'un yanı sıra 2008 yılını 3.2 milyar dolar gelir ile kapatan BİM Mağazaları'nın da listede 241. sırada yer aldığı bildirildi. İki kuruluşun gelirlerinin Ortadoğu bölgesi sıralamalarında da ağırlığını hissettirdiği ifade edilen raporda, mağaza sayısını yüzde 32 artıran BİM'in, Ortadoğu bölgesindeki perakende satışları itibariyle 5. sırada yer alan Migros'tan sonra 6. sırada geldiği belirtildi. 

BİM HIZLI BÜYÜMEDE 9'UNCU

BİM'in aynı zamanda 'En Hızlı Büyüyen 50 Perakendeci' listesine 9. sıradan girmeyi başardığı, Migros'un da 25. sırada yer aldığı kaydedildi. En büyük 250 perakende kuruluşu listesinin başında 401.2 milyar dolar ciroyla Wal-Mart yer alırken, Carrefour ikinci,  Metro üçüncü oldu. Raporda, sektörün küresel düzeyde toparlanma sürecine girdiği, 2008'de küresel perakende sektöründeki kuruluşların üçte ikisinin karlarının düşerken, zirveyi paylaşan 250 kuruluşun toplam cirosunun 3.8 trilyon doları bulduğu ifade edildi. o EKONOMİ SERVİSİ

Ortadoğu'da kârlılık arttı

Raporda, 184 sektör temsilcisinin üçte ikisinin 2008 yılında kârlılıklarının azaldığını ifade ettiği, 30 perakendeci firmanın zarar açıkladı. Avrupa'daki perakende şirketlerinin 2007 yılında yüzde 4.1 olan kârlılık oranlarının önceki yıl yüzde 2.7'ye gerilediği ifade edilen raporda, Kuzey Amerika'da ise perakende sektörünün kârlılığının ortalama yüzde 3.6'dan yüzde 2.4'e düştüğü kaydedildi. Raporda, Afrika ve Ortadoğu'da karların yükseldiğine dikkat çekildi.

Wal-Mart yine birinci oldu

Şirket Ülke  Ciro*

Wal-Mart ABD 401.2 

Carrefour Fransa 127.9 

Metro Almanya 99.0 

Tesco İngiltere 96.2

Schwarz Unt. Tre. Almanya 79.9

The Kroger Co. ABD 76.0

The Home Depot ABD 71.2 

Costco Wholesale ABD 70.9 

Aldi GmbH&Co. Almanya 66.0   

Target Corp. ABD 62.8
Star


Geri Dön